Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
vlk skrev:Hela Sverige håller på Luleå , även media.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
PutteA skrev:Hade inte Luleå skjutit sig själva i foten i match 3 och att fru Fortuna inte hade varit på vår sida i match 4, så hade den här matchserien redan varit avgjord.
Jag tror faktiskt inte det spelar någon roll hur vi formerar laget, utan jag tror det krävs att ledarstaben hittar ett medel mot Luleås taktik. Dom stänger ner oss totalt och dom lyckas verkligen till 100% med det. Att vi inte får ett enda skott på mål i den del av matchen där vi borde ha kommandot helt och hållet. Där vi ska jaga för att få till en kvittering. Det är bara ett mål som skiljer och vi är inte ens i närheten att skapa nått som skulle kunna ta oss till en kvittering.Jocke86 skrev:Dags att Jörgen vågar göra om lite tills på tisdsg. Ändra någon femma, byt lite taktik då vi inte kommer någonstans. Vid 0-1 bröt vi mönstret och vips var det mål. Sen samma visa och spel som övriga matcher.
Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Vi kroknar väldigt fort skulle jag säga. Och konstigt nog så ser det ut som att Luleå får mer tändvätska av att vi gör mål än vi själva får.Dysterqvist skrev:Konstigt nog känns Luleå fräschare , Växjö ser helt slut ut . Öppnar starkt i matcherna men kroknar mer och mer .
Wolin skrev:Vi kan lika väl lämna walk over på tisdag , spelarna sätter ändå bara ut skridskorna i princip . Det finns ingen hunger över huvudtaget i de här senaste två matcherna, och har man ingen hunger mot ett lag som Luleå , då åker man ut med huvudet före , så enkelt är det .
Luleå går in som underdogs och spelar på det , bulan sa tydligt i intervjun inför matchen , Växjö har all press på sig , från alla håll och kanter , vi kan bara gå ut och njuta i princip.
Bryt mönster på tisdag om vi skall ha någon chans, bänka några av våra ”stjärnspelare” och in med exempelvis Jakub Stancl , en sån spelare kanske inte Luleå har hunnit scouta så väl . Rör om i kedjorna , skapa kaos i huvudet hos Bulan.
Varanen skrev:Ingen som ger upp. Men pucken måste mot mål till varje pris. Vi har inte råd med 0 skott på en hel period.
Lassi och spelarna vet vem som ska ha pucken och skjuta. Men vi kör som vanligt. Byt platser, ta skott även om du inte har 7, 11 eller 94 på ryggen. Då kan vi vinna. Annars vet de redan hur de ska försvara sig. Sen dags att någon på allvar redan i spelargången innan snackar skit med Shinnimin och Tyrre. Få dessa ur balans.PutteA skrev:Jag tror faktiskt inte det spelar någon roll hur vi formerar laget, utan jag tror det krävs att ledarstaben hittar ett medel mot Luleås taktik. Dom stänger ner oss totalt och dom lyckas verkligen till 100% med det. Att vi inte får ett enda skott på mål i den del av matchen där vi borde ha kommandot helt och hållet. Där vi ska jaga för att få till en kvittering. Det är bara ett mål som skiljer och vi är inte ens i närheten att skapa nått som skulle kunna ta oss till en kvittering.Jocke86 skrev:Dags att Jörgen vågar göra om lite tills på tisdsg. Ändra någon femma, byt lite taktik då vi inte kommer någonstans. Vid 0-1 bröt vi mönstret och vips var det mål. Sen samma visa och spel som övriga matcher.
Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Man borde ha kunnat lokalisera problemen genom de 5 tidigare matcherna, men det har man inte. Titta på hur Luleå gör i vår zon. Man går synkat med två forwards på var sida av målet, och man vill driva Lakers åt ett håll. Den sidan stänger sedan fw 3 och backar trycker upp och vi kör fast. Att vi inte löser pressen beror ju mest på att vi fortsätter att spela i vårt tempo. Och vi blir därmed stressade och börjar skvätta puckar och dom får det stoppet dom vill ha. Så här har dom spelat i samtliga matcher. Mot Luleå är ju inte vårt fall egentligen det defensiva utan det är offensiven som är totalt lamslagen. Luleå säger: Vi vill stänga ner deras tid med puck, och vi vill istället bära puck. Och man kan väl säga att dom så här långt lyckats till 100%. Ska bli enormt intressant att se hur dom hanterar game 7.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Har jag sagt att gårdagens förlust berodde på domarna - din jävla fjant!steve_saviano_theking skrev:Frågar vi Härmapan är det nog domarnas fel. Inte något fel på detta lagbygget….
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster