Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån okt 28, 2024 11:11 pm

Towen skrev:Lite lovande ändå att Galenhöken i senaste podden med Sanny tror att det kan hända något hos oss med spelartruppen. Att vi inte är nöjda med utfallet. Och Höken fortsätter hävda att 'Chief' har peng i pung. En riktig slickepinne är PITLICK, som name-droppas av Sanny i podden. Är vi med i racet? Droppats i tråden förut. Kan gå C och vinge. 100+ NHL-matcher i Montreal, och senast från Rockford Icehogs i AHL med facit: 33 (14+19) canacas på 27 starter.

Det är dags att börja TRO igen :clap:
Han skulle ha 2.5 USD för att komma över - vilket blir en bra bit över 400 k i månaden…

Han måste vara jävligt bra för den lönen…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » mån okt 28, 2024 11:38 pm

Towen skrev:Lite lovande ändå att Galenhöken i senaste podden med Sanny tror att det kan hända något hos oss med spelartruppen. Att vi inte är nöjda med utfallet. Och Höken fortsätter hävda att 'Chief' har peng i pung. En riktig slickepinne är PITLICK, som name-droppas av Sanny i podden. Är vi med i racet? Droppats i tråden förut. Kan gå C och vinge. 100+ NHL-matcher i Montreal, och senast från Rockford Icehogs i AHL med facit: 33 (14+19) canacas på 27 starter.

Så klart ska han kunna gå både C och vinge om han ska till oss. Vore ju hemskt om vi fick hit en renodlad vinge som Kiiskinen , lillsylve etc

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav bratsson » tis okt 29, 2024 8:02 am

vlk skrev:

Så klart ska han kunna gå både C och vinge om han ska till oss. Vore ju hemskt om vi fick hit en renodlad vinge som Kiiskinen , lillsylve etc

Center och halvskadad så tar vi honom direkt.
bratsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis okt 29, 2024 9:06 am

You´ve been PITLICKED!

...när han lurar upp en back på läktaren eller sätter en höfttackling. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » sön nov 03, 2024 9:41 am

När tror ni vi tar in 2 forwards. ? Januari ? Minst en kommer i alla fall. Om man noggrant kalkylerar med 14 forwards och lånar ut sina bästa juniorer , samtidigt som en mycket viktig kugge försvinner redan i andra omgången , så måste han ersättas förr eller senare. I och med att försäkringen täcker för Lundberg så borde krigskassan vara god.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav StenhårtSlagskott » mån nov 04, 2024 9:32 am

Behovet att ta in något minskade när Nilsson Henriksson och Gustafsson kan spela. Nu är ribban så mycket högre för ett nyförvärv. Självklart hoppas man på något.
Men pengarna jobbar kanske bättre för oss med att försöka få till en förlängning med Stjernborg mfl och bygga nästa trupp med det som går.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » mån nov 04, 2024 10:36 am

StenhårtSlagskott skrev:Behovet att ta in något minskade när Nilsson Henriksson och Gustafsson kan spela. Nu är ribban så mycket högre för ett nyförvärv. Självklart hoppas man på något.
Men pengarna jobbar kanske bättre för oss med att försöka få till en förlängning med Stjernborg mfl och bygga nästa trupp med det som går.
För mig har en planering en mening. Vill man ha 14 forwards under kontrakt så ska man ha det, annars planerar man för 13 forwards.

Vi hade en plan för 14 forwards, och en försvann omgående. Denna säsong.

Att vi vill förlänga vissa spelare till nästa säsong är ett parallellt arbete som alltid pågår. Det är inget man ska ställa mot denna säsong i en vågskål.

Jag vill tro att man sparar Lundbergpengarna för att efter jul förstärka med 2 forwards av dokumenterat hög kaliber. Det är exakt vad detta lag behöver för att ev ha en möjlighet att gå hela vägen med lite flyt.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav mollers » mån nov 04, 2024 10:49 am

Växjö betalar väl fortfarande Lundbergs lön?
Kan inte minnas var jag läste/hörde det, men tydligen ska spelarnas kollektivavtal ge dem rätt till full lön vid skada?
mollers
Forumdemon

Inläggav vlk » mån nov 04, 2024 10:50 am

mollers skrev:Växjö betalar väl fortfarande Lundbergs lön?
Kan inte minnas var jag läste/hörde det, men tydligen ska spelarnas kollektivavtal ge dem rätt till full lön vid skada?
Måste väl vara försäkringar som täcker det mesta när han inte är spelbar under 6-7 månader

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav bratsson » mån nov 04, 2024 12:01 pm

vlk skrev:
Måste väl vara försäkringar som täcker det mesta när han inte är spelbar under 6-7 månader

"Grovt förenklat fungerar försäkringarna för spelarna i SHL och hockeyallsvenskans enligt följande:

# Dag 1-14 får spelare 100% av lönen förutsatt att det är en arbetsskada.

# Från dag 15 betalar försäkringskassan ut 39 440 kr i månaden. Klubben betalar sedan mellanskillnaden till 90% av den lön som spelaren tar ut.
Om spelare även löneväxlar (sätter av pengar i pension) betalar klubben hela den summan.

# Dag 91. SEB betalar ut 90% av lönen som spelaren tar ut samt 100% av penionsavsättningen.

"
bratsson
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » mån nov 04, 2024 12:03 pm

bratsson skrev:
vlk skrev:

"Grovt förenklat fungerar försäkringarna för spelarna i SHL och hockeyallsvenskans enligt följande:

# Från dag 15 betalar försäkringskassan ut 39 440 kr i månaden. Klubben betalar sedan mellanskillnaden till 90% av den lön som spelaren tar ut.
Om spelare även löneväxlar (sätter av pengar i pension) betalar klubben hela den summan.

# Dag 91. SEB betalar ut 90% av lönen som spelaren tar ut samt 100% av penionsavsättningen.

"
Tack för genomgången [emoji106]. Då bör det finnas en hög med pengar besparade på Lundberg.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav bratsson » mån nov 04, 2024 12:14 pm

vlk skrev:
bratsson skrev:
vlk skrev:[quote="mollers"]Växjö betalar väl fortfarande Lundbergs lön?

"
Tack för genomgången [emoji106]. Då bör det finnas en hög med pengar besparade på Lundberg.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro[/quote]Efter 3 månader ja. [emoji106]
bratsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån nov 04, 2024 1:18 pm

Tack för infon bratsson! Diskussionen blir så mycket bättre när vi slipper killgissa.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav StenhårtSlagskott » mån nov 04, 2024 1:44 pm

I nästa veckas Sanny & Svensson så ska Svensson avhandla klubbarnas spelarlöner. Det blir intressant.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav Towen » mån nov 04, 2024 3:57 pm

Mer intressant vore att för första gången på typ tre år få höra lite gossip och surr om ett spännande namn in, under säsong. Som under antiken. Men NADA :|
Towen
Forumdemon

Inläggav bratsson » mån nov 04, 2024 4:19 pm

Varanen skrev:Tack för infon bratsson! Diskussionen blir så mycket bättre när vi slipper killgissa.
Snodde dirket från Sannys blogg.
Men ja, skönt med fakta bland alla känslor.
Eller skönt med både och [emoji846]
bratsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån nov 04, 2024 6:35 pm

Ja, fast frågan om ersättning vid skada har väldigt lite med känslor att göra. Trist försäkringsbyråkrati. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » mån nov 04, 2024 8:33 pm

Tre forwards som är lediga….Bild

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Towen » tis nov 05, 2024 2:41 am

Älskar dessa legender. Snackar vi STARPOWER är de är där uppe med GRETZKY, LEMIEUX och SCHWARZENEGGER :clap: :clap:

Men om de kommer till ligan lär Disciplinnämnden behöva nyanställa :mrgreen:

Sånna dära hockeyspelare görs inte längre.
Towen
Forumdemon

Inläggav bratsson » tis nov 05, 2024 7:47 am

Jag bryr mig inte om så Svullo återuppstår och vi plockar in honom och han går in och gör mål.
Skulle vara en lättnad för hela laget att ha 2 gubbar som kan göra mål kontinuerligt och laget slipper kämpa ihjäl sig för att göra 2 mål/match.
bratsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Dysterqvist » tis nov 05, 2024 6:02 pm

Jag tror inte det kommer någon mer spelare, på senare år har det varit Evertssons strategi att ligga lågt. Spelet börjar sätta sig, det ser bättre och bättre ut, även nyförvärven ser bättre ut. 5 mål senast och mål i pp dessutom, Evertsson har kyla nog att avvakta.
Sen är ju marknaden stendöd, dyker det upp något intressant är jag 100% säker på att HV71 kommer handla som att det inte finns nån morgondag, dom kommer buda över allt och alla så länge dom sitter fast nere i skiten.
Dysterqvist
Forumdemon

Inläggav vlk » tis nov 05, 2024 6:31 pm

Dysterqvist skrev:Jag tror inte det kommer någon mer spelare, på senare år har det varit Evertssons strategi att ligga lågt. Spelet börjar sätta sig, det ser bättre och bättre ut, även nyförvärven ser bättre ut. 5 mål senast och mål i pp dessutom, Evertsson har kyla nog att avvakta.
Sen är ju marknaden stendöd, dyker det upp något intressant är jag 100% säker på att HV71 kommer handla som att det inte finns nån morgondag, dom kommer buda över allt och alla så länge dom sitter fast nere i skiten.
Jag förstår bara inte vad strategin skulle vara i att bestämma sig för 14 forwards i truppen men bara spela med 13. Då fanns det ingen tanke bakom att bestämma sig för 14.

Förstår heller inte strategin bakom att som enda lag endast ha 13 forwards under kontrakt , samtidigt som man lånar ut sin främsta junior.

Men men, man ska ju inte förstå allt, endast nöja sig med att acceptera ibland.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Dysterqvist » tor nov 07, 2024 10:45 am

Jag håller med dej vlk, det BORDE komma minst en vass forward snart, helst två, men man har ju lärt sig att Evertsson och Lakers numera håller hårt i slantarna. Och tur är kanske det? :roll:
Dysterqvist
Forumdemon

Inläggav bratsson » tor nov 07, 2024 3:17 pm

Tydligen blev Evertsson arg för dåligt målskytte och åkte hem till Varberg och värvade Tambellini/Hennessy, resten är historia.
Hoppas något liknande det här året
bratsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Härmapan » tor nov 07, 2024 7:45 pm

bratsson skrev:Tydligen blev Evertsson arg för dåligt målskytte och åkte hem till Varberg och värvade Tambellini/Hennessy, resten är historia.
Det enda man med säkerhet kan slå fast när det gäller Evertssons strategi och agerande på spelarmarknaden är att man inte vet någonting över huvud taget förrän det händer…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav StenhårtSlagskott » tor nov 07, 2024 11:43 pm

Härmapan skrev:
bratsson skrev:Tydligen blev Evertsson arg för dåligt målskytte och åkte hem till Varberg och värvade Tambellini/Hennessy, resten är historia.
Det enda man med säkerhet kan slå fast när det gäller Evertssons strategi och agerande på spelarmarknaden är att man inte vet någonting över huvud taget förrän det händer…

Tidigare tog han in spelare under säsonger men inte under senaste säsongerna. Det är ingen tillfällighet och något som du kan slå fast.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » mån nov 11, 2024 7:25 am

Det går trögt för Mackan i AHL - kanske han vänder hem tidigare? Det vore en julklapp om något
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Towen » tis nov 19, 2024 10:21 pm

Lär inte hamna i Närke - men Örebro borde vara sugna på att hosta upp en ordentlig slant för 'Mackan'. Vi vet varför :P
Towen
Forumdemon

Föregående

Återgå till Silly Season