Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
vlk skrev:Vi ligger 11 i bortatabellen. Det syns. Ta några poäng till hemma så vi kan säkra vår SHL plats, sen får vi slicka såren. Det blev fel detta.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Och du är bäst och har de skarpaste reflektionerna på det här forat [emoji106][emoji3531]Kloker skrev:Tycker ändå att Calof, Evertsson och Nättinen gör en bra match. Igen…
Primeau skrev:Nu kanske jag slaktar en helig ko… men alltså, finns det något lag i ligan som har en mer anonym kapten? Han säger fortfarande rätt saker i intervjuer innan, under och efter match… men visar det inte längre på isen.
Det är ett par tre dyra nyckelnamn till som passerat bäst före datum. Då är det svårt att få resultaten med sig.Svartvadet skrev:Primeau skrev:Nu kanske jag slaktar en helig ko… men alltså, finns det något lag i ligan som har en mer anonym kapten? Han säger fortfarande rätt saker i intervjuer innan, under och efter match… men visar det inte längre på isen.
Josen har tyvärr passerat bäst-före!
Har har varit, och kommer alltid vara, en jävla Legend för oss! Hans resa är enorm, det ska inte ta ifrån honom. Men åldern har kommit ikapp nu, han har haft en för slitsam roll under för många år.
Primeau skrev:Plus det här jävla tråkiga KUKSPELET som blivit Växjös signum; hur många gånger har man inte hört att ”Växjö lägger en våt filt över spelet”? Effektivt, javisst. Men underhållningsvärdet är i princip obefintligt i 70% av matcherna. Man står ju ut bara för att det leder hela vägen till SM-guld. Jag hade hellre sett ett lag som spelar mer anfallsinriktad hockey, typ Rögle eller Leksand. Än har ingen av dessa vunnit något i modern tid, men jag tycker Rögle under Abbots ledning har bevisat att det går både vinna och spela publikfriande hockey. Växjö är pisstråkiga att kolla på långa perioder, lite som Luleå fast utan fysik.
Jag håller med om det mesta utom Arvid Lundberg. Uppskattar man renodlade defensiva backar så ser man det som gör Arvid till en av ligans bästa defensiva backar. Otroligt stabil back med den bästa gap kontrollen jag sett. Enormt stark trots att han inte är jättestor, och nästan omöjlig att gå förbi en mot en. Gör sällan några ödesdigra misstag. En av mina absoluta favoriter när det gäller renodlade defensiva backar.Primeau skrev:Det blir sur mellanmjölk av alltihop när inte stjärnorna levererar, jämför igår t ex Camper + Verenneau med Calof + Nättinen. Det är sån sjuk klasskillnad i spets och agerande.
Evertsson har misslyckats med i princip alla nyförvärv i år, utom Rieder och Claesson. Målvakterna är helt åt helvete, Lycksell och Glenn G gör det ganska ok men det räcker inte till i ett lag som saknar spets, nu får dom fel roll. Hugo G är tillbaka i SSK, Hugo P är borta med vinden. Vad har vi mer? Joel Kellman kan kanske bli bra nästa säsong, men hittills ser han lite småseg ut. Han är i alla fall inte den injektionen jag hoppades på, än. Arvid Lundberg, har aldrig fattat varför han ville tillbaka hit. Eller varför Växjö vill ha hit honom igen. Enda gången han inte lirat landslagshockey var hans förra sejour här, och nu upprepar han detta.
Evert räknade med utveckling på flera spelare, det har blivit tvärtom hittills: Nilsson, Josefsson, Häman, Vainio, Persson har gått ner sig jämfört med fjol. Holmberg glimtar till ibland, men är långt från hans hysteriska form i slutspelet.
Detta skiter sig rejält.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster