Aldrig har jag varit så besviken efter match, när vi samtidigt drygar ut(!) ledningen till skuggande scooters. Man har så höga förväntningar på det här laget, en Head med guldbyxor och två mäktiga porr-mustascher i försvaret som ser ut att lira i purpurröda morgonrockar av velour och sammet.
Men offensiven saknar vattensäng, takspeglar och glamour. Vi står och faller med dagsformen på #11. Vår frälsare som går på vatten. Har Varanen lovat. "Vi borde avgjort i 4 mot 3 i förlängningen" - Men jag säger KOSSILA borde avgjort redan i FÖRSTA perren vid jätteläget då pucken nästan slickar en fri målbur. Vårt supertroll har gått poänglös lite nu. Än finns det hopp - MEN - ut i fall att Varanen.. så saxar jag ett erbjudande från Hammarstrand Rodelklubb:!
"Välkommen till Hammarstrands Rodelklubb
KONSTBANAN
Stängd under uppbyggnad
Uppdaterat 5 januari 2023
NATURBANAN
Fredag 6 januari
Lördag 7 januari
Öppen 10.00-15.00
Uppdaterat 5 januari 2023
Åkning i Konstbanan och Naturbanan kostar 180 kronor per dag och person.
Alternativt kan du lösa familjebiljett för 600 kronor per dag och person. Betalning via swish eller kontant.
Ta med oömma kläder (speciellt för åkning i konstbanan) rejäla skor och gärna egen hjälm. Annars har vi så att du kan låna hjälm och kälkar.
Vi håller till i Sveriges kälksportcentrum, Hammarstrand. Här finns Sveriges enda konstbana för banrodel, bob och skeleton. Vi har även en naturbana för snowracer och alpinrodel. Hammarstrands Rodelklubb står för driften av anläggningen."
Det här spektaklet ligger vid Indalsälven i östra Jämtland. Det finns säkert något närmare, men jag tänkte du vill ha snögaranti? Visst det är en bit att åka inför "hemmamatcherna" Men säkert GRYM stämning