Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Dysterqvist skrev:Vad dystra ni är
Eller så hade man lagt sig igår, fått möta ett stekhett LHC och torskat? Då hade det hetat att det är en jävla losermentalitet att lägga sig, bättre vi hade gått in i slutspelet med en vinnarkänsla osv osv.
Det är ju som det är, ingen mening i att spekulera hit o dit och måla upp scenarion som eventuellt inte kommer hända. Växjö har sett minst sagt sega ut, jag hoppas att man taggar till nu när det roliga börjar. Annars blir det tufft oavsett motstånd. Men 2a i grundserien kom vi, inte så illa ändå! Fy fan vilken ångest på vissa andra håll i Småland.
För inte så länge sedan kändes Växjö oslagbara, den nivån finns i laget. Om man hittar tillbaka dit kommer det bli en lång hockeyvår!
Om några veckor kan vi titta i backspegeln. Tills dess kör vi muntra och glada tillrop och hoppas på ett mirakel.Dysterqvist skrev:Vad dystra ni är
Eller så hade man lagt sig igår, fått möta ett stekhett LHC och torskat? Då hade det hetat att det är en jävla losermentalitet att lägga sig, bättre vi hade gått in i slutspelet med en vinnarkänsla osv osv.
Det är ju som det är, ingen mening i att spekulera hit o dit och måla upp scenarion som eventuellt inte kommer hända. Växjö har sett minst sagt sega ut, jag hoppas att man taggar till nu när det roliga börjar. Annars blir det tufft oavsett motstånd. Men 2a i grundserien kom vi, inte så illa ändå! Fy fan vilken ångest på vissa andra håll i Småland.
För inte så länge sedan kändes Växjö oslagbara, den nivån finns i laget. Om man hittar tillbaka dit kommer det bli en lång hockeyvår!
Det är klart att vi gjort en bra säsong och förtjänar vår tabellplacering!Dysterqvist skrev:Inget av lagen nedanför topp 6 är några drakar, Växjö är typ 20p före allihop. Det säger en del. Sen kan allt hända, vissa lag passar andra bättre osv. Men att prata om mirakel är bara löjligt, Växjö kom på andra plats i tabellen pga man är ett bra lag.
Det som talar för motståndarna i match 1 är att Växjö brukar vara sega efter ett uppehåll, nu möter man dessutom ett lag som varit igång. Det är väl det som oroar mej mest, men det ska ju spelas minst tre matcher till. Växjö brukar takta igång och jag hoppas man kommer växa mer och mer, en sån som Emil S kan bli ett riktigt monster. Även Lowe.
Åker vi ut så får det väl bli så, vi är regerande mästare och tabelltvåa i år. Jag kan inte klaga på utfallet de senaste säsongerna
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster