Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
bratsson skrev:Så länge han gör sitt bästa så bryr jag mig inte. Tänker att han vill väll vinna, därför han spelar hockey?
Nja, vi har nog backat i många förhandlingar när priset skenar.steve_saviano_theking skrev:Tror ni inte Örebro medvetet har läckt ut det här, för att få loss Glenn redan denna säsongen? Som de gjorde med Kovacs för några år sedan.
Sen märker man ju att det är nya tider för oss ekonomiskt, när vi var nya i SHL hade vi inte backa ur en sån här förhandling mot ett annat SHL-lag, ni minns väl när vi värvade Holös?
Aleks skrev:Glens nya lön i Örebro ska enligt SMP ligga på 165 000 kr/mån. Helt rimligt för hans kaliber.
StenhårtSlagskott skrev:Aleks skrev:Glens nya lön i Örebro ska enligt SMP ligga på 165 000 kr/mån. Helt rimligt för hans kaliber.
Jag tror de har snurrat till det lite. Får inte alls ihop deras siffror.
” Nu avslöjar Sportbladet mer kring detaljerna i det nya avtalet. Det ska vara på fyra säsonger och ger totalt cirka 2,5 miljoner kronor. Det skulle innebära en månadslön på 165 000 kronor för forwarden.”
Tycker Smålandsposten måste förklara lite vad de skriver egentligen. Vanligtvis skrivs kontrakt på tio månader. De skriver 2,5 miljoner totalt. Men borde stå per år?
Sedan är frågan hur de får det till 165000. Efter skatt? Då ligger lönen på 250 eller 200 beroende om det är tio eller tolvmånaders. Jag litar inte alls på en enda nuffra här.
EDIT: Såg att Sportbladet har nu ändra sin grafiska bild med Glenn från 2,5 miljoner till 8 miljoner. Är mer rimligt
, men MinHockey verkar inte ha ifrågasatt om det stämmer som de skriver. Journalistiken är miserabel numera. Bara copy-and-paste journalister. Aftonbladet hockeyreportage är ett skämt.
Hellre stjärna i ett bonngäng än bonne i ett stjärngäng , eller hur det nu var . Jag gillar både IkO och Karlkvist men det jag funderar på är hans ambitioner med hockeyn , vill han inte vinna något , är pengar det ända som räknas? Han hadde ju fått kanskecinte lika mycket men änndå fan så mycket pengar även i ett topplag .Kloker skrev:IKO signar Karlqvist på ytterligare fem år. Ett kontrakt värt 18 miljoner. 300 tusen i månaden. Känn ingen press pajk...
Håller med. I Claessons fall ser jag dock ett syfte, vi får mer istid till en av våra egna under säsongen. I Åhmans fall spelade han upp HV efter att vår säsong var avslutad, visserligen skedde registreringen innan slutspelet, precis som att vi fick Larsson dubbelreggad. Men det kan aldrig kännas klockrent med dessa samarbeten, däremot gillar jag bytet med SSK.bratsson skrev:Det här med att hjälpa HV71 och Tingsryd. Jag gillar det inte.
Ludvig Claesson skickas till TAIF på lån.
bratsson skrev:Det här med att hjälpa HV71 och Tingsryd. Jag gillar det inte.
Jo men det hade varit så gott om dom åkte ner ett steg till.Svartvadet skrev:bratsson skrev:Det här med att hjälpa HV71 och Tingsryd. Jag gillar det inte.
Hmm håller inte med.
Det med Åhman och HV var bara skumt, men att ha utbyte med Tingsryd borde vara bra. Det är dags att släppa det som varit, TAIF kommer aldrig nå SHL, de vet om att vi är helt enkelt för stora numera. Det har gått TRE SM-Guld sedan sist. TRE!!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst