Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ja du har nog rätt, dom kommer att börja trilla in igen, men frågan är med vilken frekvens. Om vi tittar på de 86 skott på mål vi har haft de senaste 120 minuterna så vet jag inte riktigt vad jag ska tänka och tycka. Det är väldigt mycket avslut i dåliga vinklar, från långt håll osv. Det är inte många gånger av dessa 86 avslut där man hoppar till ordentligt och känt att det där var riktigt nära. Och detta anser jag beror på att vi spelar bra, och luras av att vi har mycket puck och trycker på, men vi kommer sällan in i de heta områdena. Vi är mycket på utsidan. När våra backar får pucken så skjuter dom 90% i blocket, 10% rinner igenom men då oftast utan någon täckning framför mv. För våra forwards har svårt att stånga sig in där. Vi hamnar jämte och mv kan plocka puckar utan problem.bratsson skrev:Solklar dipp.
Puckarna kommer börja ramla in igen
Dysterqvist skrev:Hadde dom som är tänkta att leverera mål gjort detta hadde det troligtvis sett annat ut . Ett starkt kollektiv och bra deffensiv bra målvakts spel har räddat det mesta hittills . Sviktar deffensiven och målvakterna blir det torsk , trubbigt och ofarligt frammåt som i dom senaste matcherna .
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster