Varför bekräftas inte Koivulas övergång?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Varför bekräftas inte Koivulas övergång?

Inläggav C70T5 » tis mar 30, 2004 10:14 pm

Varför bekräftas inte Koivulas övergång på hemsidan?
Är en övergång klar så brukar det ju alltid komma en notis, likväl som när Åkerströms övergång blev klar igår, eller?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » tis mar 30, 2004 10:21 pm

förmodligen för att Koivulas lag fortf spelar...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tis mar 30, 2004 10:24 pm

Måså vara, men övergången är ju redan officiell och bekräftad.
Så jag ser inte att ett bekräftandet ifrån Oss skule vara ngt problem, eller?

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » tis mar 30, 2004 10:28 pm

Antagligen har Åkeström lovat att inget säga och håller sitt ord. Jag tror att fler namn kommer att komma ut så fort Kvalserierna är slut. För antagligen är det redan klart med någon/några spelare.
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav anderzon » tis mar 30, 2004 10:29 pm

Vi har bekräftat Villes övergång i artikeln om Åkerström. Anledningen till att vi inte har presenterat en separat artikel för Ville, beror på att vi inte ville offentliggöra övergången förrän ett visst datum. Nu "råkade" SMP vara heta (bra jobbat, men inte bra för Ville)...

Istället kommer vi att göra en intervju med Ville... när vet jag inte just nu.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » tis mar 30, 2004 10:37 pm

Inte proffsigt av Ville.
Det finns ett sätt att komma undan journalister som alla känner till. Två ord: "Inga kommentarer".
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » tis mar 30, 2004 10:43 pm

Ok, då vet jag.
Smp hann före med att publicera en värvning, en värvning som på presskonferansen inte kunde tillkännages pga diverse undantag.
Detta faktum accepterades inte utav smp´s sportchef som själv var på plats utan man drog igång en "skallgång" som nu resulterat i att Ville Koivula blivit avpolliterad ifrån sitt lag/arbete.
Att Ville svarade möjligen "plumpt" med att svara på en fråga ifrån SMP som löd "jasså du ska börja spela i Lakers...?"
Jag finner fortfarande ingen orsak till varför man ska gräva i det när man vet om att nyförvärvet kommer att släppas om ett par veckor, säkerligen hade då SMP fått printa det som förstasida.
Bra jobbat SMP och dess ansvariga.
Man snackar om ett ömsesidigthet mellan Lakers och media, men ska då inte detta byggas på respekt och fötroende?
Jag anser det vara ett lågvattenmärke av SMP att gå ut med en nyhet som skadar mer än det gynnar.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis mar 30, 2004 10:48 pm

c70t5: Jo, jag vet att du tycker så, och det ska du ha all respekt för. Men tidningarna har mer som uppgift att forska och söka nyheter för att sedan komma ut med dom. De kan ju heller inte vänta på att en förening kommer med en lapp och säger, skriv nu detta i morgondagens tidning. Men du har ju rätt i att det som i detta fallet drabbar en enskild person ganska hårt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tis mar 30, 2004 10:59 pm

Det är ju det som anammar den bristande respekten som SMP har.
Lakers säger ju att nyförvärvet inte kan släppas pga diverse omständigheter, dessa omständigheter berodde ju givetvis på att Koivula redan var inne i sett slutspel.
Det kan man ju räkna ut med röven och en kritbit att om detta kommer ut i media nu så smäller det hårt emot den spelare som skrivit på, speciellt när spelaren befinner sig i ett kvalspel och fortfarande är aktiv.
Och begrep inte SMP sportchef detta, ja då är mitt tyckande om honom som jag hade innan bekräftat.
Koivula lär ju inte prenuminera på SMP när han flyttar hit.
Som jag sa innan, det skadade mer än det gynnar, speciellt vad det gäller Koivula.
Hoppas att SMP känner sig nöjda, för detta var ju ett förbannat bra scoop, ett scoop som hade varit fan så mkt roligare att läsa om ett par veckor, då alla parter hade varit överens.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis mar 30, 2004 11:04 pm

Jo, det hade varit roligare att läsa då helt klart, men det bästa hade kanske ändå varit om Lakersledningen inte sagt ett enda smack om någon målvakt, de kunde ju ha sagt att vi har inget att meddela om några nyförvärv i nuläget, SMP fick ju nästan en straffspark när det sades att ett kontrakt med ny målvakt var klar en timme tidigare.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Forza VLH » tis mar 30, 2004 11:14 pm

hörde ett litet rykte att Koivula blivit pissad i nacken av SAIK..
tydligen p.g.a att han skrev på för vlh nu under deras kval, o att han får sitta på läktarn under matcherna... :?
T(a) A(llt) I F(ickan)
Forza VLH
Forumamatör

Inläggav C70T5 » tis mar 30, 2004 11:17 pm

Jag håller med dig, visst så kanske det sas "för" mycket, men det var ju ändock en presskonferans, och då borde ändå ha tagit hänsyn till den icke publiceringen som ändå Lakers menade med tanke på situationen som då den kommande målvakten var i, och nu med facit i hand vilka konsekvenser detta givit för Koivulas del.
Det media skriver skall väl ändå gynna lage(n)t i staden, inte tvärtom.
Men visst, det hade kanske varit bättre att inte säga ngt alls.

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 tis mar 30, 2004 11:19 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis mar 30, 2004 11:17 pm

Jo, det är trist, han är tydligen helt utfryst. Med facit i handen skulle han inte ritat förän efter kvalets slut.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis mar 30, 2004 11:19 pm

c70t5: Vi får väl hoppas att det inte ska behöva hända igen, det är väl väldigt känsligt att skriva kontrakt med en spelare vars lag spelar kval, så allt blev väl lite fel här kanske.

Tänkte lägga till att vi får inte glömma hur mycket SMP skriver om oss nu, extremt stor skillnad mot förra året, fast det fattas kanske annat när Lakers är i AS. :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tis mar 30, 2004 11:22 pm

Jo, det vore ju för jävligt om nästa nhl värvning till Lakers kom ut i SMP nu...
Men tänk då vad SMP kommer skriva om Lakers när både Troja och Taif spelar i division 1. 8)

/T5!! :wink:
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav LaKaj » tis mar 30, 2004 11:29 pm

Då får SMP skicka kulturskribenterna till Tingsryd och Ljungby. ;)
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Räven » tis mar 30, 2004 11:31 pm

Hä hä vi får se och hoppas på det bästa. Först får vi hoppas att Ville blir den kanonmålvakt han kan vara. Men nu ska jag :sleeping:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » ons mar 31, 2004 12:09 am

Ville behövde inte svara på de frågorna SMP hade, och då hade heller inte nyheten kommit ut och Ville hade inte fått sparken från SAIK.

SMP är inte beroende av Lakers, utan snarare tvärtom. SMP gör vad de vill för att sälja tidningar och för att få fram intressanta uppgifter att skriva om. Hör man ett rykte om detta ringer man Koivula och frågar om det är sant. Är han smart säger han att han inte har några kommentarer och vill ta det efter att SAIK spelat klart. Är han inte smart gör han som han nu gjorde - och får mycket riktigt sparken.

Inget ont om Koivula i övrigt, men det här har han skött klantigt!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav buck » ons mar 31, 2004 3:51 am

Å andra sidan lär han ju inte varit till fullo nöjd med klubben ifall han skriver på under brinnande kvalspel.

Han hade nog ändå inte fått spela många minuter. Inte på sina egna villkor iaf.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Snoken » ons mar 31, 2004 8:17 am

Att klandra SMP är lågt. Deras jobb är att finna nyheter. Att Ville skrev på för Lakers är en nyhet.

SMP är otroligt rumsrena om man jämför med många andra tidningar.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav rican » ons mar 31, 2004 11:38 am

Håller med. De enda som man kan skylla på, om man nu tvunget måste, är de från de båda föreningarna som var inblandade i värvningen. Oavsett om man tycker det är moraliskt försvarbart eller ej så gjorde tidningsreportrarna bara sitt jobb!
rican
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » ons mar 31, 2004 12:26 pm

Jag tycker det är rent pinsamt av er som skyller det hela på SMP. Det är son Snoken skriver en tidnings jobb att finna på en nyhet och det är precis vad detta är.

Däremot är det klantigt av både Åkesson och Ville att uttala sig om detta. Hade Åkesson inte nämnt nåt om det på presskonferensen så hade det vart lugna puckar. Och om Ville hade sagt "ingen kommentar" så hade det verkligen aldrig kommit ut, i vilket fall inte mer än som ett rykte.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Jones » ons mar 31, 2004 12:49 pm

Jag håller med c70t5 om SMP agerande. Finns inget nyhetsvärde i att jaga reda på vilken målisen som Lakers hade skrivit kontrakt med. Dom hade fått nyheten om någon vecka ändå. Liksom alla gissningar och dylikt om vilken tränaren skulle bli, om Leinonen var nästa målis osv. Rykten läser jag på silly season, i tidningen vill jag läsa nyheter. Ville var ju iofs en nyhet men den hade varit lika ny om någon vecka.
Användarvisningsbild
Jones
Forumamatör

Inläggav LaKaj » ons mar 31, 2004 12:53 pm

Då får vi hoppas att det inte uppfattas som "pinsamt" och "lågt" att kritisera Ville och Åkesson på lika lösa boliner...

Jag gissar att alla tre parterna är självkritiska idag, men jag står fast vid min uppfattning om att jag föredrar en journalistik som håller etiken högt istället för en skjutjärnsjournalistik med paparazzi-metoder. SMP sänkte sig vid dessa artiklar till en lägre nivå i sitt journalistiska arbete. Vill man sälja lösnummer så kan man använda sig av det, men det är knappast att föredra vid långsiktigt journalistiskt arbete.

F.ö hänvisar jag till http://lakejer.griffel.net/forum/viewtopic.php?t=5166
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Räven » ons mar 31, 2004 3:50 pm

Nu tror jag inte att SMP säljer några större lösnummertidningar för det, utan det är väl Kvällposten och liknande som säljer på en lockande affisch
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Återgå till Silly Season