Känns ju värdelöst att behöva lägga krut på centerpositionen när vi skriker efter forwards och målgörare.Varanen skrev:Håller med. Centerpositionen överlag är katastrof. Särskilt nu när Lundberg är skadad. Strandberg kom hit bara för att spela i ett bättre lag, vilket han tror innebär att han kan låta bli att göra det jobbiga. Det är inte så att spelarna i Man C eller Barcelona jobbar mindre än de i Getafe eller Swindon.
Rasmussen är helt off. Tjurigheten som innebar att han aldrig gav sig har nu på äldre dar ersatts av gnäll. Ligger mest på isen och tycker han ska ha en utvisning med sig. Utstrålar ingen spelglädje i övrigt heller.
Koivula har fin klubbteknik och åker rätt bra för att vara en bjässe. Har absolut ingen pondus eller grit.
Eriksson är fortfarande en sparris. Letar luriga offensiva lösningar men är inte mogen för att leda en lina i ett topplag i SHL.
McLol är en dribbler och solospelare. Passar inte som center och saknar grit.
Stjernborg har egenskaperna jag söker, men är bättre som vinge.
HugoG och Lundberg skriver jag inget om eftersom de är skadade och ändå inte kan spela.
Slutsats: Vi måste värva.
Lagbygget är helt felbalanserat och kräver en ordentlig översyn i kompetens, roller och struktur. Detta kräver en remake, kosta vad det kosta vill. Vi har inget val, vårt lags kompetens och agerande håller i sina sämsta stunder medelgod allsvensk nivå, och det är livsfarligt att ställa ett sådant lag på isen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro