Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Snoken skrev:Störtlöjligt. Är de så fega att de ska börja muta motståndarna. YNKLIGT RÖGLE OCH AIA!!! YNKLIGT SÅ IN I HELVETE!!! PATETISKA ÄR VAD NI ÄR!!!
Snoken skrev:Jag tycker isåfall er engagerade sponsor kan ge er 2000kr för varje mål Örebro gör...eller kanske för varje mål Lakers kommer göra...
Malul skrev:svårt o bli upprörd över att muta nån att vinna,värre o muta med att lägga sig!
ja kom på ett bättre sätt Patrick,varför inte ge AIA 2000 för varje mål dem skriker in för Rögle?detta betalas ju bara ut om ni når po....
jäklar vad ja skulle skrikit i ett sånt läge:)
c70t5 skrev:Saxat ifrån Rögles sida.
"Cernelle's Ferdinand van Duijvenbode ger även Örebro en chans att förstärka klubbkassan:
Om man slår Växjö får tilldelas de 2.000 kr per mål från AB Cernelle!"
Nu sprids pengarna hej vilt.
Är det inte meningen att man ska spela sig till en p.o placering, inte köpa sig till den..
/T5!!
Niles skrev:Störtlöjligt. Snart får väl domaren också sponsorbelöning för duktiga insatser. Nej, tror och hoppas Rögle får duktigt med smisk av taggade trojaner!
c70t5 skrev:Misstolkas?
På vilket sätt då menar du, står Ni inte för vad Ni skriver eller?
Hur skulle du själv tolka det, kan det tolkas på mer än 1 sätt?
/T5!!
c70t5 skrev:Jag hoppas att någon kollar närmare på detta pinsamma utspel.
För det verkar ju märkligt om man enligt regelboken kan bete sig som Ferdinand van Duijvenbode, som med hans företag Cernell gjorde på Rögles hemsida ett försök "köpa" till sig en fördel för "sitt" lag, och sen mörka detta, mycket märkligt, nästan lite pinsamt, /T5!!
H:et skrev:Det som de tyckte skulle bli något kul, blev bara pinsamt & dumt.
Rickard Andersson skrev:Patrik_ AIA du är inte vidare klarsynt om du tycker att pengar till en spelare i ett lag som man normalt stödjer är samma sak som bonuspengar till ett lag man normalt inte stödjer. Som dessutom ska möta ett annat lag som det egna laget slåss om en playoff plats med. Det är för mig helt obegripligt att du ser en likhet med det samtidigt som du inte ser vad som är konstigt med eran sponsort tilltag.
Jag anser inte att detta är samma sak, men har bara försökt klargöra att detta inte var ett initiativ från RBK eller AIA utan från sponsorn.
Personligen så anser jag att det var olyckligt, men eftersom det snabbt togs bort så är det nu inget att göra åt saken, men än att just anse det som ett olycksfall i arbetet.
Användare som besöker denna kategori: StenhårtSlagskott och 24 gäster