Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
vlk skrev:SMP sänder liveDannedd skrev:Håll ett öga på 16 (aka #15) i strafftävlingen!
Någon som vet om det sänds på något vis då jag inte kan vara där?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Svartvadet skrev:Kellman och Gustafsson lär vara indisponibla ett tag fram, Koivisto kanske inte kommer tillbaka alls.
Men jag tror ändå att vi har möjlighet att kriga oss till 10:de platsen, kommer krävas att Stjernborg & Blichfeld tar ett steg till samt att Joel & Bengtsson loggar mängder med istid.
För att inte bli alltför besviken på Lakers kommunikation så räknar jag med att de inte kommer att kommunicera något. Att de är för dåliga på just denna del, eller att det av någon anledning är topphemlig information. Jag jobbar i två myndigheter med sekretess och jag ser Lakers spelares status som kvalificerad sekretess. Även i augusti månadAleks skrev:Med tanke på förra säsongen och starten på denna hade det verkligen varit läge för Lakers att diskutera hur man kommunicerar truppens status till supportrar och media. Man behöver inte säga vad det handlar om för skador men tycker faktiskt att uppdateringar med förväntat comeback vore på sin plats.
När jag synade truppen för några veckor sedan kändes det ändå rätt okej. En trupp utan gigantiska stjärnor som skulle kunna bli en maskin om målvakterna tar ett steg till. Nu är det för många frågetecken. Att ha många skador i sig kommer leda till att kvalitén på träningarna sänks samt att kedjor och laget i stort inte kommer kunna spela ihop sig. Med andra ord ligger vi ett steg efter konkurrenterna redan där. Nästa problem är vad skadorna har för karaktär och vilka som är skadade.
Koivisto, kommer han ens tillbaka? Någonstans har jag räknat bort honom ur min mentala karta för att inte bli besviken. Backarna är väl ändå starkaste lagdelen.
Kellman? Hur gick det egentligen? Han är förstacenter och bör denna säsong vara en av SHL:s främsta tvåvägscentrar.
Bengtsson, hur är problemen med handleden? Han är bara toppklass om den funkar.
Kära Lakers, vi hade mått bra av lite svar...
vlk skrev:För att inte bli alltför besviken på Lakers kommunikation så räknar jag med att de inte kommer att kommunicera något. Att de är för dåliga på just denna del, eller att det av någon anledning är topphemlig information. Jag jobbar i två myndigheter med sekretess och jag ser Lakers spelares status som kvalificerad sekretess. Även i augusti månadAleks skrev:Med tanke på förra säsongen och starten på denna hade det verkligen varit läge för Lakers att diskutera hur man kommunicerar truppens status till supportrar och media. Man behöver inte säga vad det handlar om för skador men tycker faktiskt att uppdateringar med förväntat comeback vore på sin plats.
När jag synade truppen för några veckor sedan kändes det ändå rätt okej. En trupp utan gigantiska stjärnor som skulle kunna bli en maskin om målvakterna tar ett steg till. Nu är det för många frågetecken. Att ha många skador i sig kommer leda till att kvalitén på träningarna sänks samt att kedjor och laget i stort inte kommer kunna spela ihop sig. Med andra ord ligger vi ett steg efter konkurrenterna redan där. Nästa problem är vad skadorna har för karaktär och vilka som är skadade.
Koivisto, kommer han ens tillbaka? Någonstans har jag räknat bort honom ur min mentala karta för att inte bli besviken. Backarna är väl ändå starkaste lagdelen.
Kellman? Hur gick det egentligen? Han är förstacenter och bör denna säsong vara en av SHL:s främsta tvåvägscentrar.
Bengtsson, hur är problemen med handleden? Han är bara toppklass om den funkar.
Kära Lakers, vi hade mått bra av lite svar...
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Av ett par bilder på sociala medier verkar iaf Larmi vara på is vid ordinarie träning.Härmapan skrev:Eftersom att Lakers inte orkar informera…
Är det någon som varit på träningen och sett vilka som är på is?
Låter ju hyggligt positivt ändå!Person skrev:Av ett par bilder på sociala medier verkar iaf Larmi vara på is vid ordinarie träning.Härmapan skrev:Eftersom att Lakers inte orkar informera…
Är det någon som varit på träningen och sett vilka som är på is?
Edit:
Kellman, Persson Lundberg och Bengtsson spelar på torsdag. Blichfeld och Larmi är på is och snart i spel. Gustafsson är ”dag till dag”, ev spel denna vecka.
Kossila och Koivisto är borta några veckor till dock... Koivisto har man väl tagit höjd för att det ska dröja men att Kossila är borta mer eller mindre hela försäsongen är inte bra.
bratsson skrev:Kossila fick en smäll mot huvudet under sin NHL-tid(2020?).
Säkert något sådant som spökar.
Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Vainio har inte tillhört Lakers på ett bra tag nu.Kloker skrev:Hur länge har Vainio varit utbränd? Känns som en evighet. Bajs att Vi dras med två finska skadade-/utbrända backar så länge. Snudd på irriterande faktiskt. Får väl hoppas på det bästa men det känns inte optimalt.
Vi måste ha en stabil backsida då jag tycker att målvaktssidan känns lite Hawaii.
Kloker skrev:Hur länge har Vainio varit utbränd? Känns som en evighet. Bajs att Vi dras med två finska skadade-/utbrända backar så länge. Snudd på irriterande faktiskt. Får väl hoppas på det bästa men det känns inte optimalt.
Vi måste ha en stabil backsida då jag tycker att målvaktssidan känns lite Hawaii.
Huvudskada från -20 kan vi nog utesluta.Kloker skrev:Jag ska inte älta. Backsidan är inte kattskit hoppas bara att den synkar. Men om Kossila lider av en smäll mot huvudet som han tydligen ska ha fått för två år sedan och därav inte kan spela, låter skumt. Det görs väl läkarundersökningar (utgår jag ifrån) när spelare värvas. Jag saknar fortfarande den fruktade backen med nävar av stål och som knäcker vågen när han väger sig. En fältherre med mord i blicken i egen zon. Vi har ingen sådan och det tror jag skulle behövas för att gå långt.
Stupet skrev:Jag vill gärna ha svar från Evertsson på hur i helvete han tänkte när han tog in Kossila och Blichfeldt? Den ena är långtidsskadad och den andra är totalt osynlig i match efter match efter match. Jag har hela tiden frågat mig vem i helvete Evertsson tänker ska göra målen i år. För jag ser fortfarande ingen. Visst att man trodde på Kellman men han är ju lika trött som en seg åsna. Och sen tänkte man Blichfeldt ändå kunde få en chans. Det har han fått nu 4 matcher i rad. Men inte ett enda mål än. Sen har vi ju då Kossila. Jadu när får vi se Kossila göra mål? Jo kanske när Evertsson inser att det håller inte på SHL nivå att värva spelare från secondhand marknaden om du vill vara med i toppen.
Blichfeld har väl ändå gjort två mål? Absolut att hans insats kan ifrågasättas men sådant som är konstant fakta bör ju åtminstone vara korrekt för att åsikter ska kunna vara nyanserade.Stupet skrev:Jag vill gärna ha svar från Evertsson på hur i helvete han tänkte när han tog in Kossila och Blichfeldt? Den ena är långtidsskadad och den andra är totalt osynlig i match efter match efter match. Jag har hela tiden frågat mig vem i helvete Evertsson tänker ska göra målen i år. För jag ser fortfarande ingen. Visst att man trodde på Kellman men han är ju lika trött som en seg åsna. Och sen tänkte man Blichfeldt ändå kunde få en chans. Det har han fått nu 4 matcher i rad. Men inte ett enda mål än. Sen har vi ju då Kossila. Jadu när får vi se Kossila göra mål? Jo kanske när Evertsson inser att det håller inte på SHL nivå att värva spelare från secondhand marknaden om du vill vara med i toppen.
Vi får se när serien avverkat 15 omgångarPerson skrev:Blichfeld har väl ändå gjort två mål? Absolut att hans insats kan ifrågasättas men sådant som är konstant fakta bör ju åtminstone vara korrekt för att åsikter ska kunna vara nyanserade.Stupet skrev:Jag vill gärna ha svar från Evertsson på hur i helvete han tänkte när han tog in Kossila och Blichfeldt? Den ena är långtidsskadad och den andra är totalt osynlig i match efter match efter match. Jag har hela tiden frågat mig vem i helvete Evertsson tänker ska göra målen i år. För jag ser fortfarande ingen. Visst att man trodde på Kellman men han är ju lika trött som en seg åsna. Och sen tänkte man Blichfeldt ändå kunde få en chans. Det har han fått nu 4 matcher i rad. Men inte ett enda mål än. Sen har vi ju då Kossila. Jadu när får vi se Kossila göra mål? Jo kanske när Evertsson inser att det håller inte på SHL nivå att värva spelare från secondhand marknaden om du vill vara med i toppen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster