Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Svartvadet skrev:Årets upplaga av Sverige har jag inte mycket till övers för.
Alldeles för många "superstjärnor" med för mycket skalle.
Holtz t.ex. som verkar tro att han är Ovechkin...
PutteA skrev:Herre jävlar vad vi är uppätna av finnarna. Förvånar mig mycket om vi spelar semifinal. Vi har ju helt fel mindset.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Person skrev:Hur dålig kan en lagkapten få vara i ett landslag?! Skadad eller inte, så dålig som Broberg är får man fan inte vara!
Och hur kan spelarna inte visa någon som helst vilja att försvara målet med 30 sek kvar?
Towen skrev:Mm.. Och en sak fick vi svar på inatt - svensk hockey har hittat sin framtida arvtagare till ROBERTSSON..
Svartvadet skrev:Det jag menar... Det har blivit för mycket "lattjo lajban" över Sverige JVM-trupp.
Förr var det ödmjuka lirare till mesta dels, som gjorde jobbet och hade hög proffsighet - allt annat tilläts inte.
EP40 och Rasmus Dahlin är de enda som haft "rätt" attityd senaste åren som "stjärnor", sedan tilläts beteenden som inte hör hemma i Landslaget på övriga "stjärnor"
2015: William Nylander har översittar-attityd, tror hela världen cirkulerar kring honom
2016: Alexander Nylander leker all-star likt sin bror, som touchar egen blå max två gånger per match. Samma med Kempe och Timashov
2017: Lias Andersson lipar och kastar medaljen
2018: Adam Boqvist och Brännström åker omkring och leker Erik Karlsson och är kaxiga i media
2019: Holtz och Raymond tror de ska in och leka
2020: Holtz, Raymond mfl. fortsätter tro de är världsbäst
Jämför med 2014, där vi hade Filip Forsberg, Elias Lindholm, Wennberg, De La Rose osv. De skulle ALDRIG uppträda på det sättet
PutteA skrev:Jag tror fortfarande det handlar om hur vi fostrar våra unga spelare från början. Mentaliteten i Sverige gör att vi hamnar efter mer och mer. Man får inte tävla i unga år, det är fult. Man tar bort priser för att inte dom som inget får ska känna sig sämre, även om dom är sämre. Upp till en viss ålder får man inte ha resultattavla på matcherna trots att ungarna har 100% koll på vad det står. Inga tabeller som talar om vilka som är bäst.
Våra ungar får helt enkelt inte lära sig att tävla, och vad det verkligen innebär. Dom får inte lära sig att vinna och förlora och handskas med den glädjen eller sorgen. Självklart att det speglar av sig när dom kommer upp i juniorålder. Kanadensare och Amerikanare har en helt annan grund att stå på. Dom vet vad som krävs för att bli bäst. Dom har lärt sig att vinna och förlora och på så sätt också insett hur mycket roligare det är att vinna. Det känns faktiskt som finnarna har samma mindset, fast light kanske. Vi kommer aldrig mer kriga om guldet så länge vi inte fostrar våra spelare från ung ålder vad som krävs för att bli bäst och stå högst upp på pallen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster