Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Varanen skrev:En tuff nöt.
Svartvadet lyfte i någon tråd fram skillnaden mellan Holmbergs och Gynges +/-. Kollar man på topp- och botten 5 ser det ut som följer:
Topp5:
1. Holmberg +14 (15:e i SHL)
2. Melart +13 (17:e)
3. Josefsson +9 (32:a)
-- Koivisto +9 (32:a)
5. Nilsson +6 (58:a)
Botten5:
1. Gynge -16 (7:e sämsta i SHL)
2. Högberg -11 (20:e sämst)
3. Horák -10 (26:e)
4. Pettersson -7 (52:a)
-- Bailey -7 (52:a)
vlk skrev:Varanen skrev:En tuff nöt.
Svartvadet lyfte i någon tråd fram skillnaden mellan Holmbergs och Gynges +/-. Kollar man på topp- och botten 5 ser det ut som följer:
Topp5:
Botten5:
Den sammanställningen visar rätt tydligt lakers problematik. Lite billigare forwards gör det över förväntan och håller ihop det. De dyrare fallerar.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Varanen skrev:Säger inte emot. Särskilt #24 har tagit några mindre kloka utvisningar i anfallszon. Men man bör också tänka på att gränsen ibland har hårfin mellan rejält spel och disney-anpassade domslut. Stora spelare som Melart missgynnas konsekvent när den gränsdragningen görs.
bratsson skrev:Vinner vi ikväll så syns vi på Stortorget till hösten [emoji1317]
Ja. Så länge ska vi fira! (Menar våren så klart [emoji28])vlk skrev:bratsson skrev:Vinner vi ikväll så syns vi på Stortorget till hösten [emoji1317]
Hösten ???
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Varanen skrev:En tuff nöt.
Topp5:
Botten5:
Ja dom brukar ha rättvästrastå skrev:Varanen skrev:En tuff nöt.
Topp5:
Botten5:
Om ni följer hockeylabbet så vet ni vid det här laget att +- inte betyder ett skit. Finns mycket bättre underliggande statistik som visar spelarnas betydelse, som vi dock inte har tillgång till.
västrastå skrev:Om ni följer hockeylabbet så vet ni vid det här laget att +- inte betyder ett skit. Finns mycket bättre underliggande statistik som visar spelarnas betydelse, som vi dock inte har tillgång till.
Varanen skrev:västrastå skrev:Om ni följer hockeylabbet så vet ni vid det här laget att +- inte betyder ett skit. Finns mycket bättre underliggande statistik som visar spelarnas betydelse, som vi dock inte har tillgång till.
Mmm...de säger det. Jag är gubbe och fick lära mig att hockey går ut på att vinna bytet. Jag behöver nog mer bevis på att +/- inte betyder ett skit innan jag blir övertygad om den saken.
Men inget fel på ytterligare stats. Mer stats åt folket!
PutteA skrev:Ja man undrar ju vilken uppladdning man haft. Herregud. Snart 10 min spelade, 0-2 i mål och 1-5 i skott.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Nja vår ordförande vet tydligen bäst vad som görs inifrån och vad det här laget ska göra hädanefter när hon sa att vi ska kriga om SM-Guldet. Låter lovande!Varanen skrev:Vi kan nog glömma SM-bucklan. Luleå är dopade.
Varanen skrev:Kan det vara så illa att luften gått ur helt när kontraktet säkrades?
Användare som besöker denna kategori: vlk och 6 gäster