Lakers - Frölunda

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Lakers - Frölunda

Inläggav vlk » lör okt 19, 2024 9:46 pm

Vi måste få igång ett bättre målskytte. 5 ribbträffar indikerar att vi är på väg kanske.

Alla spelare har lyft sig men jag måste lyfta fram Cooper, Dylan och Rosen. De har höjt sig enormt sista matcherna.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav DeLarge » lör okt 19, 2024 9:52 pm

Sjukt att trots att man är besviken på inledningen är man en vinst från att leda serien
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav vlk » lör okt 19, 2024 10:37 pm

Strandberg gjorde ett byte idag innan han utgick.

Det man funderar på är ju om någon eller några av de som var borta idag är en energitjuv på något sätt. För den energin jag såg idag , har jag inte sett tidigare under säsongen.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » lör okt 19, 2024 10:40 pm

DeLarge skrev:Sjukt att trots att man är besviken på inledningen är man en vinst från att leda serien

Det är för att vi har vinnarmentalitet, vilket Larmi påpekar i intervjun efter matchen. Klart att vi var besvikna när vi inte ens var nära i några matcher. Inget vi är vana vid. Antingen vinner vi eller så säljer vi oss jävligt dyrt. Sunka lagom är inte pop.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » lör okt 19, 2024 10:49 pm

Varanen skrev:
DeLarge skrev:Sjukt att trots att man är besviken på inledningen är man en vinst från att leda serien

Det är för att vi har vinnarmentalitet, vilket Larmi påpekar i intervjun efter matchen. Klart att vi var besvikna när vi inte ens var nära i några matcher. Inget vi är vana vid. Antingen vinner vi eller så säljer vi oss jävligt dyrt. Sunka lagom är inte pop.
Ja, dom bästa lagen har inte bara bra spelare. De har rätt mentalitet och de jobbar oftast hårdare än motståndarna.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » lör okt 19, 2024 11:44 pm

Väl sammanfattat Aleks!

Exakt så jag känner! Enormt stolt över att vi tar 4 poäng - alltså FYRA POÄNG mot Luleå och Frölunda. Serieledaren och ett lag med fem raka. Sättet vi krigar på, jag blir som frälst igen!!! Så imponerande och ett fakk u mot "eliten" när våra junisar kommer in och bara kör. Nästan som att de har fått det äldre gardet att förstå igen varför HOCKEY är världens bästa sport!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav DeLarge » sön okt 20, 2024 12:52 am

vlk skrev:
Varanen skrev:

Ja, dom bästa lagen har inte bara bra spelare. De har rätt mentalitet och de jobbar oftast hårdare än motståndarna.

Ja, lite det jag är inne på. Vi är aldrig nöjda och har höga krav - vilket är och alltid kommer vara ett framgångsrecept.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 20, 2024 9:08 am

Även om spelet varit något bättre så statistiken fortfarande svag. Svårighet att göra mål finns kvar. Standberg gick av så ytterligare en center på rehab.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Lakers - Frölunda

Inläggav vlk » sön okt 20, 2024 10:28 am

Vi har krigat till oss segrarna. Stort hjärta. Men vi har fortfarande gjort minst mål i serien. Det håller självklart inte i längden. Vi måste få upp effektiviteten, annars kommer vi sakta att bli avhängda. Igår skapade vi dock chanser för att göra flera mål. Det får vi glädjas över.

Skickat från min iPhone med Tapatalk ProBild
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Towen » sön okt 20, 2024 3:57 pm

En ganska sjuk tabell egentligen. Vi skvalpar på en smärtsam åttondeplats - men har ynka tre canacas upp till pole. Hypade SAIK är plötsligt bara femma - och bocken har inte brunnit än, eftersom Gävlelaget sprattlat upp som fyra.

Botten väntad och lär så förbli. Fyra femtedelar kvar av serien. Kommer vi att växa i tid? KAN vi växa?
Towen
Forumdemon

Inläggav vlk » mån okt 21, 2024 6:07 pm

Nu har jag sett matchen på tv också. Vi var t o m bättre på tv än live. En grymt bra match, högt tempo och mycket målchanser.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav DeLarge » mån okt 21, 2024 10:33 pm

vlk skrev:Vi har krigat till oss segrarna. Stort hjärta. Men vi har fortfarande gjort minst mål i serien. Det håller självklart inte i längden. Vi måste få upp effektiviteten, annars kommer vi sakta att bli avhängda. Igår skapade vi dock chanser för att göra flera mål. Det får vi glädjas över.

Skickat från min iPhone med Tapatalk ProBild

Älskar att du också kör TEXT-TV. Det är fan den bästa platformen :clap: :clap:
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Föregående

Återgå till Matchsnack