Helhetslösning

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Helhetslösning

Inläggav Lakerdome » tor apr 01, 2004 8:39 pm

Man kan ju inte annat än att tycka lite synd om Åkesson & co. Det är väl mer än bara kontraktssnack när man ska värva spelare. Se till så dom har någonstans att bo, någonstans att jobba och sånt. Kan man ordna denna helhetslösning så blir det betydligt lättare att få spelarens underskrift på kontraktet.
Det är nog betydligt mer jobb med att signa spelare än vad man egentligen tror. Och när det nu är så här många spelare som lämnar klubben så lär ju stackars Åkesson ha händerna fulla om dagarna.

Speciellt även när vi supportrar har ganska höga krav på nästa års trupp med tanke på framgångarna i år.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Lobo » tor apr 01, 2004 8:41 pm

Jo det är mycket som skall fixas om man inte skall ha 20 heltidsanställda proffs då behöver man bara ordna bostad.
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav buck » tor apr 01, 2004 8:51 pm

Det är väl egentligen bara Boman, Jensen och Burman som lämnat klubben... resten har ju väl inte fått fortsatt kontrakt?

Förhoppningsvis har de redan säkrat påfyllning av gubbar, om inte så ska jag klottra på Åkessons brevlåda! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor apr 01, 2004 9:13 pm

Jovisst, men likväl som att man går ut och dementerar vissa nyheter och "rykten" på hemsidan som Vi supporters läser, likväl hade man väl då men en intervju med Åkesson fått höra hans visioner och tankar inför kommande säsongs trupp.
Hur ligger det till egentligen?
Det tro fan att förväntningarna trissas upp när snacket går som det gör.
Börjar det i detta läget kännas svettigt för Åkesson, ja då blir jag konfunderad mkt konfunderad och orolig...

/T5!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » tor apr 01, 2004 9:48 pm

c70t5 skrev:Jovisst, men likväl som att man går ut och dementerar vissa nyheter och "rykten" på hemsidan som Vi supporters läser, likväl hade man väl då men en intervju med Åkesson fått höra hans visioner och tankar inför kommande säsongs trupp.
Börjar det i detta läget kännas svettigt för Åkesson, ja då blir jag konfunderad mkt konfunderad och orolig...

/T5!

Ursäkta mig men är det något i dina ögon c70t5 som är bra just nu? Finns inte ett inlägg från din sida utan att det är gnäll just nu, är det inte dags att överlåta detta till sportgruppen och sluta med dessa negativa inlägg hela tiden?
Tror inte detta sprider speciellt positiva vibbar bland oss supporters att höra ditt klankande om hur Lakers agerar när det gäller hur man formar nästa års trupp.

Är fullständigt övertygad om att dom har full koll på läget och vet nog när det är dags att släppa de nyförvärv som är klara, det är väl bara att konstatera efter SMP;s fantastiska avslöjande om vår nya keeper så är det väl inte konstigt att man tiger som muren innan allt är klart.
När säsongen drar igång så är det säkert med en trupp som tar oss supporters till nya glada stunder i hallen.

Snälla försök att låta klubben sköta detta på sitt eget sätt så skall du se att detta nog löser sig.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Lobo » tor apr 01, 2004 10:05 pm

Tycker inte vi skall tjafsa för mycket. jag tror det redan är klart med någon spelare men man väntar på att hela säsongen är slut. iof har jag svårt att tro att man tänkt rekrytera alla nya spelare från lag som spelar fortfarande så man borde kunna släppa någon nyhet om man nu har det. åtmindstånde att man har spelare på gång utan att nämna vilka. tittar man lite på de andra lagen (SHA) vilka nyförvärv de har gjort så är det inte så många, Rögle har signat Fredrik Persson och Nybro Tobias Forss.
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » tor apr 01, 2004 10:18 pm

GS skrev:
c70t5 skrev:Jovisst, men likväl som att man går ut och dementerar vissa nyheter och "rykten" på hemsidan som Vi supporters läser, likväl hade man väl då men en intervju med Åkesson fått höra hans visioner och tankar inför kommande säsongs trupp.

/T5!

Ursäkta mig men är det något i dina ögon c70t5 som är bra just nu? Finns inte ett inlägg från din sida utan att det är gnäll just nu, är det inte dags att överlåta detta till sportgruppen och sluta med dessa negativa inlägg hela tiden?
Tror inte detta sprider speciellt positiva vibbar bland oss supporters att höra ditt klankande om hur Lakers agerar när det gäller hur man formar nästa års trupp.

Är fullständigt övertygad om att dom har full koll på läget och vet nog när det är dags att släppa de nyförvärv som är klara, det är väl bara att konstatera efter SMP;s fantastiska avslöjande om vår nya keeper så är det väl inte konstigt att man tiger som muren innan allt är klart.
När säsongen drar igång så är det säkert med en trupp som tar oss supporters till nya glada stunder i hallen.

Snälla försök att låta klubben sköta detta på sitt eget sätt så skall du se att detta nog löser sig.

Du behöver inte ursäkta dig, jag accepterar vad du anser...
Gnäll, konstruktiv kritik och ren nyfikenhet är helt skilda saker.
Som sagt jag GNÄLLER INTE!!! Jag efterfrågar!!
Du anser att jag KLANKAR på andra, i vilket inlägg har jag gjort det?
Jag ifrågasätter och undrar, hajjar du?
Men Du, GS, tänk om alla kunde ha samma förnuft som du.
Hej då forumet, några löjliga påståenden vad gäller mitt gnällande och att jag skulle sprida negativa vibbar, löjja.
En trogen supporter med vissa ifrågasättanden och funderingar tolereras tydligen inte här, fast det är silly season och alla spekulationer och ifrågasättanden SKA vara tillåtna.
Skitsnack!!
Hej då, det var kul så länge det varade.

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 tor apr 01, 2004 10:26 pm, redigerad totalt 2 gånger.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Silverräven » tor apr 01, 2004 10:23 pm

Jag minns hur det var för ett år sedan..

Samma oro..
Samma nyfikenhet osv..

Vi vet ju att vi fick ett riktigt bra lag ifjol..

Jag säger bara en sak..

Det här ordnar sig..

Ge Åkesson arbetsro..
Jag är helt säker på att vi får ett kanongäng till nästa säsong oxå..
Varför ska jag vara snäll??
Användarvisningsbild
Silverräven
Forumamatör

Inläggav Tobias » tor apr 01, 2004 10:40 pm

Jaha tappade vi en till forum-medlem nu ?
Jag har tappat räkningen nu på hur många som har "lämnat".
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
Användarvisningsbild
Tobias
Site Admin

Inläggav Niles » tor apr 01, 2004 10:45 pm

Förstår inte varför en del är oroliga överhuvudtaget, visst finns det dom som trimmar sig själva så till den milda grad att man tror att det är seriestart i morgon. Finns knappt ett lag som ens är halvfärdiga med sina slutgiltiga trupper, än mindre med den ekonomiska biten. Simma lugnt och njut av våren så kommer det andra bli så bra så. Det finns folk som jobbar för högtryck. Att inget läcker mer än nödvändigt ser jag som ett gott tecken på att man hittat ett arbetssätt som möjliggör arbetsro och fokus på att skapa ett slagkraftigt gäng.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Kiddan » tor apr 01, 2004 11:29 pm

hum-idle skrev:Jaha tappade vi en till forum-medlem nu ?

Det är ju silly season... eller? Lugn. Lakejernas supportergrupp håller på att få in några riktigt skysta värvningar till nästa säsong. Hört att några från Leksands kärna är på väg att joina ;) ;) ;) ;) :lol:
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin

Inläggav Viktor666 » fre apr 02, 2004 7:09 am

hum-idle skrev:Jaha tappade vi en till forum-medlem nu ?

Det kanske var ett Aprilskämt det också? :wink:
Jag tror inte han klarar att hålla sig borta... :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Räven » fre apr 02, 2004 8:15 am

Jo, det kan vara så att det är lite oroligt just nu, för så är det väl alltid, strax efter säsongen. Först får man veta vilka som lämnat eller lämnar, sedan ta det ett antal veckor innan det fylls på igen.

Men jag skulle vilja säga att det behövs tror jag en kille i laget, som är lite av Shjons typ av människa (för mer än lite finns inte), som kan få igång killarna och som får dom att växa mentalt genom att själv visa den totala kämparandan på isen. För visst är det så att, skulle inte Shjon kommit när han kom, så vet ingen hur det hade slutat. Det var lite alá hönsgård i spelet innan han kom. Det måster finnas en kille som blir lite som en förebild, mentor för de andra.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Tobias » fre apr 02, 2004 11:00 am

Kiddan :) :) :)
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
Användarvisningsbild
Tobias
Site Admin

Inläggav rican » fre apr 02, 2004 12:45 pm

c70t5 skrev:Du behöver inte ursäkta dig, jag accepterar vad du anser...
Gnäll, konstruktiv kritik och ren nyfikenhet är helt skilda saker.
Som sagt jag GNÄLLER INTE!!! Jag efterfrågar!!
Du anser att jag KLANKAR på andra, i vilket inlägg har jag gjort det?
Jag ifrågasätter och undrar, hajjar du?
Men Du, GS, tänk om alla kunde ha samma förnuft som du.
Hej då forumet, några löjliga påståenden vad gäller mitt gnällande och att jag skulle sprida negativa vibbar, löjja.
En trogen supporter med vissa ifrågasättanden och funderingar tolereras tydligen inte här, fast det är silly season och alla spekulationer och ifrågasättanden SKA vara tillåtna.
Skitsnack!!
Hej då, det var kul så länge det varade.

/T5!!

Men T5! På samma sätt som du anser att ifrågasättande och undranden ska vara tillåtna i forumet, så måste du ju acceptera att folk ifrågasätter dina egna åsikter, och undrar över dem. Du kan ju inte bli tjurig och försvinna bara för att du får lite kritik mot dig. Den största nyttan med ett forum är ju att ventilera åsikter, funderingar och rykten. Alla kan såklart inte ha samma åsikter, men du borde ju försöka argumentera för din åsikt när du får kritik istället för att svara som du gör.

Det är ingen som har något emot dig som person, eller tvivlar på din lojalitet mot klubben eller något sådant. Jag tycker personligen det vore synd om du gav upp i forumet, som du bevisligen finner stort nöje i då du har varit flitig med inlägg, så fort du får kritik! Kom tillbaka och stå på dig istället vetja!
rican
Forumamatör

Inläggav Gäst » fre apr 02, 2004 1:29 pm

Jag tror inte att han har lämnat forumet, för så här lät det 2004-03-27, 14:04.

c70t5 skrev:Jag anser att snacket om att lämna forumet är löjligt, sånt snack har ALDRIG förekommit här förrän nu, jag tycker det är tråkigt att läsa, och det drar en viss skymf över detta eminenta forum, så lägg ner.
Ska ngn lämna forumet, lämna det då, men det behövs inte skrivas i om det i forumet, ta det då via pm med den berörda, om man nu känner att man måste ventilera och uttrycka sitt missnöje och frustration.

/T5!!
Gäst

Inläggav carl » fre apr 02, 2004 1:33 pm

Förlåt att en utböling bryter sig in, men det där var ju riktigt komiskt.... :lol:

Medgångssupportern är ju en riktigt bra detektiv!
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Zeb » fre apr 02, 2004 2:38 pm

Forumets egen Shörlåkk Hålms
Zeb
Forumamatör

Återgå till Silly Season