Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Varanen skrev:Skrällarna avlöser varandra. Ingen lakersspelare i Tre Kronor. Avgå alla! (närmast - utan att vara nära - skulle väl McD vara)
Melart - Koivisto kom väntat med. I den förstnämndas fall vill givetvis coach Jalonen se den pånyttfödda hockeyprofeten med egna ögon. Skadar inte Lejonen direkt att de båda spelar tillsammans i klubblaget. Kiitos valmentaja Hallam!
Varanen skrev:Jag skiljer mig från ett flertal på forumet eftersom jag anser att det är bra att ha landslagsspelare. Att spela matcher på internationell nivå är utvecklande. Både på ett personligt plan, och givetvis hockeymässigt. Dessutom kan det kännas fräscht att lyssna på någon annans syn på hockey ett tag mitt i lunken.
Varanen skrev:Kollar på Finland-Tjeckien. Härligt att få se lite fart och tjofräs när hockeyvardagen mest är seg sirap och tårar. 1-1 efter första perioden. Horák gjorde 0-1 i SH. Vårt bastubadande backpar har spelat helt ok. Melart har avlossat bössan ett par gånger. Lite oroad är jag över att de verkar vilja göra en VLH och säkra pucken, med temposänkning som följd. Emedan resten av Lejonen kör fullt ös framåt. Minimera misstag är givetvis bra, men inte om dina anfallare räknar med snabbt pass uppåt i banan. Då bör man anpassa sig och räkna med fler avvägda chansningar.
Annars verkar ju Junttila hetVaranen skrev:MiikaMelart var inne på 1-2 med 6 sek kvar av andra. Först går Melart ut mot sargen och förlorar sin kamp där, sedan förlorar Koivisto sin kamp mot målskytten. Så typiskt VLH den här säsongen. De förlorade kampmomentens förbannelse.
Horák leder den interna VLH-matchen klart.
Varanen skrev:Dahlbeck - Lundberg
Everberg - Rydahl - Strömvall
Ingen pjåkig femma man kan slänga ihop av fd VLHre i Tre Kronor.
PutteA skrev:Varanen skrev:Dahlbeck - Lundberg
Lite sorgligt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
vlk skrev:PutteA skrev:Varanen skrev:Dahlbeck - Lundberg
Lite sorgligt.
Just nu är vår klubb inne i ett riktigt djupt hål. Men tidigare har nog många andra klubbar haft tårar i ögonen då de sett hur ”deras” spelare utvecklats hos oss. Men som sagt, där är vi inte nu.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
PutteA skrev:Varanen skrev:Dahlbeck - Lundberg
Lite sorgligt.
Svartvadet skrev:Du menar Finland mot statister?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 6 gäster