Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
PutteA skrev:Det är här vi skiljer oss från NHL i nuläget. I NA är dom enormt skickliga idag på att bedöma situationen från spelarna sett. Har både sett klipp på Erik Karlsson som Ovetsjkin, hur dom upptäcker motspelarens sårbarhet och istället för att sätta all kraft bakom tacklingen håller igen och bara gör sig sandsäckstunga. Jag har sett spelare i klipp som flugit rätt rejält ändå, men ändå inte utsatts för den livsfarliga G-kraft som uppstår vid en sådan tackling som Larsson sätter på Sundh. Och oftast hoppat upp direkt. Det är ju så man visar respekt för sin motståndare. Larsson ser garanterat sidan på Sundhs ansikte, och han ser vart hans fokus ligger, och väljer ändå att sätta åt med all kraft. Larsson hade kunnat välja ett annat sätt här och ändå fått stopp i spelet. Allt i detta handlar om respekt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Varanen skrev:HV är allt annat än brutala. Nollade av LHC.
Men ajabaja om du visar fingret.... Då blir det avstängningVaranen skrev:Det är skillnad på folk och folk precis som du säger. GT kommer hylla tilltaget och Cmore sitter just nu och undrar hur de kan fjäska än mera nästa gång de intervjuar Gulleplutten. Rönnberg drar till med den mest överdrivna frågande mimik någonsin och hävdar att domaren som "står i vägen" ska be hela Göteborg (och egentligen hela Världen) om ursäkt.
Varanen skrev:Överraskande nog fick han 5 matcher. Efter många om och men.
Varanen skrev:Men Lofquist är inte Joel "Gulleplutten" Lundquist.
bratsson skrev:Ska bli intressant att se hur det går för lagen med NHL-spelare som nu åker över.
Färjestad - Nygårds
Örebro - Bromé och Abols
HV71 - Lias & Sandin
Vad mer?
Aleks skrev:Lennström i Frölunda.
Händemark i Malmö också?
Har Rögle någon?
Vet inte.... Men ja gillar detSura-pelle skrev:Vad händer med HV71?
Fast jag vet inte om han e på benet på honom så hans ben hakar upp varandra?vlk skrev:Fast helvete vad Luleå spelaren filmade med 2 min kvar och fick en utvisning med sig. För dåligt av domaren att inte se hur spelaren bara lägger sig
Svartvadet skrev:Inledningen av IKO-BIF är... Horribel. Knappt HA-klass.
PutteA skrev:Svartvadet skrev:Inledningen av IKO-BIF är... Horribel. Knappt HA-klass.
Håller med, riktigt dåligt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster