Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Hanzl medSvartvadet skrev:Ty Rattie är fan i mig klass!! Han hade man gärna sett
Eller njae, nu steppade Luleå upp men Örebro lever pga Enrothbratsson skrev:Nu börjar jag känna igen Örebro från förra säsongen..
Lajunen börjar bli så där jobbig att möta.
Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Tvi fan - Vad som helst utom Luleå!bratsson skrev:Luleå tar guld och årets Holmberg(MVP) blir Pontus Andreasson. Sorry Elmer Söderblom, jag ändrar mig.
Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Aldrig, för mycket skadorSvartvadet skrev:Bra kämpat IKO, men nu vinner Möglet allt...
Towen skrev:Sanny om Oskarshamns prestation:
"Jag är full av beundran av Oskarshamn som förtjänar massiv med beröm för sin enastående prestation i detta slutspel.
Sträck på er spelare, ledare och fans.
Ni kommer aldrig glömma den här säsongen."
På ytan låter det som vackert beröm - men vad han EGENTLIGEN SÄGER mellan raderna:
"-Sug på detta. Ni blir aldrig bättre än så här."
Beror nog mycket på att våra egenproducerade spelare utmanövreras alldeles för tidigt. Vi får se vad den nya breddsatsningen på U16 kan ge framöver. Men det är inte så konstigt att vi inte får fram egna, eftersom 90% av juniorerna vi har varje år kommer utifrån.Dysterqvist skrev:Towen skrev:Sanny om Oskarshamns prestation:
"Jag är full av beundran av Oskarshamn som förtjänar massiv med beröm för sin enastående prestation i detta slutspel.
Sträck på er spelare, ledare och fans.
Ni kommer aldrig glömma den här säsongen."
På ytan låter det som vackert beröm - men vad han EGENTLIGEN SÄGER mellan raderna:
"-Sug på detta. Ni blir aldrig bättre än så här."
Tror nog Sanny menar precis vad han säger, att IKO har gjort det väldigt bra. Dom får fram spelare på toppnivå från dom egna leden också, Lycksell och Ågren till exempel. Växjö lyckas inte alls fostra egna, tråkigt men sant.
Så är det ju definitivt. Och stämmer det att det skiljer runt 20 mille mellan vår trupp och Frölundas så är det inte alls konstigt att vi inte spelar vidare just nu.vlk skrev:De fyra dyraste trupperna är nog kvar i slutspelet gissar jag. Pengar betyder en hel del.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Abbott känns bara all in och ingen tanke bakom något alls.Varanen skrev:Mycket kan ändå hända och jag vet inget om snacket inom RBK. Men min känsla är att coach Abbotts filosofi att man helt ska koncentrera sig på det egna spelet "för att inte ge motståndarna för mycket respekt", inte riktigt håller i matchserier där motståndarna studerar motståndet.
Mitell och FBK utmanövrerade RBK helt i första matchen. IKO pressade seriesegrarna i kvarten. I slutspelet, särskilt ju längre man är med, desto mer som schack är det. Jag tror man måste ha fokus på både det egna, och motståndarnas, spel för att vara lyckosam. I en bra mix givetvis. En mix coach Abbott måste hitta om de ska bärga Guldet. Har han den ödmjukheten?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster