Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Vårat försvar och deras anfall....Svartvadet skrev:Idag inleds SHL, men vi får vänta lite på premiären.
Inleda mot Färjestad kommer bli riktigt tufft. FBK, som värvat riktigt klokt, anses som favorit helt klart. Fördelen är såklart hemmaplan - eller är det en fördel längre? Vanligtvis brukar publikflödet skilja sig markant från träningsmatch till tävlingsmatch. Det gör att spelarna växlar upp av energin. Vad händer nu då? Kommer det bli någon skillnad alls gentemot försäsongen hittills? Svårt att säga.
Detta är hur vi presterat mot FBK senaste två säsongerna:
VLH-FBK 4-7
FBK-VLH 3-4 (OT)
VLH-FBK 3-2 (OT)
FBK-VLH 4-2
FBK-VLH 4-3 (OT)
FBK-VLH 3-2
VLH-FBK 1-2
VLH-FBK 3-2
Anmärk att senaste gången vi tog tre poäng mot FBK är 2018-10-30.
Det är inget nytt just, det är sakta växt fram ett sämre självförtroende hos honom under senaste två åren.Svartvadet skrev:Sam Hallam har börjat anamma någon typ av looser-mentalitet:
"– Samtidigt gillar jag mycket av det jag har sett hittills av laget. Vissa träningsveckor har innehållit fantastisk fart. Sen att ta det därifrån till att leverera på en hög nivå och ta de där sex till åtta poängen i veckan för att vara med i den absoluta toppen. Jag hoppas att vi är där men vi får se..."
Ja efter att sett Drury och JFK börja visa att dom kan bli att räkna med så börjar jag tro vi kan nå topp 6.Varanen skrev:Preseason visade att laget är bättre än förra säsongen:
1) Specialteams
Enorm skillnad i både PP, men särskilt i SH.
2) Andra perioderna
Från franska pantomimclowner med strut på huvudet och en tår målad på kinden gestikulerandes hur långt det är till båset, till ett normalt hockeylag.
3) Moralen
Vi ger inte upp matchen vid minsta lilla motgång. Återstår att se hur den här punkten håller nu när allvaret börjar.
vlk skrev:Haveri i försvarspelet , exakt som träningsmatcherna
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster