Oroad

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Oroad

Inläggav Malul » ons mar 31, 2004 1:27 am

Klara förluster:

P Andersson
Mietinen
Jensen
Höök
Bjerdahl
Burman
Grans
(Podes)

tveksam till om Dalle och Arup kommer fortsätta i Lakersdressen oxå,blir det så är 10(!) spelare borta från senaste säsongens lag!

Oki,vi har redan två nya målisar men det är 8 st nya till om det blir som jag siar om ovan. Värre ruljans än när vi lirade tvåan ju!

hoppas åkesson har koll på läget
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » ons mar 31, 2004 1:38 am

Så vitt jag vet så har Arup förlängt med 2 år.
Men som sagt, hoppas verkligen att Åkesson har koll på läget och kan ro i land med ett par riktigt bra lirare.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav NiGy » ons mar 31, 2004 8:28 am

Är väl kanske lite tidigt att måla fan på väggen!

Truppen lär väl inte vara spikad förrän maj, juni någon gång!

Det finns ju intresanta spelare som fortfarande spelar! Någon av dom skulle säkert platsa i Lakers! ;-)
Alla har rätt till min åsikt!
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs

Inläggav Stenkistan » ons mar 31, 2004 9:31 am

Malul,

Du kan vara lugn. Arup har som sagt redan kontrakt och jag skulle bli förvånad om inte Dalle skriver på för två nya år. I övrigt kommer jag bara sakna Podes dem andra kan med lätthet ersättas med mer kvalitativa spelare som tillför laget något.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav lampan » ons mar 31, 2004 9:42 am

Jag tror oxå att Dalle blir kvar nu när Fagervall blir tränare...
Har du stormat isen älskar du VLH
Användarvisningsbild
lampan
Forumentusiast

Inläggav Roggan » ons mar 31, 2004 10:16 am

Vad gäller de som lämnar sållar jag mig till dem som beklagar att vissa namn "försvinner". Alla är "goa gubbar" som gjort mycket för laget genom åren. Kommer sakna Peter... :cry:

Men, jag tror inte vi behöver vara oroliga. Tror att det kommer dyka upp ett och annat namn som vi kommer få som nya publikfavoriter. Det viktigaste är att vår nye tränare får de namnen som han vill få in i sitt spelsystem och som han tror på. Oroad...not!

Växjö Lakers är de bästa!
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Har ni inte glömt...

Inläggav Antis » ons mar 31, 2004 11:17 am

...ytterligare två namn som troligen försvinner? Boman och Blomman, jag tror ingen av dom är kvar nästa år.

Vi behöver snart ett hel startelva för att komplettera truppen inför nästa säsong. Att få tag i 9-11 nya spelare är ingen konst men att dom ska hålla samma eller bättre klass än dom som lämnar blir svårt. Faktiskt lite orolig över det. :?
Hellre tre skitsnygga kassar än en skitsnygg kasse
Antis
Forumamatör

Re: Har ni inte glömt...

Inläggav Per Carlsson » ons mar 31, 2004 12:29 pm

Antis skrev:...ytterligare två namn som troligen försvinner? Boman och Blomman, jag tror ingen av dom är kvar nästa år.

varför tror du det ?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » ons mar 31, 2004 12:30 pm

Blomman har väl kontraket 1 år till?
Jag hoppas verkligen att Blomman blir kvar.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Puck På Pung » ons mar 31, 2004 12:39 pm

Jag förstår eran oro. Det är inte roligt när större delen av laget försvinner. Inför denna säsong skaffade vi 13 nya spelare. Vi får hoppas, för Lakers skull, att ni inte råkar ut för något liknande även om det börjar ticka ditåt!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Per Carlsson » ons mar 31, 2004 1:05 pm

Bara att kolla hur många nya spelare vi fick inför och under denna säsongen. Det kommer inte bli så många fler än så, så det är ingen fara.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav LaKaj » ons mar 31, 2004 1:14 pm

Per Carlsson skrev:Bara att kolla hur många nya spelare vi fick inför och under denna säsongen. Det kommer inte bli så många fler än så, så det är ingen fara.

Jag tror inte du har rätt i detta heller PeR... Puss på dig! ;)
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav lampan » ons mar 31, 2004 1:16 pm

Oroad jag? Nä, mest nyfiken skulle jag tro...Jag säger som if: Lugn det ordnar sig...
Användarvisningsbild
lampan
Forumentusiast

Inläggav Per Carlsson » ons mar 31, 2004 1:27 pm

LaKaj skrev:
Per Carlsson skrev:Bara att kolla hur många nya spelare vi fick inför och under denna säsongen. Det kommer inte bli så många fler än så, så det är ingen fara.

Jag tror inte du har rätt i detta heller PeR... Puss på dig! ;)

Det tror jag nog. Så många fler än 9 spelare blir det inte.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons mar 31, 2004 2:54 pm

Det var väldigt vad ni brer på!
Skulle det vara så att 11 spelare försvinner, ja då är det riktigt illa, men det tror jag väl inte.
Men jag tror nog att Boman och Blomman försvinner, att man har kontrakt brukar inte betyda att det inte går att lösa. Dalle är jag också tveksam om han är kvar. Så visst lite väl många som försvinner är det väl allt.
Sedan kan man väl få tillägga att jag hoppas på en annan Arup nästa säsong, annars blir det svårt att motivera detta kontraktet.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » ons mar 31, 2004 3:02 pm

Varför skulle Blomman försvinna? Vill han sabba sin karriär så då gör han bäst i att sticka men vill han bli en bra hockeyspelare så stannar han och dominerar i AS. Som Blomman spelar nu så har han ingen plats i ett ES lag men med ett år till i AS så är han definitivt en ES spelare. Jag tror att Blomman förstår detta själv och väljer att inte bryta kontraktet.
Vad gäller Boman så hoppas man bara men det kan också vara så att han väljer att dra. Han vill nog ha mera speltid och som hockeyn är idag i Svea så kör man med 4 lines och då blir det inte mycket tid på isen.

Dalle om någon ska ha ett kontrakt jag har stora förhoppningar på att han ska utvecklas till en powerforward. Stor, stark, jävlig och ytterst irriterande. Vi behöver elaka spelare i Lakers som kan reta gallfeber på motståndarna.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Räven » ons mar 31, 2004 3:53 pm

För Blommans del beror det nog på om mer lockande grejer dyker upp, annars stannar han nog, hoppas jag.

Bomans tänkande att man ska ha ett annat system med avsevärt mer speltid, delar jag inte alls. Det finns väl bara i Kalle Ankahockey!

Dalle tycker jag har stannat upp lite, men det är möjligt att han blommar ut, vem vet.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » ons mar 31, 2004 4:05 pm

Tänk om alla dessa skulle försvinna, hemska tanke, då är ju risken övergripande att vi kanske får ett sämre lag till nästa säsong, om inte Åkesson sitter med ett par riktiga äss i skjortärmen 8O
Och en sådan tanke är inte rolig att tänka. :?
Jag hoppas fortfarande på ett rejält "ansiktslyft"....
Men när ska det börja släppas lite nyheter, varför denna väntan.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » ons mar 31, 2004 4:09 pm

Lugn T5, bara lugn... Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :wink:
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Viktor666 » ons mar 31, 2004 4:12 pm

Räven skrev:Dalle tycker jag har stannat upp lite, men det är möjligt att han blommar ut, vem vet.

Jo, men jag tror det har mycket att göra med att han inte har fått spela center under Lindgrens tid i Lakers. :roll:
Man kan ju hoppas att Fagerwall sätter tillbaka honom där han hör hemma- I MITTEN! :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Antis » ons mar 31, 2004 4:14 pm

Blomman är inte 17 år längre, han är väl 20 år nu och ska man bli en riktigt bra lirare inom hockeyn bör man spela i något elitserielag i den åldern. Självklart hoppas jag att han stannar och får sitt genombrott här men jag tycker absolut inte han gör fel om han drar uppåt i seriesystemet.

Gällande Boman har han, eller har haft, ett 1+1 år i sitt kontrakt vilket innebär att han eller klubben kan bryta det innan ett visst datum utan några större krusseduller. Jag tror inte att det enbart beror på för lite istid som gör att Boman bryter upp, han har en flickvän långt upp i norrland någonstans som kanske lockar. När man flängt runt i europa i några år och kommit upp kring 30-strecket är det nog inte helt fel att tänka på familjeframtiden också.

Dalle har även i mina ögon stagnerat lite men jag tror att det bara handlar om att ge honom förtroende och mer speltid så kommer snart genombrottet. Talangen finns där, inget snack om saken. Jag tror att Lakers vill behålla honom och då stannar han.
Hellre tre skitsnygga kassar än en skitsnygg kasse
Antis
Forumamatör

Inläggav Räven » ons mar 31, 2004 4:49 pm

Jo, Dalle är en envis slitvarg, men tyvärr så får han inte så mycket ut av allt slit. Det har väl kommit till det stadiet att man måste prestera ganska mycket för att platsa.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Razzel » ons mar 31, 2004 5:17 pm

Förstår inte detta snack om Boman, han har ju vart skadad en längre tid och det är väl klart att man är missnöjd då. Han var väl rätt nöjd med hösten annars eller?
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav Räven » ons mar 31, 2004 10:33 pm

Nä, men Boman har klart uttryckt att han fick för lite istid i höstas, han sa att han inte var van med att det spelades med fyra femmor. Men ska det vara kvalité på spelet så kan man väl knappast spela med två femmor!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor apr 01, 2004 1:34 am

Ang Boman så lät han ju inte så förbannat entusiastisk vad det gäller spelupplägg/speltid på intervjun som avlöpte på planet hem ifrån Skellefteå.
Men visst han är självklart bra, och enligt mig given i laget, men en lirare som tvekar och inte har ett hundra procentigt Lakers hjärta, njaa, då finns det plats för andra som vill satsa helhjärtat och som vill fightas.
Men det var ju en förbannat olycklig skada Boman åkte på, annars så hade han garanterat varit ett uttropstecken i de matcher som han missade.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » tor apr 01, 2004 8:11 am

Ja då var det klart med Boman.
Synd då jag gillade hans spelstil men samtidigt kan jag inte se han spela den typen av hockey som Jocke representerar.
Angående vissas otålighet så säger jag bara TIMRÅ. Det gäller att plocka russinen ur kakan och inte bara gå efter namnen. Ser gärna ett par hungriga 20 åringar från div 1 än en mätt AS/ES lirare som har gjort sina bästa år.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Rebecca » tor apr 01, 2004 8:35 am

Tråkigt att Boman sticker från Växjö! Han var väl lite av en publikfavorit? Trist att bli av med honom, men däremot tror jag att Dalle får stanna... jag har en känsla av det!!!
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Räven » tor apr 01, 2004 10:31 am

Nja, Bomans sejour på isen varade inte så länge, på grund av skadan.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav lampan » tor apr 01, 2004 10:48 am

Men var rejält på G innan skadan...
Användarvisningsbild
lampan
Forumentusiast

Inläggav Lobo » tor apr 01, 2004 12:19 pm

Nu måste Åkesson lätta på trycket snart.. ..detta börjar bli nervigt.
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Razzel » tor apr 01, 2004 1:43 pm

Faaan, nu minskar ju inte pressen på bra värvningar precis.
Usch, fan inte roligt nu.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav PP » tor apr 01, 2004 1:55 pm

Känner jag Åkesson rätt så kommer han att besätta de tomma platserna med spelare som är bättre än de som lämnar.

"Don´t worry, be happy"

Heja Lakers!
PP
Forumamatör

Inläggav C70T5 » tor apr 01, 2004 2:02 pm

Ja, annars så vore det ju konstigt, den slutsatsen har jag redan tagit.
Laget ska ju inte bli sämre, det ska bli bättre.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » tor apr 01, 2004 2:08 pm

Jag måste faktiskt erkänna att även jag sållar mig till alla ni som börjar bli oroliga inför nästa säsong.. Om vi inte räknar med våra f.d eminenta målvakter vars platser har blivit besatta har vi ju en del tunga namn som måste ersättas: Grans, Podein, Boman, Bjerdahl, P.Andersson, Höök, Arto. Det är 7 spelare! Men man lever ju på hoppet att Åkesson fixar detta. Han har ju överraskat förr om man säger så :wink:

Bara nu inte Blomman oxå försvinner..
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav out4speed » tor apr 01, 2004 8:51 pm

Stenkistan skrev:Ja då var det klart med Boman.
Synd då jag gillade hans spelstil men samtidigt kan jag inte se han spela den typen av hockey som Jocke representerar.
Angående vissas otålighet så säger jag bara TIMRÅ. Det gäller att plocka russinen ur kakan och inte bara gå efter namnen. Ser gärna ett par hungriga 20 åringar från div 1 än en mätt AS/ES lirare som har gjort sina bästa år.

Äntligen fler som är inne på min linje, ta hellre lovande talanger som kan växa i laget , än svindyra spelare som endast spelar för pengarna och skiter i lagkännslan "klubben"

Podein borträknad , men i ärlighetens namn finns det fler än podes som kämpar så för sitt lag ? skulle inte tro det .
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast

Nästa

Återgå till Silly Season