Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Person skrev:Vad är syftet med Blichfeld om han som målskytt inte tar en straff?
Håller med. Även om det bara är en match och en premiär så blir jag också bedrövad över att våra tänkta ledande spelare var totalt osynliga idag. Vår backlinje som ska leda vårt anfallsspel stämplade inte in alls idag. Rent av svaga allihop. Jag hade faktiskt väntat mig mer av den här premiären. Vi har ingen Smejkal, Karlkvist eller Oksanen i vår lag idag. Som var villiga att offra några hörntänder för att vinna.Dysterqvist skrev:Var är kännslan? Det är för fan premiär då ska det slå gnistor om ledande spelare , dom ska få i bräschen innte gömma sig bakom andra . En genom usel premiär , alla mina farhågor besannades , B l a klen offensiv och svaga framför egen kasse .
Jasså, ? Måste jag förträngt.Sura-pelle skrev:Vi förlorade hemma mot Oskarshamn förra säsongen vlk.
Towen skrev:Jag saknar 17/18. Allt var så mycket lättare då. Du behövde inte fundera så mycket, varken i båset eller på isen - och som supporter .. jeesus.. det var en enda lång bröllopsdag. Peter GABRIEL som livs levande står och sjunger "The Book of Love" intill 'prällen' - i omgång efter omgång:
Den kärleken. Till laget. Klubben. Färgerna. ♡♡♡
Dysterqvist skrev:Både Växjö och IKO lär vara indragna i bottenstriden i vinter , kan visa sej vara ett par välldigt viktiga poäng som försvann där på slutet för Växjös del .
SMP sågar samtliga nyförvärven efter premiärmatchen , jag kan bara instämma . Inte så överaskad tyvärr detta har synts under försässongen , har dom inte varit skadade har dom varit anonyma eller osynliga . Bengtsson och nån till har väll glimrat till i någon match , men mest har det varit oroväckande slätstruket .
.
Det där är väl ändå ganska långt ifrån en sågning?Dysterqvist skrev:Här är texten:
Vilka vibbar ger Lakers nyförvärv?
Alexander Jepsen: Slätstruket egentligen rakt över. Litet plus för Manuel Ågren möjligen. Brian Cooper är bra men tre utvisningar sänker betyget. I övrigt..njae. Det borde finnas mer att kräma ur av egentligen samtliga.
Daniel Enestubbe: Väldigt svårt att säga efter bara en match men normalt sett brukar man tänka ”Wow!” om någon eller ett par nyförvärv. Jag fick inte den känslan av någon, men konstaterar att Cooper är en spelare som kommer att skapa en del rubriker, både på gott och ont. Men vi såg mål av Ågren, mål av Sexton, två ass av Cooper och ett av Halbgewachs. De hamnade ändå direkt i poängprotokollet och det är nog både positivt och viktigt för dem själva.
Dysterqvist skrev:Person tycker du det låter possitivt med ”slätstruket rakt över och ingen wow känsla alls” ?
Det är klart att det kommer trilla in poäng lite här ock där på nyförvärven , andra assist om inte annat, men någon matchvinnare har inte jag sett än i alla fall . Ortega gjorde också en del poäng .
Jag kollade Rögle mot Brynäs i lördags , där snackar vi nyförvärv med wow känsla , i båda lagen .
Det är tidigt änn , vi får se vart detta tar vägen men jag är i alla fall
Smp podden sågar Lakers i efteranalysen. Främst sågar de Larmi, forwards och i viss mån coachning. Kan bara instämma. Men det var väntat.bratsson skrev:Oskarshamn är inte dåliga.
Är inte bara att promenerar ner och hämta poäng i ladan.
Det jag inte gillar är att vi släpper in så mycket mål.
Larmi är ingen höjdarmålvakt och kommer bli utkonkurrerad av Adam snart tror jag. Åmans lungna stil passar bättre än larmis flax och tappa ut puckar mitt i banan och E4an mellan benen.
Jag tror inte man kan ändra en målvakts stil utan han har en stil i grunden som kan poleras lite grann. Larmi är den han är.
Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
StenhårtSlagskott skrev:Dysterqvist skrev:Person tycker du det låter possitivt med ”slätstruket rakt över och ingen wow känsla alls” ?
Det är klart att det kommer trilla in poäng lite här ock där på nyförvärven , andra assist om inte annat, men någon matchvinnare har inte jag sett än i alla fall . Ortega gjorde också en del poäng .
Jag kollade Rögle mot Brynäs i lördags , där snackar vi nyförvärv med wow känsla , i båda lagen .
Det är tidigt änn , vi får se vart detta tar vägen men jag är i alla fall
Vet inte hur grön du är men om du minns inledningen på 2019. Spelet var riktigt risigt. Spelare som nyförvärven Gynge, Pettersson var för gamla och slut. De var inte bra nog. Fasth hade sin bästa tid bakom sig och evertsson skulle avgått för länge sedan. Efter sju matcher hade vi sex förluster och efter elva matcher ca 7 poäng.
Nu har vi en poäng och flera nyförvärven gjorde poäng vilket är okej. Spelet i första perren var riktigt bra och delar av tredje var godkänt. Visst kan du tycka alla är skit och så men betänk vad spelare som Gynge, Pettersson och Fasth uträttade efter det. Och Evertsson. De spelade hem ett guld och var alla bärande spelare efter det. Du får det att låta som att vi värvat sex Forsbacka-Karlsson men det kan jag lova dig att vi inte har. Spelare och lag behöver ibland lite tid och några kommer lyckas. vad lär vi oss då av detta? Att Gynge inte är en matchvinnare? Att Emil Pettersson inte är bra nog? Att Fasth är slut?
Några kommer lyckas och någon kommer floppa. Ge Jörgen lita tid att trolla. Sam hade problem första året också innan han hittade rätt. Åker vi ut gör vi det efter 52 omgångar och inte efter första matchen.
Sexton känns som en riktig målskytt. Syns inte. Hörs inte men när du läser målprotokollet efter matchen så är han där. Tror han kan bli en riktig joker och matchvinnare. Cooper var bra. bara något övertaggad mot sin gamla klubb. Kommer vara riktigt bra redan på torsdag tror jag.. Tycker de två har varit allt annat än slätstrukna.
Rieder är tyvärr borta mot Färjestad enligt smp.
– Vi vet inte så mycket mer i dag. Han ska på ytterligare undersökningar i dagarna men det blir inget spel på torsdag, säger Jönsson.
Användare som besöker denna kategori: Svartvadet och 4 gäster