Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
bratsson skrev:Ger inte tv-pengarna 40 mille i alla fall?Daste skrev:bratsson skrev:Blir glad om Hv71 åker ur, men inte kan dom vika sig så här?
71 miljonerstrupp kontra 40mille?
Systemfel.
Kommer IKO upp i 40?
Genialt av IKO, maska formen sedan Hedenhös.
Hoppas detta håller i 3 matcher till.
vlk skrev:Konstigt att vi valde Luleå när vi kunde valt Linköping . Men men.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
vlk skrev:Jag undrade varför vi valde Luleå
StenhårtSlagskott skrev:vlk skrev:Konstigt att vi valde Luleå när vi kunde valt Linköping . Men men.
Men varför bryr du dig om vilka det blir i kvartsfinal om målet är baktillbak.
Vi måste kunna slå alla lag längre ner i tabellen. Förlorar vi en kvartsfinal så spelar det ingen roll om det är LHF, LHC eller RBK.
Mmm, varför tror du att Färjestad la sig i sista matchen…???DeLarge skrev:StenhårtSlagskott skrev:vlk skrev:Konstigt att vi valde Luleå när vi kunde valt Linköping . Men men.
Vi måste kunna slå alla lag längre ner i tabellen. Förlorar vi en kvartsfinal så spelar det ingen roll om det är LHF, LHC eller RBK.
TACK
Det är en sådan EXTREM losermentalitet att egentligen bry sig om vilka vi möter eller inte. Aldrig fattat logiken bakom den diskussionen ens.
Mmm, varför tror du att Färjestad la sig i sista matchen…???[/quote]Hade de slagit Luleå hade de fått Luleå i Kvarten . De valde med all sannolikhet bort dem.Härmapan skrev:DeLarge skrev:StenhårtSlagskott skrev:[quote="vlk"]Konstigt att vi valde Luleå när vi kunde valt Linköping . Men men.
TACK
Det är en sådan EXTREM losermentalitet att egentligen bry sig om vilka vi möter eller inte. Aldrig fattat logiken bakom den diskussionen ens.
Tänk att åka till Oskarshamn för två bortamatcher med 0-2 i matcher. [emoji23][emoji51]Varanen skrev:Tänk att vara HV. Helt paralyserade i första matchen hemma. Ny match ikväll mot ett IKO som har allt att vinna. De verkar i alla fall tycka att hockey är tokskoj och bara det kan bära långt. Ingen verkar tycka hockey är skoj i Jönköping (allra minst chief Nubben). Inte bara nu. De har inte haft roligt på hela säsongen. Hur kan det bli så knas?
Towen skrev:RIEDER blir borta hela kvartsfinalserien. Mot Lule' hade vi verkligen behövt hans tunga orädda 'tanker-spel'. Trist.
De måste gjort något oförlåtligt ….bratsson skrev:Örebro har alltså 700k/månaden på läktaren när det ska avgöras.
Vilken usel klubb...
vlk skrev:Jag tycker Örebro blir brutalt bortdömda idag
Den sista situationen är en situation som sker många gånger under en match runt kassarna. Man kastar undan varandra och vrider helt utan åtgärd. Nu helt plötsligt gav det 5 minDaste skrev:vlk skrev:Jag tycker Örebro blir brutalt bortdömda idag
Skulle precis säga att jag verkligen inte tycker det varit en ful match från Örebro. Nästan alla utvisningarna har varit av slaget 'Otur'. Klubba upp och råkar träffa hjälmen när man försöker undvika en tackling, tripping efter att klubbladet hamnar under skridskon vid en missad poke-check osv. Det är så klart korrekta utvisningar, men inte av slaget "Spelar fult" utan slumpen.
Femman såg jag inte riktigt vad som hände och hade inte ljud på så har svårt att bedöma exakt vad som händer. Kändes som en 'Kliv av mig/släpp mig' i kombo med tappad balans över ett knä och att han står över och är intrasslad i junisen. Även här inte ett 'elakt' uppsåt.
Om inget annat kan man ju inte anklaga domarna för att plocka kompensationsutvisningar ikväll.
Daste skrev:vlk skrev:Jag tycker Örebro blir brutalt bortdömda idag
Skulle precis säga att jag verkligen inte tycker det varit en ful match från Örebro. Nästan alla utvisningarna har varit av slaget 'Otur'. Klubba upp och råkar träffa hjälmen när man försöker undvika en tackling, tripping efter att klubbladet hamnar under skridskon vid en missad poke-check osv. Det är så klart korrekta utvisningar, men inte av slaget "Spelar fult" utan slumpen.
Femman såg jag inte riktigt vad som hände och hade inte ljud på så har svårt att bedöma exakt vad som händer. Kändes som en 'Kliv av mig/släpp mig' i kombo med tappad balans över ett knä och att han står över och är intrasslad i junisen. Även här inte ett 'elakt' uppsåt.
Om inget annat kan man ju inte anklaga domarna för att plocka kompensationsutvisningar ikväll.
Daste skrev:Daste skrev:vlk skrev:Jag tycker Örebro blir brutalt bortdömda idag
Kollar om 5an.
Den ska nog inte vara utvisning alls. Luleåspelaren faller över ÖHK-skridsko när han håller i ÖHKs arm. ÖHK är vriden på ett sådant sätt att han inte har någon kraft att välta spelaren över ända samtidigt som LHF håller hans arm, och benet som LHF faller över är med knäet i isen tills dess att LHFs momentum i sin lätta bakåtåkande åkning får honom att trilla bakåt över ÖHK.
Svårt att förklara men kan filma och visa.
Daste skrev:Daste skrev:Daste skrev:[quote="vlk"]Jag tycker Örebro blir brutalt bortdömda idag
Kollar om 5an.
Den ska nog inte vara utvisning alls. Luleåspelaren faller över ÖHK-skridsko när han håller i ÖHKs arm. ÖHK är vriden på ett sådant sätt att han inte har någon kraft att välta spelaren över ända samtidigt som LHF håller hans arm, och benet som LHF faller över är med knäet i isen tills dess att LHFs momentum i sin lätta bakåtåkande åkning får honom att trilla bakåt över ÖHK.
Svårt att förklara men kan filma och visa.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster