Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Vad menar du med lösbiljetter?MalZon skrev:Ok. Inga lösbiljetter ännu?
PutteA skrev:Vad menar du med lösbiljetter?MalZon skrev:Ok. Inga lösbiljetter ännu?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
PutteA skrev:Jodå, det finns. Jag har köpt två biljetter till mig och grabben till på söndag via webbiljett!
Jaha, men dom är nog inte släppta än.MalZon skrev:PutteA skrev:Jodå, det finns. Jag har köpt två biljetter till mig och grabben till på söndag via webbiljett!
Tänkte på SHL premiären
PutteA skrev:Jaha, men dom är nog inte släppta än.MalZon skrev:PutteA skrev:Jodå, det finns. Jag har köpt två biljetter till mig och grabben till på söndag via webbiljett!
Tänkte på SHL premiären
MalZon skrev:Jaha, men dom är nog inte släppta än.PutteA skrev:MalZon skrev:[quote="PutteA"]Jodå, det finns. Jag har köpt två biljetter till mig och grabben till på söndag via webbiljett!
Tänkte på SHL premiären
Är ju faktiskt ett skäl till att stänga och frysa serierna.Towen skrev:Särskilt jobbigt vore det för HV om säsongen stänger.
Jo det har det. Över 500 måste alla vara sittande. Dessutom bara sällskap i grupp om 8, samt att varje grupp/person ska ha 10 kvm. Vilket innebär att 1. VS är stängt och klubben måste göra en beräkning och en utfördelning av folk för att kunna hålla avståndet á 10 kvm.vlk skrev:Inget har hänt än beträffande restriktioner mer än att restaurangerna har en meter mellan borden.
PutteA skrev:Jo det har det. Över 500 måste alla vara sittande. Dessutom bara sällskap i grupp om 8, samt att varje grupp/person ska ha 10 kvm. Vilket innebär att 1. VS är stängt och klubben måste göra en beräkning och en utfördelning av folk för att kunna hålla avståndet á 10 kvm.vlk skrev:Inget har hänt än beträffande restriktioner mer än att restaurangerna har en meter mellan borden.
Som Enestubbe skriver på twitter, covidpass höll i 23 dagar. Nu är dom egentligen skrotade men ska ändå gälla, trots att alla restriktioner gäller 100% alla. Hur ska man nu få mer folk att vaccinera sig?? Skulle vilja se den konsekvensanalysen.
Det resonemanget är ju totalt skruvat. Det kan liknas vid att kraftigt överviktig på grund av osunt liv inte får söka vård för kärlsjukdomar, missbrukare får ingen vård, fortkörare som krockar får ingen vård osv osv.Svartvadet skrev:PutteA skrev:Jo det har det. Över 500 måste alla vara sittande. Dessutom bara sällskap i grupp om 8, samt att varje grupp/person ska ha 10 kvm. Vilket innebär att 1. VS är stängt och klubben måste göra en beräkning och en utfördelning av folk för att kunna hålla avståndet á 10 kvm.vlk skrev:Inget har hänt än beträffande restriktioner mer än att restaurangerna har en meter mellan borden.
Som Enestubbe skriver på twitter, covidpass höll i 23 dagar. Nu är dom egentligen skrotade men ska ändå gälla, trots att alla restriktioner gäller 100% alla. Hur ska man nu få mer folk att vaccinera sig?? Skulle vilja se den konsekvensanalysen.
Egentligen borde man bara säga såhär:
Släpp alla restriktioner, låt smittan löpa. Har du inte vaccinerat dig = du får inte uppsöka sjukvård om du har positivt corona-test. Har du vaccinerat dig = uppsök sjukvård om du har behov.
Vi kan inte dalta med denna skiten i evigheter
Precis, detta kan snarare pågå för evigt. Det är moment 22 i hela den här skiten. Det dom gör just nu spelar dessutom alla antivaxxare och konspiratörer rakt i famnen. Det borde vara dödstalen som styr detta, och den siffran är ju på en helt annan nivå med 80% av befolkningen vaxxade.Svartvadet skrev:Nej, varför? Klart de som är riskzon eller inte kan ta vaccinet, ska få sina förmåner.
Dock är det löjligt att tro att det går att vaccinera bort något som kan mutera sig oändligt. Ska vi leva såhär i tio år till eller vad tänker du?
Jag syftade på att du insinuerade att ovaccinerade inte skulle få vård. Det köper jag inte. Många människor blir sjuka eller klantar till saker medvetet och skadar sig. Det är som att säga att dessa inte ska få vård.Svartvadet skrev:Nej, varför? Klart de som är riskzon eller inte kan ta vaccinet, ska få sina förmåner.
Dock är det löjligt att tro att det går att vaccinera bort något som kan mutera sig oändligt. Ska vi leva såhär i tio år till eller vad tänker du?
Ja dödstalen lär ju öka om IVA konstant är fullt, men för det mesta är det ovaccinerade som kommer dit eller 70+ fullvaccinerade.PutteA skrev:Precis, detta kan snarare pågå för evigt. Det är moment 22 i hela den här skiten. Det dom gör just nu spelar dessutom alla antivaxxare och konspiratörer rakt i famnen. Det borde vara dödstalen som styr detta, och den siffran är ju på en helt annan nivå med 80% av befolkningen vaxxade.Svartvadet skrev:Nej, varför? Klart de som är riskzon eller inte kan ta vaccinet, ska få sina förmåner.
Rieder och Kalnins försvinner garanterat.vlk skrev:Inget uppehåll i SHL under OS. Hoppas inte vi får med några spelare där. Lakers har noll att tjäna på det. Att vara utan tongivande spelare i flera veckor är ju öken.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst