Du frågade varför vi inte hade samma skicklighet med pucken. Vad motsäger att vi har ett lag idag som är lite sämre än förra säsongen. Jag säger att det beror på det. Dock har vi varit tillräckligt bra för att ligga topp 6. Jag tippar att vi kommer att dala en bit under november december om inte något drastiskt händer med truppen.vlk skrev:Vi ligger trots allt topp 6 i tabellen, men det är kanske bara tur så långt??PutteA skrev:Ett resultat av att vi inte har ett så skickligt lag länge ??vlk skrev:[quote="PutteA"]Jag undrar fortfarande varför vi blivit sååååå svaga med puck. Det är vår puckhantering som ger motståndaren momentum.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Men det är för min del fritt fram att tycka som man vill. Det kan finnas andra förklaringar , otur, andra lagen är bättre, osv osv . Jag säger att vi är sämre på alla positioner än laget som vann guld. Betydligt sämre.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Prop[/quote]Njae, jag skulle nog hellre säga att det är en kombo av att många viktiga spelare är borta, samt att många av dom som spelar just nu har tagit ett rejält kliv ner i prestanda. Våra backar tex har ju tappat allt SHL tempo i sitt spel. Första passet kommer flera sekunder försent hela tiden. Man kör fast med pucken i utsatta lägen. Trots svagt spel med puck ska man ändå spela på svårast möjliga sätt. Sen fungerar inte Hallams tråkhockey med det här laget. Förra säsongen kunde vi hantera en lång sekvens med puckinnehav för motståndaren. Dom fick åka runt på utsidan. Den här säsongen resulterar det nästan uteslutande i mål i baken, varenda gång. Det som är oroväckande är att vi är inte spelmässigt med i matcherna. Vi är med resultatmässigt, men i år slutar det oftast med att motståndet till slut ändå drar ifrån tillräckligt för att stänga matchen.
Jag håller med dom som lägger detta på vår sportchef. Men jag ger även klubben i sig en känga som väljer att reducera spelarbudgeten med 10 mille. Kontentan ser vi nu.