Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
StenhårtSlagskott skrev:Luleå - Seriens bästa lag med seriens sämsta powerplaystatistik. Blir en utmaning!
Svartvadet skrev:Efter Paulssons intåg så börjar man ju tro...
Dock är det, oavsett om vi hade legat etta och Luleå femma, alltid en stöld om man tar poäng uppe i Norr. Det är bara bonus mao.
StenhårtSlagskott skrev:Svartvadet skrev:Efter Paulssons intåg så börjar man ju tro...
Dock är det, oavsett om vi hade legat etta och Luleå femma, alltid en stöld om man tar poäng uppe i Norr. Det är bara bonus mao.
Tror vi kan skaka luleå. Gillade vad jag såg senast. Våga splitta på Gynge och Emil. Låter Josefsson leda första.
Horak Josef Gynge
Paulsson EP McFlick
Bailey Lundberg Shinnimin
Sylvis Holmberg karla
Var ska vi stoppa Nilsson? Spontant på sylvis plats men
den.trion förtjänar en chans till...Nilsson får tyvärr bli extra inledningsvis
Hur går det för McDavid och JFK. Är de på is med laget? Allvarligt, förlänger evertsson med Paul så laget ruggigt starkt ut bland forwards.
Då har vi alltså (utanför)
Nilsson
JFK
Davidsson
Cederqvist
Skulle mot förmodan få hem Rosen måste vi nog släppa låna ut någon.
Svartvadet skrev:Sylve och Karla lär hamna utanför truppen när alla är tillbaka.
Kanske att JFK blir petad helt, men tycker Davidsson sköter sig generellt. Lite fegt fysiskt fortfarande, men har bra fart på benen och försöker iaf.
Person skrev:Som det sett ut tidigare så tror jag inte att JFK kommer bänkas/vara utanför laget. Så som han spelat och ändå gått som ordinarie säger ändå något om Hallams vilja till att ha honom på isen.
Men med alla tillgängliga, och om Paulsson stannar vill jag se:
Paulsson-Pettersson-Micflikier
Tror att gubbarna kan höja Pettersson rejält. Eller det viktigaste är egentligen bara att Pettersson och Gynge splittras.
Horak-Josefsson-Gynge
Josen gör en grym säsong och gör alla han spelar med bättre. Med viss optimism är det kanske det som kan få igång Gynge.
Davidsson-Holmberg-JFK
Davidsson och Holmberg funkade riktigt bra på försäsongen. Nu när Holmberg dessutom är på en helt annan nivå så kan detta bli succé. JFK får gå här för att jag tror han kommer gå in på fyra kedjor, och då är det lika bra att sätta honom med andra unga spelare. Kan det bli vad man trodde om ungdomskedjan från försäsongen?
Shinnimin-Lundberg-Bailey
På inget sätt en typisk fjärdekedja. De kan lika gärna vara en andra kedja, men en jäkligt jobbig sådan. Kommer nog gå många på nerverna, både motståndare och egna fans då det finns risk för en och annan onödig utvisning.
Nilsson/Karlström
Får finna sig i rollen att hoppa in när det behövs, och Nilsson vet man ju kommer gå in heltaggad om tillfället dyker upp.
Genom dessa formationer sprids de offensiva resurserna ut samtidigt som alla kan spela i defensiva situationer.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person skrev:Precis som med JFK handlar det om att de gång på gång får chansen. Så jag antar att de har en plats och räknar därmed in dem.
Gynge har inte varit bra i år, men så dålig som många vill få det att låta som har han inte varit. Med normal utdelning sett till vad han skapat borde han gjort dubbla antalet mål, vilket mycket av den underliggande statistiken också tyder på. Hade han istället legat på 12+9 på sina 28 matcher hade nog ingen klagat på honom.
Person skrev:Nu pratar jag inte om det man bara ser med ögat och den faktiska statistiken. Hade han haft en utdelning som han ”borde” haft så hade vi nog accepterat de defensiva bristerna mer.
Underliggande statistik finns av en anledning och är ett extremt viktigt verktyg för alla som jobbar inom elithockeyn. Då bör ju vi supportrar också kolla på det för att se ifall kritiken är relevant eller i överkant, kan jag tycka.
Jag säger inte att Gynge varit bra i år, men jag försöker hitta argument för att Hallam anser att han ändå ska spela på 12 forwards.
Ser mycket bra ut [emoji106]Person skrev:Som det sett ut tidigare så tror jag inte att JFK kommer bänkas/vara utanför laget. Så som han spelat och ändå gått som ordinarie säger ändå något om Hallams vilja till att ha honom på isen.
Men med alla tillgängliga, och om Paulsson stannar vill jag se:
Paulsson-Pettersson-Micflikier
Tror att gubbarna kan höja Pettersson rejält. Eller det viktigaste är egentligen bara att Pettersson och Gynge splittras.
Horak-Josefsson-Gynge
Josen gör en grym säsong och gör alla han spelar med bättre. Med viss optimism är det kanske det som kan få igång Gynge.
Davidsson-Holmberg-JFK
Davidsson och Holmberg funkade riktigt bra på försäsongen. Nu när Holmberg dessutom är på en helt annan nivå så kan detta bli succé. JFK får gå här för att jag tror han kommer gå in på fyra kedjor, och då är det lika bra att sätta honom med andra unga spelare. Kan det bli vad man trodde om ungdomskedjan från försäsongen?
Shinnimin-Lundberg-Bailey
På inget sätt en typisk fjärdekedja. De kan lika gärna vara en andra kedja, men en jäkligt jobbig sådan. Kommer nog gå många på nerverna, både motståndare och egna fans då det finns risk för en och annan onödig utvisning.
Nilsson/Karlström
Får finna sig i rollen att hoppa in när det behövs, och Nilsson vet man ju kommer gå in heltaggad om tillfället dyker upp.
Genom dessa formationer sprids de offensiva resurserna ut samtidigt som alla kan spela i defensiva situationer.
Person skrev:Fast diskussionen handlar inte om att det daltas med dem. Mina resonemang bygger på hur jag tror att Hallam och Co tänker kring deras situationer eftersom de trots allt spelar i toppkedjorna match efter match. För hade de tittat på Pettersson, Gynge och JFK på samma sätt som många här inne gör så hade de inte ens varit uttagna.
Kedjorna jag skrev ut hoppas jag på utifrån vilka jag tror kommer gå in på fyra kedjor när/om alla är tillgängliga. Jag hade hellre haft in Nilsson och Karlström istället för Gynge och JFK men tror inte det händer.
Towen skrev:Tål att upprepas: Skall bli oerhört intressant att se med vilken attityd PAULSSON och MICFLIKIER tar sig an en av seriens svåraste bortamatcher. Rotar de fram samma cineastiska stake vår hjälte gör i trådingressen, då tror jag vi har en klättrande klubb. Kan vi sedan hitta ett sätt att höja bara EN av #10 och #14 - då har vi plötsligt ett slutspelslag med 'dark horse'-stämpel som INGEN vill möta i utslagsspelet.
Svartvadet skrev:Saxat från Minhockey:
"– Jag har ont varje gång jag har pucken, säger Richard Gynge."
VARFÖR spelar han då? För fan. Ren jävla idioti...
På tal om, så har de även gått ut med laguppställningen imorgon (trovärdigt? Vet ej):
Brendan Shinnimin - Emil Pettersson - Richard Gynge
Marcus Paulsson - Martin Lundberg - Roman Horák
Fredrik Karlström - Pontus Holmberg - Marcus Sylvegård
Ludwig Nilsson - Casey Bailey - Jacob Micflikier
vlk skrev:Svartvadet skrev:Saxat från Minhockey:
"– Jag har ont varje gång jag har pucken, säger Richard Gynge."
VARFÖR spelar han då? För fan. Ren jävla idioti...
På tal om, så har de även gått ut med laguppställningen imorgon (trovärdigt? Vet ej):
Brendan Shinnimin - Emil Pettersson - Richard Gynge
Marcus Paulsson - Martin Lundberg - Roman Horák
Fredrik Karlström - Pontus Holmberg - Marcus Sylvegård
Ludwig Nilsson - Casey Bailey - Jacob Micflikier
Var har du läst den laguppställningen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster