Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Timrås dito till Evertssonmollers skrev:Vem är nubben?
Svartvadet skrev:Ja, de snålar inte vad det verkar.
Det finns en person som förstör extremt mycket. Så länge han är kvar lär det vara dålig stämning i ungdomshockeyn. Det pratas en hel del på växjö fria gymnasium så det är ganska känt.PutteA skrev:När det gäller egna produkter så ligger det inte ens i tuben om man ser till hur det fungerar idag. Finns ingen ambition att plocka upp egna spelare, eller få fram egna spelare. Vi får inte fram nått, och det beror på att när killarna fyller 15 år och ska in i U16 så är det stopp, här sållas i stort sett alla bort. Fram till den dagen vill man ha så många spelare som möjligt igång från LHS upp till U15. Dessa betalar enorma summor varje år i träningsavgift, SLS spel, camper. Pengar som är viktigare för föreningen än att få fram egna spelare. När dom sedan fyller 15 är det tack och hej. Då byts dom ut mot spelare, oftast från mindre föreningar där dom skolats på ett effektivare sätt, och helt plötsligt ser det ut som det gör i U16, J18 och J20. Är det 4-6 egna produkter i U16? Två ålderskategorier, 15-16 åringar. Dom var kanske tillsammans nånstans kring 120-130 barn när dom började i LHS. Nu är dom 4-6 kvar. Var gick det fel, frågar man sig. I J18 är dom väl 4, och i J20 ingen. Räknar vi ihop alla dom här så är det åldrarna 15-20. Totalt har dom varit lite drygt 400 spelare från LHS. 8-10 kvar mellan U16-J20. För mig är det ett misslyckande, jag vet inte vad andra här inne tycker?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ytterligare en som ska sunka ner sig i LHCPutteA skrev:Linköping snor Ty Rattie. Den var lite oväntad.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Stupet skrev:Theodor Johnsson klar för Malmö och sägs gå in i A-laget direkt som en av de 8 backarna. Skillnad på lag som satsar på unga talanger och lag som inte gör det. Eller kanske ska säga sportchefer som gör det.och inte gör det. Tror mycket väl att han spelar i JVM till jul. Tror dessutom att han inom en säsong kommer att vara en av topp 4 backar i Malmö. Blir så enormt trött på att Växjö inte har ett skit ambitioner att satsa på de unga. Finns både för och nackdelar med Evertsson. En klar nackdel är alla unga bra spelare som går förlorade.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 0 gäster