Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Du menar alltså att Joel P inte är ett offensivt hot längre???Dysterqvist skrev:Jag håller med, vi har en massa hyggliga allroundbackar, t o m Persson har blivit allround. Han drar fortfarande tvåzonerspass som sitter på bladet, men något riktigt offensivt hot är han inte numera. Cooper öste in mål och poäng i IKO, här är han allround och lagom på det mesta. Vi behöver en Nick Elbert, en Josh MacNevin, nån som stänker dit puckarna och som syns och hörs.
Ja instämmer, vi behöver plocka in en forward till. Två långtidsskadade i en tunn trupp fungerar inte. Junisarna ska täcka upp för tillfälligt sjuka spelare. Inte kliva in på detta sätt.Varanen skrev:Ja. Klart att junisarna kan täcka upp ett tag, men 12 ordinarie forwards är för lite.
Pessimist eller ej, jag bedömer endast på det jag sett hittills live med egna ögon. Många av dessa experter har garanterat aldrig sett Robert spela en hel match och många av dem har förmodligen aldrig hört talas om honom.Person skrev:Hockeylaget rankade samtliga 24 spelare som värvats från AHL till SHL denna säsong.
De utgår ju väldigt strikt från den underliggande statistiken.
Koivula var rankad som 1:a respektive 2:a.
Henriksson rankades 3:a respektive 9:a.
Robert rankades 3:a respektive 5:a.
Så Hockeylabbet tror stenhårt på Lakers värvningar. Jag vill nu vara optimist och lita mer på personer som avlönas för att analysera spelarnas statistik än några random pessimister på ett forum. Så jag hoppas att vi alla som är skeptiska till Robert är snett ute.
vlk skrev:Pessimist eller ej, jag bedömer endast på det jag sett hittills live med egna ögon. Många av dessa experter har garanterat aldrig sett Robert spela en hel match och många av dem har förmodligen aldrig hört talas om honom.Person skrev:Hockeylaget rankade samtliga 24 spelare som värvats från AHL till SHL denna säsong.
De utgår ju väldigt strikt från den underliggande statistiken.
Koivula var rankad som 1:a respektive 2:a.
Henriksson rankades 3:a respektive 9:a.
Robert rankades 3:a respektive 5:a.
Så Hockeylabbet tror stenhårt på Lakers värvningar. Jag vill nu vara optimist och lita mer på personer som avlönas för att analysera spelarnas statistik än några random pessimister på ett forum. Så jag hoppas att vi alla som är skeptiska till Robert är snett ute.
Jag hoppas dock han lyckas här och blir den avgörande spelaren han är värvad för att vara.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Kommer det några förluster nu i snabb följ så kommer det att svida än mer.Svartvadet skrev:Kossila och Karlkvist - tror Örebro löser kontraktet. Fy fan vad det kommer svida se han i annan klubb, usch.
steve_saviano_theking skrev:Tror vi det finns resurser att rätta till detta monumentala felbygge?
Om han visste det redan i våras, vad har man för ambitioner då???Dysterqvist skrev:Känns väl som att under-säsongen-värvningar inte blir några succéer? Det brukar finnas en bra anledning till att dom är just under-säsongen-värvningar. Känns också som att det blivit svårare och svårare för varje år som går att göra riktiga fynd?
Evertsson ser garanterat det alla andra ser, laget är en bit efter topplagen. Han kommer hålla skutan flytande men inte ge sig in i någon lönlös, och svindyr, kapprustning. Det visste han nog redan i våras.
Känns som vårt lag är för ålderstiget för den typen av långa cykler.Varanen skrev:Jag tror också på något liknande. Dessutom vet vi att 3 års intervall har nämnts innan. Detta är antagligen år1, nästa säsong korrigerar man, och inför år3 mer korrigeringar så att laget når max-styrka med nuvarande stomme.
bratsson skrev:Lyft bort C från Joel, han är en bra kille men inget C-material tycker jag.
Där är Lundberg bättre eller Rasmussen.
Hugo saknas, han har ett driv och vissa skills men kan forchecka bra.
Karl Henriksson ska in, kanske kan göra något men inget att lägga lagets skulder på.
Åhman har varit bra medans Larmis match var ingen höjdare.
Backsidan är ur balans med Joel, Cooper som är helt förvirrade. Rosén har varit våran bästa back, kul att se.
Får vi se Robert Rosén efter jul?
Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster