Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
PutteA skrev:Jag håller med om att vi spelmässigt steppar upp i tredje, men ärligt. Hur blöta är vi inte. Trots ett ganska så rejält spelövertag i tredje så får vi bara iväg 6 skott på mål. Vi förlorar skotten även i sista med 10-6. Trots att vi tar över spelmässigt så är vi inte jättefarliga. Vi förlorar skotten IGEN med hela 32-17. Den här statistiken säger faktiskt en hel del. Det är inte tillräckligt många som vill skita ner sig. Det är i stort sett bara fyra forwards som vill sticka in näsan där det gör ont och det är Shinnimin, Horak, Lundberg och Ludvig. Kan ge lite kredd även till Bailey. Men resten är sååååå blöta. Dom dansar bara runt Örebros box, dom vill inte in. Samtidigt som våra backar inte får någon tid på blå, och när dom får det så kommer det inga skott mot mål ändå.
När det gäller första kedjan så är den svaga länken en skadad Gynge som spelar med smärta. Är det optimalt? Nä. In med en ny spelare där och låt Gynge läka istället.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Kloker skrev:Sam trycker på att offensiven är för klen. Å fan!
Tala klarspråk och säg som det är för fan.
- Vi har tre spelare i laget som är här för och göra skillnad offensivt. Det är Gynge, JFK och Pettersson men dom är tyvärr alldeles för jävla dåliga och stjälper laget mer än dom hjälper. Det är pinsamt jag vet.
Det är ju för fan en parodi att se dessa tre mycket välbetalda spelare åka omkring som om det vore allmänhetens åkning i match efter MATCH!
Något måste ju hända!
+ Davidsson + Karlström.vlk skrev:Kloker skrev:Sam trycker på att offensiven är för klen. Å fan!
- Vi har tre spelare i laget som är här för och göra skillnad offensivt. Det är Gynge, JFK och Pettersson men dom är tyvärr alldeles för jävla dåliga och stjälper laget mer än dom hjälper. Det är pinsamt jag vet.
Det är ju för fan en parodi att se dessa tre mycket välbetalda spelare åka omkring som om det vore allmänhetens åkning i match efter MATCH!
Något måste ju hända!
Med facit i hand verkar detta bli Evertssons mest misslyckade värvningar. Jag håller med. Det är inte hållbart när de tre tilltänkta offensiva spetsarna är de sämsta på isen i match efter match. Omöjligt att få stäm i offensiven när det är så.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
bratsson skrev:+ Davidsson + Karlström.vlk skrev:Kloker skrev:Sam trycker på att offensiven är för klen. Å fan!
Något måste ju hända!
Med facit i hand verkar detta bli Evertssons mest misslyckade värvningar. Jag håller med. Det är inte hållbart när de tre tilltänkta offensiva spetsarna är de sämsta på isen i match efter match. Omöjligt att få stäm i offensiven när det är så.
Holmberg får väl godkänd pga sin ålder.
Lundberg Möcke bra
Ludvig möcke bra
Josefsson möcke bra.
Med facit i hand kunde vi lika gärna kunnat ha kvar Robin Söderkvist, Netterberg och Reddox.
Richard Gynge fortsätter att bita i hop.
Stjärnforwarden känner smärta under stora delar av dygnets timmar.
Richard Gynge var borta från spel med Växjö Lakers under en längre tid tidigare under säsongen. Efter sex veckors frånvaro gjorde stjärnforwarden comeback i mitten av december och har spelat sedan dess.
Men smärtfri är han inte.
– Nej, jag får jobba med mig själv dagligen, säger Gynge.
Har du ont när du spelar?
– Ja.
Troligen hämmar smärtan Gynge från att spela på sin fulla nivå.
– Jag brukar göra fler poäng, så ja, om man säger så.
Du har producerat tolv poäng på 22 matcher, vad tänker du om det?
– Helst hade jag såklart gjort fler. Men det är som det är och nu har vi kommit i gång bra med laget och det är det som är det viktiga.
Du känns lite uppgiven över skadan, är det rätt uppfattat?
– Uppgiven är jag inte men det är väl som för alla som älskar att göra något. När man har ont och för mig som har ont på mitt jobb, det är inte kul.
Smärtar det även i vardagen, alltså utanför isen?
– Ja, det känns hela tiden.
Det är inget du kan spela på sprutor med och det försvinner?
– Nej, det är det inte.
vlk skrev:+ Davidsson + Karlström.bratsson skrev:vlk skrev:[quote="Kloker"]Sam trycker på att offensiven är för klen. Å fan!
Något måste ju hända!
Holmberg får väl godkänd pga sin ålder.
Lundberg Möcke bra
Ludvig möcke bra
Josefsson möcke bra.
Med facit i hand kunde vi lika gärna kunnat ha kvar Robin Söderkvist, Netterberg och Reddox.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster