Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Sedan ca 6-7 matcher tillbaka är Joels passningar i PP 30-70 cm fel hela tiden så skyttarna måste korrigera för mycket. Testa Cooper. Han tål spel både i PP och BPVaranen skrev:BIF slog TIK borta senast. Lite oroväckande. Samtidigt fortsätter vår maskin att krossa allt motstånd i sin väg likt en MechWarrior.. Deras lag är helt ok på pappret. Bl a har de en av mina favoritlandsmän, Hannes Björninen, Inte bara för hans fräcka efternamn, utan för vad han visar upp i landslaget. En spelare jag ville ha till VLH. Av någon anledning har han inte varit någon succé i BIF. Jag har svårt att förstå hur man kan misslyckas med en spelare med hans kvaliteter och spelstil. Fel roll? Sunkiga medspelare? Vantrivsel? Jag misstänker att det beror på att han spelar topp2-center i BIF, medan han borde vara tredje center/vinge, alternativt vinge i topp2 med forecheck som en av huvuduppgifterna. Precis som Bengtsson nämnde i en intervju så är VLH idag bra på att värva spelare till samma roller hos oss som de haft i sina tidigare klubbar/landslag.
Mycket ser fortfarande bra ut i VLH. Perssons formsvacka hämmar oss en del, särskilt i PP. Hårdare och precisare pass efterlyses. Är han trött? Borde han stå över en match? Vi kommer aldrig göra det så länge han är frisk, men ingen skam i att behöva återhämtning ibland. Vi kunde åtminstone låta honom ta en paus i specialteams tills passningarna har schwung igen. Jämför med Kossila i PP. Något som vi alla vet Persson kan.
SjukHärmapan skrev:Surt arr Bengtsson inte är med
Oklart varför också…?
Björninen är precis samma scenario som André Petersson i HV71. Hur 17 kan man misslyckas med en sådan spelare?Varanen skrev:BIF slog TIK borta senast. Lite oroväckande. Samtidigt fortsätter vår maskin att krossa allt motstånd i sin väg likt en MechWarrior.. Deras lag är helt ok på pappret. Bl a har de en av mina favoritlandsmän, Hannes Björninen, Inte bara för hans fräcka efternamn, utan för vad han visar upp i landslaget. En spelare jag ville ha till VLH. Av någon anledning har han inte varit någon succé i BIF. Jag har svårt att förstå hur man kan misslyckas med en spelare med hans kvaliteter och spelstil. Fel roll? Sunkiga medspelare? Vantrivsel? Jag misstänker att det beror på att han spelar topp2-center i BIF, medan han borde vara tredje center/vinge, alternativt vinge i topp2 med forecheck som en av huvuduppgifterna. Precis som Bengtsson nämnde i en intervju så är VLH idag bra på att värva spelare till samma roller hos oss som de haft i sina tidigare klubbar/landslag.
Mycket ser fortfarande bra ut i VLH. Perssons formsvacka hämmar oss en del, särskilt i PP. Hårdare och precisare pass efterlyses. Är han trött? Borde han stå över en match? Vi kommer aldrig göra det så länge han är frisk, men ingen skam i att behöva återhämtning ibland. Vi kunde åtminstone låta honom ta en paus i specialteams tills passningarna har schwung igen. Jämför med Kossila i PP. Något som vi alla vet Persson kan.
Vi möter ett kulturlag som inte ska ligga i bottenDysterqvist skrev:Men vad är detta för jävvla domare ???
bratsson skrev:Kossila är dopad
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 7 gäster