Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
vlk skrev:Försvarsspelet ser för anskrämligt ut på målen
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Varanen skrev:Det har gett Mif äckligt långa byten i vår zon eftersom vi gång efter annan tappat pucken innanför egen blå. Detta MÅSTE lagledningen ändra till andra.
Det finns ofta anledningar till att spelare flyttat runt , till synes utan anledning. Efter ett tag ser man dom.Primeau skrev:Lycksells agerande i samband med Malmös 3-1 kan vara bland det lojaste jag sett!
Du kan ju inte säga att försvarsspelet är bra??? T.o.m HE säger ju att vi släppt in för mycket mål. Vi släpper in 2,7 mål per match. Det är inte okej nånstans.StenhårtSlagskott skrev:Försvarspelet okej och Åhman bra men idag förlorar laget för att anfallsspelet skapar för lite och lägger förlite tid i Malmös zon.
Ja, det blir ju svårt när man ska snitta uppåt 4 mål per match för att vinna.PutteA skrev:Du kan ju inte säga att försvarsspelet är bra??? T.o.m HE säger ju att vi släppt in för mycket mål. Vi släpper in 2,7 mål per match. Det är inte okej nånstans.StenhårtSlagskott skrev:Försvarspelet okej och Åhman bra men idag förlorar laget för att anfallsspelet skapar för lite och lägger förlite tid i Malmös zon.
PutteA skrev:Du kan ju inte säga att försvarsspelet är bra??? T.o.m HE säger ju att vi släppt in för mycket mål. Vi släpper in 2,7 mål per match. Det är inte okej nånstans.StenhårtSlagskott skrev:Försvarspelet okej och Åhman bra men idag förlorar laget för att anfallsspelet skapar för lite och lägger förlite tid i Malmös zon.
Idag var ju försvarsspelet katastrof!StenhårtSlagskott skrev:PutteA skrev:Du kan ju inte säga att försvarsspelet är bra??? T.o.m HE säger ju att vi släppt in för mycket mål. Vi släpper in 2,7 mål per match. Det är inte okej nånstans.StenhårtSlagskott skrev:Försvarspelet okej och Åhman bra men idag förlorar laget för att anfallsspelet skapar för lite och lägger förlite tid i Malmös zon.
Under säsongen har det absolut inte varit tillräckligt bra för att hota toppen.
Jag pratar om matchen idag. Laget släpper något mål förmycket men tycker Åhman var bra och försvaret städade bra. Men en del av försvaret är att kunna hålla pucken i anfallszon och det anfallspelet saknades idag. Hade laget haft en minut mer i anfallaszon per period kunde resultat varit ett annat så jag lastar främst anfallsspelet för förlusten idag. Särskilt första var dålig. Försvarspelet och målvakt gjorde en gedigen insats.
Ok, anfallsspelet bakom egen förlängd mållinje och nere i sarghörnen i försvarszon var katastrof - men försvarsspelet höll hög klassStenhårtSlagskott skrev:Tycker det låter som du pratar om anfallsspelet precis som jag sa
Uppspel, att få ut pucken på rätt sätt handlar om anfallsspel. Att flytta pucken ner mot motstånarnas förlänga målinje från egen fölängda mållinje.
Försvarspel handlar främst om när laget inte har pucken.
Ok, anfallsspelet bakom egen förlängd mållinje och nere i sarghörnen i försvarszon var katastrof - men försvarsspelet höll hög klassStenhårtSlagskott skrev:Tycker det låter som du pratar om anfallsspelet precis som jag sa
Uppspel, att få ut pucken på rätt sätt handlar om anfallsspel. Att flytta pucken ner mot motstånarnas förlänga målinje från egen fölängda mållinje.
Fascinerande att du orkarStenhårtSlagskott skrev:Tycker det låter som du pratar om anfallsspelet precis som jag sa
Användare som besöker denna kategori: vlk och 35 gäster