Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ja, jämför det med Luleå som kommer att ha Omark och/eller Shinimin i TREDJE!Svartvadet skrev:Absolut är det så.
Dock har detta laget mer kapacitet för att vara en riktig maskin, så länge leveransen kommer. Annars känns bygget väldigt mycket Malmö för några är sedan
Det är snarare spelarnas totala plus minus statistik som kommer att vara avgörande.StenhårtSlagskott skrev:Jag har förmånen att inte värdera truppen före den har spelat. Men saknar definitivt någon erkänt skicklig spelare med målfarlighet. Tittar vi på spelare som McLaughlin och Blichfeld tror jag de får svårt att öka produktionen trots mer speltid. Nyförvärven räknar jag in runt 25 poäng i snitt. Då återstår Eriksson, Stjernborg, Ågren och Gustafsson. Det är de spelarna och deras produktion som kommer avgöra tabellplacering som topplag eller bottenlag.
Tiden med spjut är över i Sverige. Inflation och svag krona gör det extra dyrt att betala i $.
Nöjdhet habdlar mycket om var mål och förväntningar ligger. Tror ni truppen blir etta eller ni nöja med en åttondeplats?
Svartvadet skrev:En annan oro jag har är Roséns egenskaper som blir omöjliga att ersätta, undrar vad som händer med spelet.
1. Hans vidriga förmåga att dra ned tempot i en hel match, för att öppna upp för kontringar etc. Innebär detta att vi kommer spela snabbare hockey nu?
2. Vem tar hans roll i PP? En roll som han haft i typ 15 år och varit absoluta skillnaden när det krävs. Få spelare i Sveriges Historia kan styra ett PP likt Rosén.
Jag antar Raz och McLoL får ta det ansvaret? Alt. att vi byter till renodlat paraply där Joel agerar än mer point än tidigare. Strandberg känns inte skicklig nog, tror inte finnen eller halv-Fransosen fixar det. Får gärna ha fel.
Ja, smp.seStenhårtSlagskott skrev:Kommer dagens event med nyförvärv att steamas?
Svartvadet skrev:LSW lånas ut till Nybro
Kan både förstå och inte. Tycker han ser skaplig ut, men absolut att han behöver maxad istid med den talangen.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 1 gäst