av Varanen » ons nov 11, 2020 8:04 pm
Jag vet inte hur förberedelserna inför den här säsongen när det gäller domarna och sporten, lagen, varit. Men inga bizarra egna idéer verkar ha växt fram. The Dream är att Sporten och Rättskipningen alltid går hand i hand. Inga egna initiativ från något håll. Domarna är en del av sporten, men de som utövar sporten måste vara i fokus.
Min personliga uppfattning är att spelarna är de som kan sporten bäst. Inte bara att utöva den, vilket är självklart. Men att de förstår hockeyns själ bäst av alla intressenter. Ändå har känslan varit att media (Cmore, kvällspress) varit tunga vad gäller sportens utformning, särskilt sedan kamerorna infördes. Tränarna hade några säsonger sin privata psykoterapi under matcherna, med avbrott i matcherna där domarna skulle förklara varje domslut minst en halvtimme.
TV vill ha tränarna som känslomässiga vrak för "viewsen" . Jag vill se skickliga spelare utföra sporten utan sega avbrott. Tränarna får bli profiler i Swedish Housewives eller något. Jag vill se hockey.
Den här säsongen är ett kliv i rätt riktning. Hoppas det inte beror på pandemin. Hockey är tokskoj utan massa trams. Kör de heta analyserna, dramat, utanför själva sporten så blir det bra.