Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Det krävs nog större mirakel än så den här gången - men självklart ger vi ALDRIG någonsin upp!Towen skrev:@Varanen --> Apropå hopp och defining moments: Här är på sin plats att nämna ett stycke idrottshisoria. Ett ögonblick skrivet den 22 februari 1980 under OS i Lake Placid, USA.
När en sammansvetsad grupp college-pojkar - i ett av USA:s yngsta landslag någonsin - under höjden av Kalla kriget besegrar kanske det bästa landslaget genom tiderna - disciplinerade armén från Moskva, den omöjliga omänskliga röda maskinen Sovjetunionen.
Det ögonblick Sports Illustrated utnämnt till det största idrottsögonblicket under 1900-talet. Och IIHF till det största ögonblicket i ishockeyhistorien. Det som världen lärt känna som MIRACLE ON ICE..
En Laker' ger sig ALDRIG
Det var vid sådana här tillfällen Josefsson steppade upp och bar laget på sina axlar.Härmapan skrev:Luleå har fullt manskap och får ställa över någon av alla sina ”300k+/månaden forwards”…
Hos oss så saknas Keegan Lowe, Martin Lundberg, Hugo Gustafsson och Karl Henriksson.
Och det är stor osäkerhet kring Dennis Rasmussen, Sebastian Strandberg, Ludvig Nilsson och Filip Erikssons medverkan…
”Kul utmaning” (citat Jönsson) var ordet sa Bull…
Flytande muskler duger gott åt oss.Jocke86 skrev:Jag kan spela om det saknas så mycket folk. 18 år sedan sist men ge mig ett byte så är man med igen.
Placera mig framför valfri målvakt så står jag där. Äntligen nytta av 100 kg "muskler".
Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
vlk skrev:Det roligaste är att vi har tre juniorlandslagsspelare , fast de spelar inte med oss.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Du har en poäng - så tack nu känns det lite bättre…Towen skrev:Det är ju just DET som är vårt starka kort ikväll. Nederlagstippade och ingenting (absolut ingenting) talar för oss - Vi överraskar alltid; högt som lågt. Jag hade varit LIVRÄDD att åka upp till Lule' som favoriter
Jag tror fortfarande stenhårt på laget i stort!vlk skrev:Vi börjar närma oss vibbarna från säsong 1-2 i SHL då varje match var som ett krig och varje poäng livsnödvändig.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Svartvadet skrev:Vad fan?! Vilket spel direkt!! Grymt 1-0
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster