Jag tror ett stort problem just nu är att JJ inte har råd att sätta nån av toppspelarna på läktaren. Vi har ingen konkurrens. Är det nått spelare vill så är det att spela så mycket som möjligt. Och när dom vet att dom kommer att få spela oavsett så tappar du med automatik den där viktiga edgen. Vi behöver få in Rieder och Kossila samt ytterligare nån för att sätta press och öka konkurrensen. Vi märker nu att det inte håller att backarna och våra defensiva enheter ska dra hela lasset. Jag håller med Kloker faktiskt, trot om ni vill
, detta är Evertssons fel. En svag rekrytering när det gäller fw sidan. Man rekryterar in skadade spelare som ger en tunnare och i det stora hela en svagare och känsligare trupp.
Min känsla är och har varit hela tiden att vi överpresterat lite inledningsvis vilket först och främst beror på att vi har ligans offensivt bästa backuppsättning, samt en 3 och 4 lina som håller upp ett stort spel. Att våra ledande spelare just nu heter Ludvig Nilsson, Hugo Gustafsson, Martin Lundberg är högst anmärkningsvärt.
Visst vi kan skylla på att HV71 har tur och gör mål på allt. Men jag tycker samtidigt att man ska kolla på dom målen en gång till. Då inser man två saker. 1. HV71 är rejält påkopplade och hugger när läge ges. 2. Och lägena dom får är ju vi själva medproducenter till. Antingen ger vi bort puckarna, eller spelare vi för långsamt och blir söndercheckade eller har vi en sista utpost som inte tar det som han borde ta.
Jag tror egentligen att JJ hade velat gå ner på 2 kedjor idag om det fysiskt hade varit möjligt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro