Och den bästa matchen gjorde vi ändå mot Saik - trots förlust…Varanen skrev:Så j-a enkelt!
Tredje perioderna blir antiklimax när vi är så här överlägsna som vi var mot Örebro senast och Luleå idag efter 40 min.
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Och den bästa matchen gjorde vi ändå mot Saik - trots förlust…Varanen skrev:Så j-a enkelt!
Tredje perioderna blir antiklimax när vi är så här överlägsna som vi var mot Örebro senast och Luleå idag efter 40 min.
Troligen intevlk skrev:Hoppas det var några på bortastå som hade åkt från Luleå [emoji23][emoji23]
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jag vet inte. Det finns i mitt tycke ingen som helst avsikt i det momentet. Ludde går in och vänder för att höfttackla. I vändningen blir det knä mot knä. Men det är ju inte så att Ludde söker spelaren med benet, utan det blir en träff i en naturlig rörelse där han vänder. Domarna hävdar att skaderisken är hög. Ja men herregud, det är den ju i varje närkamp.vlk skrev:Onödigt av Ludde vid 7-0
Jag anser den situationen är lätt att undvika i ställningen 7-0PutteA skrev:Jag vet inte. Det finns i mitt tycke ingen som helst avsikt i det momentet. Ludde går in och vänder för att höfttackla. I vändningen blir det knä mot knä. Men det är ju inte så att Ludde söker spelaren med benet, utan det blir en träff i en naturlig rörelse där han vänder. Domarna hävdar att skaderisken är hög. Ja men herregud, det är den ju i varje närkamp.vlk skrev:Onödigt av Ludde vid 7-0
Man måste ju för guds skull kunna se vad avsikten är. Att benen sedan träffar varandra är ju bara en fråga om otur, för båda. Är ju även en skaderisk för Ludde???
Ja det målet var fantastiskt.StenhårtSlagskott skrev:Helt perfekt med att plocka ner Lule som en klubbad säl på isen. Såhär några timmar efter match känner jag att det första målet var ett av säsongens viktigaste. Att trycka in omöjliga returer framför mål är det som definitivt är bland de viktigaste ingredienserna om ett lag ska vinna. Kan vi fortsätta göra den typen av mål kan vi sluta högt upp i serien.
Han lär nog få 2 matcher gissar jagStenhårtSlagskott skrev:Nilsson anmäld.
https://www.shl.se/artikel/8xuoalb8g-40 ... ig-nilsson
Kan Babian-Glenn eller Kelle vara redo att ersätta Nilsson på torsdag?
Ja, hur kan man påstå att ingen annan kontakt än knä möt knä uppstår????PutteA skrev:Jag förstår inte hur dom kan författa sig som dom gör. Dom skriver att kontakten är knä mot knä och att han ingen annan kontakt sker. Herregud, är dom blinda??? Då lär han vara borta 5 matcher nu, det var ju andra gången.
Dysterqvist skrev:Tycker tyvärr det är en solklar bentackling , bara att acceptera disipinsnämdens beslut . Att det tydligt synns att Nilsson vrider runt för att ge en hederlig höfttacklingar hjälps inte , han kommer fel in i situationen och träffar Luleåiten över knät / benet .
Den är framförallt onödig då det står 7-0. Hade bara kunnat åka förbi.venomizer skrev:Dysterqvist skrev:Tycker tyvärr det är en solklar bentackling , bara att acceptera disipinsnämdens beslut . Att det tydligt synns att Nilsson vrider runt för att ge en hederlig höfttacklingar hjälps inte , han kommer fel in i situationen och träffar Luleåiten över knät / benet .
Får väl bli första gången jag håller med dig!
Hör vad du säger Putte och tycker också att han inte har någon intention att skada. Men det resonemanget kan man ju använda i alla situationer utom överfall?
Tacklingen är för klumpigt utförd och riskerar att skada. Påföljden är väl det som ev. kan diskuteras utifrån intentionen, men då kommer det vara kaos i alla framtida beslut om det också ska avgöras.
Härmapan skrev:Jag säger inget om detta straffet men har ibland lite svårt att förstå…
Det har väl aldrig delats ut en tackling utan att det sker någon kontakt mellan spelarnas ben?
Jag kan köpa det när man sträcker ut benet efter någon men egentligen så är väl alla tacklingar bentacklingar i någon mening?
Ludde träffar absolut benet också men att påstå att det BARA är benet tycker jag är märkligt…
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster