Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
StenhårtSlagskott skrev:Roger Rönnberg ser nertränad ut.
vlk skrev:Det har hänt något vad gäller lagets vilja till uppoffrande spel och vilja att kampa. Till det bättre. Det känns som denna förändring kom när Hallam slutligen släppte tanken på att vissa ska få sina roller och istid gratis. Utan att förtjäna den. Laget känns mer sammansvetsat nu när alla måste förtjäna sin istid, och de hjälper varandra mer i situationer. Hela situationen blev till sist ohållbar på det mentala planet för alla när de som var tänkta att leda laget uppenbarligen inte kunde det och alla kände det. Nu känns det som om luftslottet är sprängt och laget börjat om från grunden. Spelat knackar periodvis till en bedrövlig nivå men laget sliter , offrar sig och kämpar och det känns fan så bra. Jag trodde inte vi skulle komma dit denna säsong. Nu tror jag inte det räcker i slutspelet så vida inte vissa spelare fullständigt blommar ut samtidigt som PP helt plötsligt klickar i. Man kan ju hoppas.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anders L skrev:Runt lunchtid kom besked om att Rhett Rakhshani döms för slewfoot.
På SHL.se berättas vilka nyckelfaktorerna är i beslutet:
* Det är fråga om en medveten bensvepning, där både klubba och ben används.
* Stor skaderisk.
* Det är fråga återfall i vårdslöst spel.
Rhett Rakhshani stängs av till och med den 12 mars, vilka är de tre återstående matcherna av grundserien. Han får dessutom 31 145 kronor i böter.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster