Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Det innebär att man skiter i denna säsongen. Finns inga ambitioner.steve_saviano_theking skrev:Jönssons kommentar inför matchen idag tolkar jag som att man inte planerar att ta in någon ersättare för Lundberg, man ska fylla på med juniorer tills Henriksson och Gustafsson är tillbaka.
Alla värvningar är fel. T o m Rasmusen , som har fel roll i laget . Han är en tvåvägscenter som ska tugga tid i bp och spela av matcher. Han är inte en offensiv center som rosen, Kossila som lett lagets offensiv. Och samma gäller finnen och 29. De är inga ledande offensiva centrar , syns tydligt . De är förvirrade i sina roller vilket syns i PP.steve_saviano_theking skrev:Evertsson har ju faktiskt varnat lite för detta, det är inte hållbart över tid att ha bland de lägsta spelarbudgetarna. Om man då gör några felvärvningar som vi ju gjort i år så fallerar det totalt. Det är bara att hoppas på att vi kan få in en externfinansiär, ska vi starta en Swish-kampanj? Vi måste kraftsamla och försöka vända och vrida på allt för att försöka undvika att åka ner i HA.
Jag ser det jag ser. Och det är inget vidare. Visst, vi vann med ett nödrop mot HV hemma och efter sudden hemma mot LHC. Malmö gör vi en bra match mot. Helt utspelade av tre lag. Framförallt syns avsaknaden av målskyttar i PP, som kan bli en plåga denna säsong. När dessutom inte defensiven sitter så blir betyget lågt tyvärr. Inget nyförvärv imponerar i sin roll. Alla känns obekväma.Varanen skrev:Varför är alla så övertygade om att vi ska hamna botten2? Vi har ju redan besegrat 3 lag varav 1 borta.
Varanen skrev:Jag delar din analys, men det finns även annan dynga i ligan. Exempelvis HV. Vi får helt enkelt kriga i botten och nog fan ska vi ha två lag bakom oss.
Men vi måste helt enkelt sluta värva skadade spelare.Varanen skrev:Jag delar din analys, men det finns även annan dynga i ligan. Exempelvis HV. Vi får helt enkelt kriga i botten och nog fan ska vi ha två lag bakom oss.
steve_saviano_theking skrev:Varanen skrev:Jag delar din analys, men det finns även annan dynga i ligan. Exempelvis HV. Vi får helt enkelt kriga i botten och nog fan ska vi ha två lag bakom oss.
Den här det löser sig mentaliteten resulterade i HA för HV.
Nu är du orättvis , det är faktiskt 6 omgångar. Och ska vi vara ärliga gav jag upp då jag såg truppen. [emoji38][emoji38]. Men nä, syftet var inte att ge någon skulden för spelet hittills och var och får känna vad de vill. Inget jag har några åsikter om. Jag hoppas Lakers tidigt städar i truppen och gör om, och att vi inte väntar som HV, och låter självkänslan bra så nerkörd att det inte går att spela. Forsätter det på detta sätt behöver vi skära bort dökött och in med friskt kött. Och för mig är inte Jörgen helig.Varanen skrev:steve_saviano_theking skrev:Varanen skrev:Jag delar din analys, men det finns även annan dynga i ligan. Exempelvis HV. Vi får helt enkelt kriga i botten och nog fan ska vi ha två lag bakom oss.
Den här det löser sig mentaliteten resulterade i HA för HV.
Hehe...wow. Så nu är det mitt fel att vi åker ut. Jag skrev ordet kriga i inlägget ovan. Jag har flera gånger nämnt att vi behöver förstärka. Vad jag har svårt för är lipsillar. Folk som ger upp efter 5 omgångar på säsongen och anser att allt är kört.
Ingenting i livet löser sig av sig självt. Men ingenting är heller färdigkokt så länge man kan påverka det.
StenhårtSlagskott skrev:Det tar några år att hitta en ny stomme. Några är för bra och andra för dåliga.
Dysterqvist skrev:StenhårtSlagskott skrev:Det tar några år att hitta en ny stomme. Några är för bra och andra för dåliga.
För bra? Syftar du på juniorerna, att dom kommer bli så bra att dom drar tilll NHL?
Känns inte som att nån i VLH är för bra för SHL, inte ens nån av juniorerna.
Ja, E säger ju allltid att han agerar om det finns möjlighet att förstärka laget på något sätt!vlk skrev:Kommer vi att ändra/förstärka/ersätta/värva i truppen inom närmaste månaden ? Vad tror ni ? Mitt tips är att en forward kommer in inom 2 veckor.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Känns ju onekligen konstigt att få en nyckelspelare (Lundberg) skadad för hela säsongen redan i omg 2 och inte ersätta honom ? Han spelade ingen roll med andra ord? Men vi får se. Jag förstår inte varför vi inte skulle ersätta honom.StenhårtSlagskott skrev:Endast om vi får räkna Henriksson som ny. Han är i träning.
Tror på ett korttidskontrakt på sin höjd om Hugos rehab drar ut på tiden.
vlk skrev:Känns ju onekligen konstigt att få en nyckelspelare (Lundberg) skadad för hela säsongen redan i omg 2 och inte ersätta honom ? Han spelade ingen roll med andra ord? Men vi får se. Jag förstår inte varför vi inte skulle ersätta honom.StenhårtSlagskott skrev:Endast om vi får räkna Henriksson som ny. Han är i träning.
Tror på ett korttidskontrakt på sin höjd om Hugos rehab drar ut på tiden.
Härmapan skrev:Ja, E säger ju allltid att han agerar om det finns möjlighet att förstärka laget på något sätt!vlk skrev:Kommer vi att ändra/förstärka/ersätta/värva i truppen inom närmaste månaden ? Vad tror ni ? Mitt tips är att en forward kommer in inom 2 veckor.
Det känns ju onekligen som att det borde gå att göra det i dagsläget…
Vad som helst förstärker, Linde är bättre än 91 och 29 kan ersättas av en center i J-20.steve_saviano_theking skrev:Härmapan skrev:Ja, E säger ju allltid att han agerar om det finns möjlighet att förstärka laget på något sätt!vlk skrev:Kommer vi att ändra/förstärka/ersätta/värva i truppen inom närmaste månaden ? Vad tror ni ? Mitt tips är att en forward kommer in inom 2 veckor.
Det känns ju onekligen som att det borde gå att göra det i dagsläget…
Allt handlar nog om ekonomi, och de spelarna som faktiskt kan förstärka laget har vi nog inte råd med tyvärr. Det finns klubbar med större plånbok som har samma behov är jag rädd. Det är ju ingen mening att vi värvar något som breddar laget, det är inget vi behöver.
29 är lika illa tyvärr. Han jobbar inte färdigt situationerna och spelar ett alibispel , djupt rotat sedan sina år i Linköping. 29 är inte av det rätta virket och definitivt ingen spelare för PP.Dysterqvist skrev:Dax att bänka Robert och låta någon junior ta hans plats. Austin Ortega var en stjärna jämfört med denna killen, han är en total katastrof. Sälj honom vidare till Mestis eller tyska andraligan. Om ekonomin är så usel att man bara kan plocka in halta och lytta medelmåttor är användandet av egna J20-spelare en mycket billigare och bättre lösning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster