Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Tv-avtal vid inställt då?PutteA skrev:Frågan är, om man nu bestämmer att genomföra alla kval och slutspelsrundor utan publik, hur löser klubbarna detta ekonomiskt. Ponera om vi går till kvart mot Luleå. STORA kostnader utan att få in pengar på publik och kioskverksamhet. Dessutom kanske återbetalningar av sponsorpengar när slutspel uteblir? Dom i alla föreningar som köpt abonnemang med slutspel inkluderat? Det finns en del parametrar som rör spel utan publik.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
bratsson skrev:Tv-avtal vid inställt då?PutteA skrev:Frågan är, om man nu bestämmer att genomföra alla kval och slutspelsrundor utan publik, hur löser klubbarna detta ekonomiskt. Ponera om vi går till kvart mot Luleå. STORA kostnader utan att få in pengar på publik och kioskverksamhet. Dessutom kanske återbetalningar av sponsorpengar när slutspel uteblir? Dom i alla föreningar som köpt abonnemang med slutspel inkluderat? Det finns en del parametrar som rör spel utan publik.
Aleks skrev:Vi lägger oss i play-in! Kommer bli en dyr förlustaffär att möta Luleå i en kvartsfinal vi inte kommer vinna. Läste att någon inom Luleå budgeterar med 400 000 kr för en bortamatch med övernattning. Om det stämmer och man inte får några intäkter för hemmamatch drar jag mig gärna ur ett slutspel vi inte kan vinna.
Sad but true!
Varanen skrev:Slår vi ut Frölunda är allt förlåtet.
Underbart vore det för att se tomatens min. Men godkänd säsong ; NEJ. Det har varit för dåligt. Ärligt talat har jag längtat tills nästa säsong ända sedan september. Jag kände direkt att detta inte räcker.Varanen skrev:Vad du var svårflörtad. Att slå ut Frölunda är fullt godkänt av det här laget. Begär man mer måste man ingå i Hockeygudens entourage.
Frågan är om alla klubbar har likvida medel för ett längre kvalspel med långa resor och övernattningar utan att få in en krona. Blir nog KK för vissa.PutteA skrev:Lägg ner slutspelet men genomför kvalspelet. Kvalspelet påverkar hela vårt seriesystem, medan slutspelet är isolerat och ganska oviktigt.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 2 gäster