Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Kloker skrev:Dan Sexton, Kalle Kossila, Martin Lundberg, Hugo Gustafsson, Keegan Lowe och Lukas Bengtsson kommer inte till spel i morgondagens miljon-/seriesegermatch. Känns ju sådär på förhand. Kanske BIF väljer att ställa över vissa av sina spelare inför det negativa kvalet som stundar och jämnar ut oddsen? EN pinne (minst) ska Vi väl ändå kunna knipa! Larmi står för övrigt. Alltid något.
Det är stor skillnad skulle jag säga. En förstaplats innebär att i en ev. semifinal så slipper vi möta Färjestad. Jag ser nästan de som större guldkandidat än SAIK som är totalt under isen senaste tiden. Ett Färjestad som haft galet med skador hela säsongen, men nu börjar få tillbaka spelare.Dysterqvist skrev:1a eller 2a spelar ingen roll för motståndet men nog måste väll pengarna en serieseger ge vara något Växjö som klubb vill åt ? Förutom äran ock prestigen ger det goa pengar till en spetts värvning , man slipper förhoppningsvis knipa med röven vid nästa års februari ock transferfönstret .
Det är väl en sak man kunde vara transparenta med i det läget vi befinner oss i, om det är sjukdom i familjen. Varför dessa dimridåer?Varanen skrev:Samtidigt vet vi ju inte vad de personliga skälen är. Tänk om båda har nära anhöriga som ligger för döden. Ingen skulle kritisera att de har ledigt av personliga skäl. Nu hoppas jag innerligt att det inte är något så allvarligt, utan mer det du misstänker VLK, att de har ledigt för att ladda batterierna. Litar på att klubben vet vad som är bäst i det långa loppet.
I övrigt håller jag med Towen. Klart vi ska kriga rätt in i kaklet för att vinna serien. Allt annat är LHC-snack.
Teodor har gjort 2 mål nu [emoji12]Dysterqvist skrev:Jag har ställt frågan innan : vad skulle vi med Ågren till från första början ? Inte spelat på hela förra året .
Noterar att Teodor Johnsson nyss gjort sitt första SHL mål, nu har han gjort lika många som Krupic gjort på tre sässonger.
Användare som besöker denna kategori: noneedforaname och 11 gäster