Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Absolut men då är vi fortfarande inne på att de ser till sin verksamhets bästa genom att locka nya kunder. Det jag syftade på var att de inte kan sänka priserna för att ”vanligt folk” (vafan det nu innebär) ska ha råd att kolla på matcherna. Så fungerar ingenting i samhället utanför välfärdssektorn.smashinlovely skrev:Det jag tror Cmore skulle kunna tjäna på om man pratar prissänkningar så är det priset på enstaka matcher. Vet inte vad det kostar nuförtiden, men förr vet jag att iaf en fotbollsmatch kostade ca 150kr att se. Det kan jag tycka är lite saftigt, samtidigt fick det ju ett abbonemang att kännas mer prisvärt så det är väl ingen slump.
Men skulle man ta runt 50kr för en enstaka match skulle det nog kunna locka till sig en del mer lätt intresserade konsumenter. Och gillar de det de ser så har man kanske helt plötsligt en ny abbonent.
Person skrev:Absolut men då är vi fortfarande inne på att de ser till sin verksamhets bästa genom att locka nya kunder. Det jag syftade på var att de inte kan sänka priserna för att ”vanligt folk” (vafan det nu innebär) ska ha råd att kolla på matcherna. Så fungerar ingenting i samhället utanför välfärdssektorn.smashinlovely skrev:Det jag tror Cmore skulle kunna tjäna på om man pratar prissänkningar så är det priset på enstaka matcher. Vet inte vad det kostar nuförtiden, men förr vet jag att iaf en fotbollsmatch kostade ca 150kr att se. Det kan jag tycka är lite saftigt, samtidigt fick det ju ett abbonemang att kännas mer prisvärt så det är väl ingen slump.
Men skulle man ta runt 50kr för en enstaka match skulle det nog kunna locka till sig en del mer lätt intresserade konsumenter. Och gillar de det de ser så har man kanske helt plötsligt en ny abbonent.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det kanske sänker marknadsvärdet så det är lika bra att låtsas som ingenting...Lakershjärta71 skrev:Är det bara någon vecka kvar tills man måste ha förlängt sitt Lakejkort eller var det sista augusti? Ingen information om hur det blir med publik? Tyst. När senast ska detta beslut tas?
Hur bör man gå tillväga? Ska man betala nu med garanti att få pengarna tillbaka? Någon som vet vad som gäller?
Svartvadet skrev:Varför lättar man inte på det helt och de som är riskgrupper får INTE gå och SKA vara i karantän? Mycket konstigheter.
Ja, jag läste en notis. I mobilen där det stod 2 m - men det verkar ju vara 1 m som gäller!Svartvadet skrev:Rätta mig om jag har fel, men två meter slopade man väl för någon månad sedan? Tror avståndet är en meter som gäller numera. Därför många företag börjat flytta tillbaka folk till kontoren.
Jo men inte i flera veckor för förkylning....Person skrev:I normala fall brukar man isolera sjuka spelare och ledare för att inte riskera något. Så det kommer inte vara någon större skillnad mot hur det fungerar i normala fall.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster