Resan

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Resan

Inläggav Klonis » ons mar 03, 2004 8:14 am

Kan hocky bli bättre än så här??

ja det kan det följ med til sundsvall så får ni se häng med på en långresa låt inte avståndet avskräcka er vi kommer att ha såå kul

Anmäl er till Sundsvall nu!!!
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Klonis » ons mar 03, 2004 11:26 am

F*an inte ofta jag blir sur på lakejrna men nu är jag det :cry: :cry: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Användarvisningsbild
Klonis

Inläggav Linda » ons mar 03, 2004 11:46 am

Vi tar oss dit ändå Klonis, om än i privat regi.

Hoppas verkligen att alla från Växjö håller käften om hur dåliga andra är som inte kommer fler på besök till oss när vi inte ens får ihop en buss själva när vi ska iväg. (om det nu inte ramlar in anmälningar innan 14.00)

Vi som åker ska iaf ha jäkligt kul!
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav perper » ons mar 03, 2004 11:49 am

mmm det är bara det att det är lite långt...
Användarvisningsbild
perper
Forumamatör

Inläggav Micha » ons mar 03, 2004 11:52 am

Å jag hade så gärna åkt till Sundsvall men jag får inte ledigt 2 dagar denna veckan också när jag var ledig 1½ dag förra veckan....! *suck*

Tur att man har pappa på plats så man kan få direktrapportering av honom....*ler* Men lita på att det ska skrikas framför datorn på torsdag....på lördag struntar jag i å skrika....för då spelar ju inte Lakers.... :D :D :D :D :D :D
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast

Sundsvall javisst

Inläggav pjapen » ons mar 03, 2004 12:01 pm

Hoppas några av er tar er till sundsvall iallafall så man inte blir helt ensam...

Någon mer från borlänge som ska på matchen med stort M,
Tråkigt att bo 4 mil från leksand när de spelar
som krattor :(
Användarvisningsbild
pjapen
Forumamatör

Inläggav Linda » ons mar 03, 2004 12:03 pm

vi kommer ett gäng..va så säker. En match som på torsdag vill man ju inte missa för allt i världen! :D
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav Orre Ericsson » ons mar 03, 2004 12:14 pm

jag ska åka vet bara inte om man ska flyga eller ta bussen, har man till 14:00 att bestämma sig eller? Någon mer som ev ska flyga?
Podein ä Kung!!
Användarvisningsbild
Orre Ericsson
Forumamatör

Inläggav Nille » ons mar 03, 2004 12:21 pm

Vad kostar flyget?
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav perper » ons mar 03, 2004 12:23 pm

om man tar S60:n så kan man åka på torsd fm kl tio och vara hemma fredag morgon 06.00... undras om det är nån som vill åka med...
Användarvisningsbild
perper
Forumamatör

Inläggav Orre Ericsson » ons mar 03, 2004 12:28 pm

Jag är öppen för förslag pga vet ej om jag orkar buss. För min del "under 26" flyger man 290:- till s-holm och sedan 290:- i s-vall och likadant hem
Podein ä Kung!!
Användarvisningsbild
Orre Ericsson
Forumamatör

Inläggav Zrekal » ons mar 03, 2004 12:31 pm

1200:- T/R förutsatt att det finns plats...vore kanske trist att inte komma med planet och bli kvar någonstans om du/ni flyger standby.

BÄSTA ÄR ATT TA HOCKEYBUSSEN :wink:
Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon

Inläggav Snoken » ons mar 03, 2004 12:33 pm

Jag ställer mig lite frågande till hur det kan vara så anklagande ton i en del inlägg angående att folk inte följer med till Sundsvall.

Igår var jag inte på matchen. Det är för att jag inte fick ledigt från jobbet. Vi ska vara 15 personer som jobbar kvällspasset och vi var 10. Jag säger inte upp mig för att gå på en hockeymatch. Visst är det ironi i vissa personers forum-logga men det känns som om det går till överdrift. Att jag inte kunde gå på matchen igår var bland det jävligaste jag har upplevt, särskilt när jag jobbar 200 m från hallen.

Även om säkerligen de flesta skulle få ledigt på torsdag och fredag för att kolla på hockey (jag får det inte) så hoppas jag innerligt att inte vissa sitter och tycker det är skandal bara för att man då inte följer med när man har möjligheten. Två arbetsdagar är lite drygt 1000-1500 kr netto på en ganska normal lön. Det är väl självklart att det kan svida om man förlorar de pengarna och samtidigt måste betala 1000 kr för att kunna följa med. Särskilt de som har familj. Klonis, du är väl din egen chef? Linda jobbar med Lakers, klart att du får ledigt. Alla har inte den mögliheten.

Jag ger mig fan på att det finns en del bland lakejerna som hellre går på matchen än ser sitt barn födas...synd om den personen isåfall. Hockey ska vara roligt, inget tvång.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav Lille meg » ons mar 03, 2004 12:43 pm

Orre Ericsson skrev:Jag är öppen för förslag pga vet ej om jag orkar buss. För min del "under 26" flyger man 290:- till s-holm och sedan 290:- i s-vall och likadant hem
Bare det at man ikke får noe flyg til och från Sundsvall.. :( Jeg sjekket ettersom jeg også er under 26 og sjekket mulighetene for å fly.. vurderte tog til Sthlm og fly derifra, men lo siento, ikke noe fly =(

Så selvom man gjerne skulle ville, så blir det ingen tur til Sundsvall for min del. Trist, men.. cest la vie!
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inläggav perper » ons mar 03, 2004 12:46 pm

bra sagt Snok. kul för er som har tid och ork att åka med i bussen, men bråka inte med oss andra. vi är många som vill men inte kan.
Användarvisningsbild
perper
Forumamatör

Inläggav Linda » ons mar 03, 2004 12:46 pm

har vi inte fått in tillräckligt med anmälningar vid 14.00 så avbokar vi bussen, den är redan preliminäravbokad eftersom intresset är så dåligt.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » ons mar 03, 2004 12:53 pm

Det jag tycker det är att det finns folk som går in på sundsvalls forum och gnäller på att dom bara var 16 st som tog sig hit ner
sen det andra är vi gjorde en intresseamälan till denna resa och då tror jag det var ca 32 som var intresserade även om en intresseanmälan inte är på något sätt binande så tycker jag att det är dåligt att vi inte blir fler och sen det jobb som Putte och Linda har lagt ner för att fixa med denna resa med buss boende m,m

Jag har inget personligt emot någon i LL ochförstår om man inte kan ta ledigt från sitt jobb hoppas vi ses igen på onsdag i ett sprängfyllt lakerdome

Snart ska vi åka och jäkla vad laddad och kul vi ska haa :D :D :D
Användarvisningsbild
Klonis

Inläggav Linda » ons mar 03, 2004 1:03 pm

Snoken....

Varför jag är besviken är för att det var över trettiostycken som lämnade in intresseanmälan. Hade det inte varit det så hade vi inte lagt ner dagar på att försöka lösa allt så billigt och bra som möjligt.

Jag är också besviken på att det är en del snorungar (har inget med ålder utan beteende att göra) som gnäller på att andra är få som kommer till oss utan att själva tänkt ta sig till bortaplan.

Att jag just nu jobbar på Lakers har inget med min ledighet att göra, det får jag jobba igen precis som jag gjorde på mitt tidigare jobb.
Att det kostar pengar vet vi också, det behöver du inte förklara, lite ekonomi kan jag också.

Mig veteligen har jag inte riktat mina inlägg mot någon person, sen om det är de som tar åt sig kan inte jag rå för.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav perper » ons mar 03, 2004 1:11 pm

då får ni ta de kvarvarande 14 i örat då...
Användarvisningsbild
perper
Forumamatör

Inläggav Snoken » ons mar 03, 2004 1:13 pm

Nejdå, jag förstod direkt att det inte var riktat mot någon speciell person. Visst är det skitkasst att folk anmäler sitt intresse och sen bangar, det håller jag med om.

Det framgick dock inte i de första inläggen att det var just pga avbokningarna som gjorde dig irriterad. Jag tolkade inläggen som att det var dåligt att inga ställer upp och åker med.

Sen att det finns dårar som ska in å häckla på andras forum när de själva inte drar sitt strå till stacken är förkastligt. Det är samma personer som kan skratta åt att t ex Troja inte har världens största klack (när de själva står tysta mitt bland LL). Personerna som använder LAKERS som forumnamn på andra klubbars sidor är förmodligen de som vill vara en lakej men inte vågar.

Det bästa var när Putte gick in och frågade en person, som gnällde på att det var få anmälda, om han själv var anmäld. Nu kanske han redan var det men roligt hursom :)
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav Åryd Lakej » ons mar 03, 2004 1:23 pm

Jag själv gorde en int anm men som jag skrev i anmälan var det vissa saker som skulle lösa sig och eftersom det inte gör det så kan man ju inte åka hur gärna man än vill och tycker inte man ska få skit för det för den besvikelse man själv känner är nog ändå.Hoppas att det löser sig ändå att det blir tillräckligt med folk som åker så vårat lag får lite stöd där uppe
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Putte#24 » ons mar 03, 2004 1:31 pm

Ingen fara! Tror att det kommer upp en hel del Lakejer och annat folk på lördag ifall dom behöver.. 8) Säsongens sista match är ju inte i morgon...

Skit i detta nu grabbar o tjejer :)
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Återgå till Matchsnack