Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Samma visa varje år känns det som.Varanen skrev:Klara förbättringsområden fram till den här matchen är:
1. PP
11% - sämst i serien - bör ligga runt 25%
2. Tekningar
46% - näst sist i serien - bör ligga runt 50%. Varje procent betyder mycket med tanke på antalet.
3. Skotteffektivitet
6.60% - sist i serien - bör ligga på minst runt det dubbla - även här betyder varje procent mycket. Måste skjutas mer direkt på ass.
Person skrev:PP har varit ineffektivt, men vi har faktiskt skapat en hel del bra målchanser. Hade utdelningen sett bättre ut så tror jag att betydligt färre klagat på att det ser dåligt ut.
Varanen skrev:Klara förbättringsområden fram till den här matchen är:
1. PP
11% - sämst i serien - bör ligga runt 25%
2. Tekningar
46% - näst sist i serien - bör ligga runt 50%. Varje procent betyder mycket med tanke på antalet.
3. Skotteffektivitet
6.60% - sist i serien - bör ligga på minst runt det dubbla - även här betyder varje procent mycket. Måste skjutas mer direkt på ass.
Primeau skrev:Varanen skrev:Klara förbättringsområden fram till den här matchen är:
Endast DIF har gjort färre mål, men dom har en match mindre spelad. Visst, allt har nyss startat, men det påminner redan oroväckande mycket om de senaste säsongerna. Det ser betydligt bättre ut i år, det tycker även jag, men mycket av problemen från förra säsongen verkar finnas kvar. Man kan prata om att det är bra att defensiven sitter osv, men nog fan är det roligare att kolla på ett lag som öser på framåt, även om det läcker en del bakåt? Kolla Örebro, 12 insläppta men 20 framåt. VLH har aldrig tidigare spelat gnethockey, att det blivit så här tycker jag är tråkigt.
vlk skrev:Sen tar idioten josen på exakt samma sak
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Självklart var den solklar. Lika solklar var trippingen på personPerson skrev:vlk skrev:Sen tar idioten josen på exakt samma sak
Nu var ju visserligen Josens solklar, men förstår vad du menar.
Runda och mjuka. Vårt signumPutteA skrev:Som vanligt är vi bättre men bara spelmässigt. Leksand är mycket rakare.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
vlk skrev:Runda och mjuka. Vårt signumPutteA skrev:Som vanligt är vi bättre men bara spelmässigt. Leksand är mycket rakare.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Nästan omöjligt för backar att göra mål i lakers som vi spelar. De är helt off i anfallsspelet och vi har noll trafik mot mål. Vi spelar runt runt runt och ytterligare runt
bratsson skrev:Vi är tråkiga....
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
StenhårtSlagskott skrev:bratsson skrev:Vi är tråkiga....
Håller inte med. Konsekventa. En bra hockey.
Jämför med förra året.
västrastå skrev:StenhårtSlagskott skrev:bratsson skrev:Vi är tråkiga....
Håller inte med. Konsekventa. En bra hockey.
Jämför med förra året.
Fortfarande mycket tråkig hockey att kolla på. Eller tycker du?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster