Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Towen skrev:Visst, skönt med vinst - men i OT mot skadeskjutet lag lila. Vi kan inte bete oss som LHC och få utlösning vid en sällsynt vinst. Vi var inte så värst många minuter från tre pinnar. Roligare än två canacas idag är att Hugo G är på väg mot sitt genombrott på stora scenen. Hoppas Överstelöjtnant redan skissar på ett nytt kontraktsförslag.
Det jag saknar nu är lite spontana, gärna sensationella, rykten om lirare in..
Towen skrev: Vi kan inte bete oss som LHC och få utlösning vid en sällsynt vinst.
Om våra forwards inte förmår bättre än hittills kan det bli skört.Varanen skrev:Det blir ingen bottenstrid. Målvakterna har visat sig hålla, vi har en av seriens bästa backbesättningar och, trots att målskyttet är besvärligt, så är anfallarna tillräckliga för att undvika botten.
Jag såg HVs match igår. Där snackar vi botten. Jag vet att vi torskade mot de senast. Men vi kommer inte ligga under med 0-3 efter 5 min varje gång vi möter våra evil cousins. Det är bara så många gånger en professionell hockeyspelare drar ner hockeybyxorna, ställer sig på alla fyra i mittcirkeln och säger "Ta mig din stora hingst!"...om du inte spelar i LHC förstås.
Dagens lättaste, danskenStenhårtSlagskott skrev:VLH har en lite sämre Corsi och PDO än tabellen visar.
https://www.shl.se/p/statistik/teams/extendedMetrics
För PDO ligger vi tillsammans med bottenlagen som också placerar sig i botten av poängtabellen. Färjestad är i toppen av listan.
Under perioden när laget vann fem raka matcher ägde spelarna pucken längre perioder i anfallszon. Tyvärr, har laget en tendens att inte täcka pucken utan ofta leta spel. Här tror jag VLH måste hitta ett sätt att höja sig för att jämna ut skotten som avlossades kontra det som släpps till. En spelare som Lundberg är viktig och bra att han är tillbaka.
Men vem ska ur laget när Lundberg är tillbaka? Någon i tredjelinen är mitt förslag Ågren, Stjärnborg eller Blitchfeld.
86 och 89 tillför just nu inte mycket. Någon av dom får sitta på läktaren.StenhårtSlagskott skrev:VLH har en lite sämre Corsi och PDO än tabellen visar.
https://www.shl.se/p/statistik/teams/extendedMetrics
För PDO ligger vi tillsammans med bottenlagen som också placerar sig i botten av poängtabellen. Färjestad är i toppen av listan.
Under perioden när laget vann fem raka matcher ägde spelarna pucken längre perioder i anfallszon. Tyvärr, har laget en tendens att inte täcka pucken utan ofta leta spel. Här tror jag VLH måste hitta ett sätt att höja sig för att jämna ut skotten som avlossades kontra det som släpps till. En spelare som Lundberg är viktig och bra att han är tillbaka.
Men vem ska ur laget när Lundberg är tillbaka? Någon i tredjelinen är mitt förslag Ågren, Stjärnborg eller Blitchfeld.
Ågren betydligt bättre tvåvägsspelare och hittills vassare även offensivt. Betänk all tid 86 fått i PPStenhårtSlagskott skrev:Tycker inte det är helt givet. Jayden har ett bra driv och även om han inte göra mycket poäng så verkar Jörgen gilla att spela han och han har en lätt kropp och kan logga många minuter. Dansken är faktiskt bästa poängforward. Med mindre istid kan han göra nytta med sitt unika skott.
Ågren eller dansken för Jörgen och tror Jörgen väljer Ågren som trettonde forward. Är mitt val också.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster