Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Så är det så klart.Varanen skrev:Samtidigt om man är egoistisk så upptar vi en plats en konkurrent i SHL skulle kunna ha nytta av. Visst är det trist för oss att se laget åka runt och softa mot Pinguins och TPS, men samtidigt kan inte ex MIF glädja sig åt stärkande internationella segrar med många mål.
Innan säsongen sades det att vi skulle ha en bred trupp denna säsong med tanke på CHL. Så blev det inte. Vi har en tunnare trupp snarare än tidigare. Varför blir det så här?Svartvadet skrev:Tycker dock det faktiskt är lite annorlunda i år...
Tidigare år har vi haft en bredare trupp, då kan vi matcha lite annorlunda. Nu är det dock snarare riskabelt att gå in där det gör ont. Alla som vet hockey - vågar man inte gå in där det gör ont, då vinner man inga matcher!
bratsson skrev:Självklart letar Evertsson förstärkningar men han tar ju bara in någon om det gör laget bättre, vilket han alltid påpekar.
Eller ni vill att han ska göra som alla "normala" sportchefer och värva in Ledin eller Jämtin bara för att stilla eran hunger på nyförvärv?
StenhårtSlagskott skrev:Sedan är ju frågan vad statusen är på chl just nu?
Eller är det så enkelt att årets trupp inte är tillräckligt bra och har överträffat sig själva rent poängmässigt i svenska hockeyligan. Men det vill vi ju inte tro
Med konkurrens om platserna så kommer förmodligen inställningen bli bättre på träningar, sedemera på matcher osv.StenhårtSlagskott skrev:bratsson skrev:Självklart letar Evertsson förstärkningar men han tar ju bara in någon om det gör laget bättre, vilket han alltid påpekar.
Eller ni vill att han ska göra som alla "normala" sportchefer och värva in Ledin eller Jämtin bara för att stilla eran hunger på nyförvärv?
Ta in spelare löser ju inte automatiskt inställningen. Frågan är hur klubben behandlar shl kontra chl? En del av myntet kan ju vara att det ser jäkligt lojt ut ibland att det kostar att ligga på topp och laget ska vara som bäst tidigast om fyra månader och eftersom "alla" vet, inklusive spelarna att det kommer hända grejer på spelarsidan och klubben satsar för att vinna smtecknet och vill vara bäst efter jul så känns ju chl inte som något laget satsar på utan spelar för att de ska göra det och det får gå som det går. Själv offrar jag gärna chl till förmån för att ha ett bättre lag i februari men frågan är hur klubben prioriterar och hur de pratar om chl internt med tanke på att de spetsar laget sent och vad de sänder för signaler till spelarna.
Får man sitta bänk om man har dålig inställning så påverkar bred trupp eller nyförvärv inställningen.StenhårtSlagskott skrev:bratsson skrev:Självklart letar Evertsson förstärkningar men han tar ju bara in någon om det gör laget bättre, vilket han alltid påpekar.
Ta in spelare löser ju inte automatiskt inställningen. Frågan är hur klubben behandlar shl kontra chl? En del av myntet kan ju vara att det ser jäkligt lojt ut ibland att det kostar att ligga på topp och laget ska vara som bäst tidigast om fyra månader och eftersom "alla" vet, inklusive spelarna att det kommer hända grejer på spelarsidan och klubben satsar för att vinna smtecknet och vill vara bäst efter jul så känns ju chl inte som något laget satsar på utan spelar för att de ska göra det och det får gå som det går. Själv offrar jag gärna chl till förmån för att ha ett bättre lag i februari men frågan är hur klubben prioriterar och hur de pratar om chl internt med tanke på att de spetsar laget sent och vad de sänder för signaler till spelarna.
Varför ska man spela med spelare som har dålig inställning.? Så länge man sliter och gör sitt bästa köper jag att man inte kan mer. Men när man uppenbart inte gör det är det demoraliserande för övriga laget. En bred trupp klarar så klart skador bättre. Einstein hade t o m hållit med om det.StenhårtSlagskott skrev:Vilken inställning och vilken förlust? Jag har supporterminne och minns inget från gårdagen eller chl. Ser fram emot att krossa LHC som de serieledare vi är.
Bänkning kan säkert ge effekt någon enstaka gårng men jag tror mer på att bygga spelaren. Coacha och spela honom istället för att bänka någon. Ingen blir bättre av att sitta på bänken av den anledningen. Det är en myt som behöver jobbas bort på samma sätta som att sparka tränare gör laget bättre. Att det sedan hjälper något lag, någon gång, någonstans må vara hänt. Men att jobba långsiktigt är fördelaktigt i många fler avseenden. En bred trupp behövs för att klara skador i min bok.
Du kanske inte håller med. Men så tänker jag
Prag verkar vinner efter full tid?PutteA skrev:2-2 nu in i andra perioden mellan Prag och Bremerhaven. Som jag sagt innan, tror vi kan glömma slutspel. Dessa två lag kommer göra jobbet som krävs.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Njae, om Bremerhaven tar 3 pinnar så avgörs det på målskillnad mellan Sparta och Lakers. Förutsatt att Lakers vinner. Just nu har Sparta ett försprång med 3 mål.Dansun skrev:Om Bremerhaven tar två poäng och Sparta en poäng i sista matchen är växjö utslaget. Vid alla andra resultat är Växjö vidare om de tar tre poäng mot tps i sista matchen.
Rätta mig gärna om jag har fel.
Användare som besöker denna kategori: Svartvadet och 5 gäster