Just det, Kloker, är ju någonstans ironin i det hela eller hur?
Jag kan fatta värvningen av Åhman, på sättovis. Om han iaf kom ifrån en bra säsong. Det finns talang där, men han är inte i närheten av att uppfylla den. För att ett målvaktspar ska vara bra, så krävs det sparring. Daglig sparring. En kamp om vem som är etta och inte.
Kalnins är duktig i grunden, annars skulle han aldrig ha levererat som han gjort i KHL. Däremot verkar han ha sämst vinnarskalle, utan mer den där klassiska "jag kommer stå i vägen där de flesta skott kommer, men inte mer".
Om någon hade sagt till Åhman förra säsongen: "nästa säsong kommer du spela med Svenska Mästarna i SHL och stå en hel del matcher" - då hade han trott det var ett skämt. Tror mer han var inne på att vara Etta i ett Div.1 lag och börja om på ny kula.
Jag är dock mer besviken över våra stöttepelare, som jag inte anser vidarebefordrar Lakers-andan till de nya. Josefsson, Lundberg x2, Joel och Gynge ser mer ut som losers än vinnare. När agnarna skilj från vetet, precis som nu, så är det deras jobb att se till att ALLA drar åt samma håll! Det är mycket hockey kvar och spela, frågan som kvarstår: vilken väg kommer VLH ta?