Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
bratsson skrev:Får vi se MARTINSSON där bak på blå när vi jagar kvittering igen tror ni?
Hur tänker Jörgen där? Cooper hade t.om varit bättre kan man tycka.
Satan vad gött det skulle vara om vi fick slå Hockeysverige på nosen och vända. ”Cmorestudion ”skulle gå under tror jag.Varanen skrev:GAMEDAY BEST DAY!
Ser framemot att se början på vändningen på plats i Ä-holm. Jag tror ärligt att vi tar det här till slut. Vem trodde det skulle vara enkelt? Bra för svensk hockey att vi får lite motstånd på vägen.
Sen har ju Rögle seriens på pappret bästa och (näst efter HV såklart) dyraste forwardsuppsättning - och det kryllar av stjärnor som underpresterat hela grundserien.Dysterqvist skrev:Vid tidigare guld har det varit så uppenbart att någon enskild spelare kommit in i ett otroligt slutspels flow och att resten sedan bara hakat på: Holmberg, Larmi m fl. I år är det ingen i Växjö som klivit fram, snarare tvärtom.
I Rögle däremot finns flera som just nu spelar sitt livs hockey, bl a Everberg och Rifalk. Dom har det där flowet som behövs för att ta guld.
Det är dags för några att kliva fram nu. Det finns tid för hjältar än….Dysterqvist skrev:Vid tidigare guld har det varit så uppenbart att någon enskild spelare kommit in i ett otroligt slutspels flow och att resten sedan bara hakat på: Holmberg, Larmi m fl. I år är det ingen i Växjö som klivit fram, snarare tvärtom.
I Rögle däremot finns flera som just nu spelar sitt livs hockey, bl a Everberg och Rifalk. Dom har det där flowet som behövs för att ta guld.
Kossila och Sylve är de som måste kliva fram. Gör dom inte det åker vi ur. De flesta övriga i laget har gjort ungefär vad som förväntats av dem, med undantag för Persson , som kan bättre. Det är små marginaler och 1-2 poäng från duo Kossila Sylve är tungan på vågenDysterqvist skrev:Jag vet att Rögle har en massa stjärnor som har underpresterat fram till slutspelet. Men det spelar ingen roll för Lakers del, för att vi ska ha en chans på guldet måste någon oväntad kliva fram. Det är så det funkar i alla guldlag, någon tar täten och får med dig resten av gänget. Östlund trodde jag skulle bli en sån spelare, men nu är jag tveksam. Jag ser tyvärr ingen som har visat såna tendenser. Holmberg var bästa praktexemplet, han tog ett kliv från att vara en i mängden till att bli NHL-mässig. Samma med Larmi i fjol.
Vem ser ni nu? Jag ser ingen. Men det är fortfarande matcher kvar, kanske flera, någon i VLH kanske hinner rycka upp sig?
Rifalk sitter med med skydden mot isen, krävs inte mer än så mot oss.noneedforaname skrev:Larmi är fortfarande bästa spelare i Lakers. Det är till stor del han som avgör fortsättningen, om han möjligen kan bli sådär omöjlig som han varit ibland.
På andra sidan plan... Rifalk har väl aldrig gjort tre bra matcher på raken? Dags för en och annan omotiverad tabbe.
Användare som besöker denna kategori: DeLarge och 4 gäster