Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Kloker skrev:Det har varit skriverier angående Lundqvist och dennes tackling på Leksands stjärna Chelarik. Tränare Hellkvist menar att det är ett grovt övertramp och helt åt helvete medan Rönnberg rycker på axlarna och menar att det ingår i spelet. Jag har inte svart bälte i domarnas regelverk, men som jag ser det så gör Chelarik en växling utan puck mellan spelare och Lundqvist (som ser honom gott och väl) trycker till honom rejält på kort yta. Lundqvist får två minuter och Chelarik kommer att få trampa motionscykel veckor framöver.
Var det en schysst tackling? Hade det överklagats till DP om det hade varit någon annan spelare än Joel Lundqvist som varit inblandad (Melart, Shinnimin i åtanke...)? Tycker ni att det var en korrekt bedömning av domarna? Vissa menar att det skulle varit en femma, färdigspelat och avstängning-/böter för Mr Frölunda.
Behandlas alla spelare i SHL lika inför lagen?
Kloker skrev:Det har varit skriverier angående Lundqvist och dennes tackling på Leksands stjärna Chelarik. Tränare Hellkvist menar att det är ett grovt övertramp och helt åt helvete medan Rönnberg rycker på axlarna och menar att det ingår i spelet. Jag har inte svart bälte i domarnas regelverk, men som jag ser det så gör Chelarik en växling utan puck mellan spelare och Lundqvist (som ser honom gott och väl) trycker till honom rejält på kort yta. Lundqvist får två minuter och Chelarik kommer att få trampa motionscykel veckor framöver.
Var det en schysst tackling? Hade det överklagats till DP om det hade varit någon annan spelare än Joel Lundqvist som varit inblandad (Melart, Shinnimin i åtanke...)? Tycker ni att det var en korrekt bedömning av domarna? Vissa menar att det skulle varit en femma, färdigspelat och avstängning-/böter för Mr Frölunda.
Behandlas alla spelare i SHL lika inför lagen?
bratsson skrev:Brynäs är verkligen fruktansvärt dåliga.. och hv71 har värvat sig ur ännu en kris, och har mage och kalla oss för köpelag.....
Fyfan vad jag hatar dessa turneringar. Och för ett lag som LHC kan detta kosta deras framtid.vlk skrev:Då var det Linköpings tur .... https://hockeysverige.se/2021/02/10/mar ... songen-lhc
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Dom behöver en Mike Helber som kan styra upp det igen.Svartvadet skrev:LHC är ett mysterium...
De har verkligen förlorat sin identitet.
Man kan skoja om att de inte vunnit något, losers, etc. Men de spelade en riktigt rolig hockey en gång i tiden. Värvade alltid stjärnor, ett lag med höga ambitioner för varje år. En ungdomsverksamhet som spottade ur sig talanger på löpande band.
Nu har de ingen själ kvar. Värvar bara för att värva. Ingen stomme i laget.
Kolla deras lag från 07/08 - galet mycket kvalité!!
Sura-pelle skrev:HV lyfter inte. Kommer bli dyrt för dem i år. Alltmer pekar mot kval. Kanske mot Oskarshamn?
Ok.Svartvadet skrev:LHC är INTE heta mot IKO
FärjestadSvartvadet skrev:Ponera att tabellen slutar såhär, samt att 7 & 8 är de som går vidare till kvarten:
Rögle - Färjestad
Växjö - Örebro
Luleå - Leksand
Skellefteå - Frölunda
LYCKA TILL att tippa det där... Herrejävlar
PutteA skrev:Jag tror inte det finns på kartan att HV trillar ur eller ens får kvala faktiskt. Dom har ett för bra lag för det. Tror istället att man ska vara mer orolig för att dom tar sig till slutspel. Då får dom en boost och kan bli livsfarliga. I ett sånt läge kan man spela med neddragna axlar och den boosten och känslan kan ta dom långt.
StenhårtSlagskott skrev:PutteA skrev:Jag tror inte det finns på kartan att HV trillar ur eller ens får kvala faktiskt. Dom har ett för bra lag för det. Tror istället att man ska vara mer orolig för att dom tar sig till slutspel. Då får dom en boost och kan bli livsfarliga. I ett sånt läge kan man spela med neddragna axlar och den boosten och känslan kan ta dom långt.
Att de inte finns på karta är det stora problemet. Fanns det på kartan att hv låg på kvalplats med mindre än tio matcher kvar med sin svindyra trupp? Nä. Det fyller de på med massor av dyra spelare och får bara 1,20 poäng per match mot 1,00 innan tränarbyte och spelarshoppande.
.
Lägg därtill att Linköping har stort historiskt övertag på hv. Linköping som redan känns inställda på kval. Så visst kan hv nå slutspel och slå ut växjö. Men det ska osannolikt mycket till för det. Vi får se ikväll.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 0 gäster