Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
vlk skrev:Oskarshamn tror jag inte rasar ihop denna säsongen. De har något bra på gång.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dom möter seriens bästa lag. De kommer garanterat ha två lag bakom sig.PutteA skrev:vlk skrev:Oskarshamn tror jag inte rasar ihop denna säsongen. De har något bra på gång.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Menar du att det kan hålla över tid att bli överkörda spelmässigt och bara skapa halvchanser för att vinna. Det jag sett så här långt så har dom ju enormt flyt i allt dom gör. Dom förlorade skotten i andra mot Frölunda med 5-11 och har egentligen ingenting mer än två halvchanser och gör mål på bägge och leder med 3-1. Det kan inte hålla, inte en chans.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Dom matcher jag sett mot sämre lag än Frölunda har de fört spelet , eller åtminstone haft minst lika mycket spel., vi får sePutteA skrev:Nej, jag har svårt att tro på ett lag över tid som lever på flyt. Dom är två nummer för små mot Frölunda och vinner ändå med 3-2.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Varanen skrev:Utan förbundet riskerar svensk hockey att bli riktig skit. Förbundet är inte hockeyns fiende. Om man nu hatar landslagshockey förutom när NHL i sin godhet tillåter turneringar med de bästa, så är alternativet att klubbarna pumpar in stålarna, alternativt att spelarna beläggs med en extra "skatt". Säkert inte populära förslag. Man kan inte både äta, och ha kvar, kakan.
Stampar klubbarna ner foten och förbjuder deltagande i landslagen kräver jag uteslutning av klubbarna från förbundet.
Den är inte blindside men den är ändå ruskigt ful. Han är definitivt icke-puckförare i situationen. Och det är inte min åsikt som menar det utan regelboken som säger det. Att gå in med den kraften så sent är som att be om att skada motståndaren, han har ingenting att vinna på den tacklingen.Varanen skrev:Jag tycker tacklingen är 100% ok. En tackling i bröstet. Det är inga tacklingar jag vill ska försvinna. Faktiskt bra spelat av Larsson. Sundh har inte hunnit bli icke-puckförare. Jag retar mig på när motståndet ostört får åka in i vår zon. Här försvarar Larsson egen blå, precis som man ska göra. Om denna är blinside är alla tacklingar det.
Varanen skrev:Jag tycker tacklingen är 100% ok. En tackling i bröstet. Det är inga tacklingar jag vill ska försvinna. Faktiskt bra spelat av Larsson. Sundh har inte hunnit bli icke-puckförare. Jag retar mig på när motståndet ostört får åka in i vår zon. Här försvarar Larsson egen blå, precis som man ska göra. Om denna är blinside är alla tacklingar det.
Som Enestubbe skriver idag, räcker det inte med att stoppa killen i fråga? Måste det bröstvärmas med alla risker det medför?Varanen skrev:Jag bortser inte alls från alla andra parametrar. Spelaren tar sats och åker mot offensiv blå, kastar i väg en passning mot höger, upptäcker motståndaren och försöker göra en undanmanöver som läses och han åker på en korrekt bröstvärmare. Fortfarande räknad som puckförare.
Tja... Stoppa honom men inte så hårt... Eller någotVaranen skrev:Men hur skulle han annars stoppat killen menar du? Bett honom åka tillbaka till egen zon? Tacklingar är det enda sättet. Tråkigt att det tog illa. När man sysslar med vilken närkampssport som helst händer det olyckligheter ibland.
Jag märker i diskussionen att för sporten ovidkommande saker tas upp som att samhället förändrats. Varför skulle tacklingar inte vara ok i det här samhället? Trams. Det här samhället kanske inte vill ha hårda slagskott heller. Lite respektlöst att skjuta en hård puck mot människor.
Ta bort användandet av klubborna till annat än puckhantering och tillåt närkamper. Domarna har hittills varit inne på helt rätt linje den här säsongen. Tyvärr riskerar DNs dom här förstöra det. Jag kommer följa det med största intresse kommande omgångar. Blir det trams som slewfoots-hysterin eller alla nolltolerans satsningar senaste åren varit tar jag en paus från inhemsk hockey.
Alla kommer vara helt förvirrade igen och inte förstå vad som är tillåtet och inte. Den träningsperioden är jag inte intresserad av att följa. Och om DNs dom blir prejudicerande får jag byta till en annan liga.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst