Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
bratsson skrev:Självklart är vi ett bättre lag och backarna mycket bättre, men tror inte vi ska dra för stora växlar av typ Timrå-matchen.Person skrev:Håller inte med. Vi har mycket bättre backar som fyller på och driver på spelet. Det tillsammans med de övriga kedjorna ger förstakedjan utrymme för att producera. Vi har en helt annan trygghet i grundspelet som gör att alla får utrymme att göra det de är bäst på.bratsson skrev:Plockar vi bort Scott och Röhdin och Danielsson så har dom inget att komma med.
Lite lika som oss just nu, plockar dom bort Gynge, Rosén, Nättinen så har vi inte mycket att komma med.
Alltså blir det typ 1-1 eller 0-0
Forslund, Nilsson och Stjernan; hur ofta avslutar inte de sina byten med ett offensivt tek? Precis vad de ska göra och de gör det jävligt bra!
Offensivt tycker jag Brynäs kan matcha oss faktist.
Ja det är något knas.StenhårtSlagskott skrev:Fast den här perioden handlade ju inte om att Brynäs var bra eller Växjö var dåliga. Kan inte minnas att växjö släppt så många mål i en period. Det handlar om hur de tar sig an uppgiften. Det är under all kritik. Inte att de förlorar utan sättet de gjorde det på.
Men det syndes direkt från start. Det fanns ingen ödmjukhet över huvudtaget. Och jag tror faktiskt att just den 0-2 ledning vi fick i andra perioden var dödsstöten i den här matchen. Dom två målen gjorde att lättjan blev än mer påtaglig. Han har en hel del att jobba med, med detta laget vår vän Hallam. Men även Hallam måste rannsaka sig. Varför plockar man inte bort vissa spelare och bänka dom i längre perioder för att markera. Istället bara åker man på liksom. Största missen i slutet var att plocka målvakten. Fanns absolut ingenting som talade för att dom skulle få ut nått av det. Tror chansen hade vart större om man bara kört vidare.StenhårtSlagskott skrev:Fast den här perioden handlade ju inte om att Brynäs var bra eller Växjö var dåliga. Kan inte minnas att växjö släppt så många mål i en period. Det handlar om hur de tar sig an uppgiften. Det är under all kritik. Inte att de förlorar utan sättet de gjorde det på.
Kalnins är inte Fasth , det är tydligt. Jag tror Fasth hade tagit flera av dagens mål för Brynäs.bratsson skrev:Ja det är något knas.StenhårtSlagskott skrev:Fast den här perioden handlade ju inte om att Brynäs var bra eller Växjö var dåliga. Kan inte minnas att växjö släppt så många mål i en period. Det handlar om hur de tar sig an uppgiften. Det är under all kritik. Inte att de förlorar utan sättet de gjorde det på.
Men prio 1 nu är en ny, tuff back som kan ersätta tänkta Peter Andersson och en Hardy som inte gör mycket rätt.
Forward är ju självklart även det och jag tror det kommer komma mycket tidigare än Evertssons årliga julhandel.
Eventuellt en annan 2a målis, modell dyrare som kan jaga igång Kalnins.
PutteA skrev:Jag tror Hallam idag hittade sin överman i Manner. Hans taktik idag åt fullständigt upp Hallams gameplan. Hallam hade inget motdrag. Lakers fick aldrig komma med fart. Man satte stopp i mittzon, där var man som en köttmur, samtidigt som man attackerade våra backar i uppspelsfasen. I kombination med den dåliga inställningen var detta det vinnande konceptet serverat av Manner. Han förfogade idag över ett lag som gjorde jobbet 60 minuter och blev belönade för det.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
För att citera Hallam , ”vissa spelare går på 80 % och har en egen agenda”, min fråga blir då; varför i helvete låter Hallam en sådan spelare spela vidare?PutteA skrev:Jo, om man lyckas lyfta blicken lite och se till vad Brynäs gjorde så kan man faktiskt se ett och annat taktiskt. Saker som inte Brynäs gjort tidigare. Dom var väldigt täta, framför allt i mittzon. Sen sa jag inte att det bara var Brynäs taktik som ledde fram till resultatet utan en kombo av en smart gameplan och en motståndare som inte var intresserat av att göra jobbet. Eftersom Hallam sällan bänkar spelare, så blir det att han saknade motdrag idag. Manners gameplan var ganska tydlig: Sätt stopp tidigt i banan, och ge inte Växjös backar tid i första fasen. Skapa kaos och oreda. Detta lyckades dom med till 100%. Vi har sett det många gånger tidigare, hur känsliga vi är när motståndaren sätter hård press initialt i banan. Brynäs hade dom absolut viktigaste ingredienserna i sig idag till skillnad från våra spelare, man var beredd att betala priset för 3 poäng.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster