Primeau skrev:Sätter båda kåddarna på att Holm strax hittar en utvisning på VLH…
Där kom den. Skönt…
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Primeau skrev:Sätter båda kåddarna på att Holm strax hittar en utvisning på VLH…
Svartvadet skrev:Vill utveckla lite det jag skrev tidigare:
Vi har nu spelat 28% utav SHL-säsongen, inför denna visste vi att vi tappat bra spelare. Vi visste också att Markusson uttalade sig "vi kommer sänka vår spelartrupp med 10mkr". Min känsla, precis som jag skrev i början, är att - klarar vi topp-6 på detta är det en bragd! Vad jag också skrev är att Rahm kommer ta PP (tyvärr inte senaste tiden) till en nivå vi inte varit på innan. Det ligger mycket "Money Ball"-tänk bakom truppen i år, vilket jag aktar otroligt högt.
Jag vet vi har en jävla hög förväntan på VLH, vilket hör till när vi blir så bortskämda som vi blir - men det finns också en realitet i det hela. Det finns ingen trolighet i att vi ska ha en så billig trupp och lösa förstaplatsen, det vore långt över förväntan. Däremot kana jag glädja mig till följande:
Kalnins mot Fasth - tyvärr omöjlig att ersätta. Kalnins har knappt varit godkänd...
Källgren mot Åhman - samma som ovan...
Erixon mot Claesson - fantastiskt fin hockey/krona! Nära på Landslagsklass i sina bästa stunder. Ett sant fynd.
Melart mot Lundberg - samma som ovan, vi vet "vad vi får" men han är inte lika bra.
Folin - inte direkt ersatt...
Drury mot Hugo - precis som Claesson, så tycker jag vi har enormt value här! Kan bli hur bra som helst.
Gaunce mot Glenn - kanske en utav de bättre värvningarna Evert gjort? Glenn är HOCKEY för mig!!
Karlström mot Lycksell - billig och kvarlämnad av FBK. Skriker idioti, på alla sätt för FBK! Jäkla lirare!
Emil mot Nättinen - väldig potential i Nättinen! EP14 är EP14, vi visste innan han skulle bli otroligt svår att ersätt. Men Nättinen är nära på samma klass.
Sylvegård - inte direkt ersatt...
Dessutom har Stjernborg varit riktigt bra, liksom Hagman.
Jag vet också om att Gynge har ett prestationsbaserat kontrakt hans sista år, där bonusen utfaller efter resultat (lär utfalla nu dock). VLH tar det lugnt, inväntar vad som finns och tar det därefter. Att man lyckades knipar Reider är riktigt bra, oklart vad kostnaden är där dock - men jag gillar verkligen det jag ser! Förläng om möjligt!
Kort och gott - vi är alldeles för hårda mot truppen och har för höga förväntningar. Sanningen är den att de har gjort det med klart godkänt betyg hittills och dessutom till ett slags "rea-pris". Tänk om vi var FBK eller MIF nu? ÖHK tillhör samma skara. Adderar vi med lite mer klass, så kommer detta laget kunna utmana till våren också, det är jag helt övertygad om!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 26 gäster